استفاده از خودروهای تسلا در ناوگان پلیس کالیفرنیا - تکفارس 
استفاده از خودروهای تسلا در ناوگان پلیس کالیفرنیا - تکفارس 
استفاده از خودروهای تسلا در ناوگان پلیس کالیفرنیا - تکفارس 

استفاده از خودروهای تسلا در ناوگان پلیس کالیفرنیا

پوریا اسدی
۶ بهمن ۱۳۹۷ - 11:00
استفاده از خودروهای تسلا در ناوگان پلیس کالیفرنیا - تکفارس 

افسران پلیس در فرمونت کالیفرنیا، به زودی افراد دستگیر شده را بدون سوزاندن یک قطره بنزین جابه‌جا خواهند کرد. این شهر در حال آماده شدن برای افزودن خودروهای مدل S تسلا به ناوگان کروزرهای پلیس به عنوان بخشی از یک برنامه آزمایشی است.

روند تبدیل خودروی مدل S تسلا به یک کروزر پلیس در ژانویه ۲۰۱۸ آغاز شد، زمانی که اداره پلیس فرمونت مدل ۸۵  را در سال ۲۰۱۴ با قیمت ۴۷،۷۷۸ دلار شامل مالیات و سایرهزینه‌ها با ۲۰۰۷ Dodge Charger که قرار بود بازنشسته شود، جایگزین کرد. پلیس فرمونت توضیح داد که مدل S را به دلیل اینکه شرکت و کارخانه تسلا در شهر Fremont قرار گرفته، انتخاب نکرده است. مدل S تنها ماشین الکتریکی بوده که فاکتورهای لازم از جمله اندازه، عملکرد، محدوده رانندگی و الزامات ایمنی را داشته است.

پلیس فرمونت در یک سال گذشته در تلاش بوده تا مدل S را به یک ماشین پلیس تبدیل کند؛ چرا که این بخش باید با تامین کنندگان قطعات پس از فروش به منظور توسعه تجهیزات مانند نوار نور، سپر ضربه‌گیر، پارتیشن زندانی و موانع بالستیک کار کند. این واحد خاطرنشان ساخت که مدل S تا کنون ۴،۴۴۷ دلار هزینه دربرداشته اما انتظار می‌رود که این رقم طی مرحله نهایی پروژه افزایش یابد. تسلا به طور مثال کمی‌ پرهزینه‌تر از پیکربندی فورد Explorer است، زیرا هیچ مدلی پلیسی که توسط  کارخانه شاخته شود، وجود ندارد. اداره پلیس انتظار دارد که در بلند مدت سرمایه گذاری خود را جبران کند.

در بیانیه‌ای که به صورت آنلاین منتشر شد، هزینۀ نگهداری یک مخزن سوخت فورد اکسپلورر برای مدت پنج سال در حدود ۳۲،۰۰۰ دلار است. هزینه‌های تعمیر و نگهداری (مانند تغییرات در قیمت بنزین) در مدت زمان مشابه به ۱۵۰۰۰ دلار می‌رسد. در مقایسه، مدل S بدون بنزین است و نیاز به نگهداری بسیار کمتری نسبت به اکسپلورر دارد. پلیس فدرال اطلاعاتی در مورد مقدار هزینه‌های برق و تعمیر و نگهداری مدل‌های تسلا ارائه نکرده است. به عنوان یک مزیت اضافه، این اداره انتظار دارد که مدل S را برای مدت طولانی‌تر از مدل قبلی به کار بگیرد که عمر مفید آن تقریبا پنج سال است.

پلیس فرمونت هزینه‌های مشخصی را صرف نصب پانل‌های خورشیدی ۸۷۲ کیلووات بر روی سقف پارکینگ خود کرده است. این کانال الکتریکی به سه ایستگاه شارژ برق رسانی می‌کند.

پلیس فریمونت مدل S را به عنوان بخشی از یک برنامه آزمایشی در هفته‌های آینده به کار خواهد گرفت. این واحد خودرو را در شرایط واقعی آزمایش خواهد کرد تا دوام، دامنه، عملکرد و هزینه‌های آن را کنترل کند. اگر نتایج مثبت باشد، منطقی است که فرض کنیم اتومبیل‌های الکتریکی به ناوگان پلیس اضافه خواهند شد تا توسعه‌ی شهرهای سبز را گسترش دهند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید