نقد و بررسی دوربین X-T3 فوجی فیلم - تکفارس 
نقد و بررسی دوربین X-T3 فوجی فیلم - تکفارس 
نقد و بررسی دوربین X-T3 فوجی فیلم - تکفارس 

نقد و بررسی دوربین X-T3 فوجی فیلم

مصطفی اسماعیلیان
۴ بهمن ۱۳۹۷ - 20:00
نقد و بررسی دوربین X-T3 فوجی فیلم - تکفارس 

پیش از این، دوربین‌های A7 و A9 سونی و همینطور Z6 نیکون را بررسی کردیم. حالا زمان آن رسیده تا نگاهی به دوربین Fujifilm X-T3، پرچم‌دار جدید شرکت فوجی‌فیلم بیاندازیم. با تکفارس همراه باشید.

نقاط قوت

  • کیفیت عکس‌برداری فوق‌العاده
  • بهبود قابلیت فوکوس خودکار
  • نرخ بیت بالا در فیلم‌برداری ۴K و ۶۰ فریم‌برثانیه
  • منظره‌یاب الکترونیکی با عملکردی منحصربه‌فرد
  • طراحی زیبا و رابط‌کاربری آسان

نقاط ضعف

  • عدم وجود لرزش‌گیر درونی
  • محدودیت در جابه‌جایی صفحه‌نمایش

 

این روزها شرکت فوجی‌فیلم پیشرفت‌های زیادی را تجربه کرده است. دوربین‌های سری X این شرکت از محدودیت‌های گذشته عبور کرده و برچسب “دوربین‌های ضعیف” را از پیشانی خود کنار گذاشته است و حالا هویتی بخصوص و جدید را در نزد کاربران دارد. در این میان دوربین X-T3 جدیدترین محصولی است که با قیمت ۱,۵۰۰ دلار به بازار عرضه شده است. X-T3 با هدف فتح قله‌های صنعت دوربین تولید شده است تا لذت عکس‌برداری گذشته را در کنار تجربه تکنولوژی روز به ما یادآوری کند.

اشتباه نکنید، اگرچه این دوربین در طراحی شباهت بسیار زیادی به X-T2 دارد، اما امکانات جدید بسیاری را در خود جای داده است. کیفیت تصاویر نسبت به مدل قبلی، پیشرفت زیادی داشته است. عملکرد فوکوس خودکار بسیار سریع‌تر از گذشته است و از همه مهم‌تر، فیلم‌برداری در دوربین X-T3 بسیار لذت‌بخش است. علاوه بر این موارد، تنوع لنزهای دوربین  X-T3 یکی دیگر از نکاتی است که این دوربین را به محصولی با ارزش تبدیل می‌کند. در ادامه به بررسی بخش‌های مختلف دوربین X-T3 فوجی‌فیلم می‌پردازیم.

نقد و بررسی دوربین X-T3 فوجی فیلم - تکفارس 

طراحی دوربین X-T3 نه تنها عالی بلکه منحصربه‌فرد است. ممکن است در آینده شاهد رونمایی از دوربین‌های بهتری از فوجی‌فیلم باشیم اما تا به امروز، می‌توان گفت دوربین X-T3 قدرتمند‌ترین عنوان فوجی‌فیلم محسوب می‌شود. این دوربین با بهره‌گیری از تکنولوژی‌های روز بهترین عملکرد را برای عکاس‌ها و فیلم‌برداران ورزشی به ارمغان آورده است. همچنین این دوربین می‌تواند گزینه بسیار مناسبی برای طرفدارانی باشد که به دنبال دوربینی کوچک‌تر و کم‌وزن می‌گردند تا حس عکس‌برداری کلاسیک را به آن‌ها القا کند.

ظاهری یکسان با امکانات جدید

اگر دو سال پیش، X-T2 باعث شد تا سری X فوجی‌فیلم به نسل مدرن عکس‌برداری وارد شود، می‌توان گفت که امروزه دوربین X-T3 نیز به دنبال آینده این صنعت است. از این رو شاید در نگاه اول این دوربین یک مدل اصلاح‌شده از X-T2 به نظر برسد اما در حقیقت، این دوربین پتانسیل بیش‌تری در خود دارد. شاید دوربین X-T2 مانند یک نسخه آزمایشی بود تا فوجی‌فیلم با استفاده از آن جایگاه خود را در میان صنعت مدرن عکس‌برداری بدست آورد. از این رو محصول بعدی فوجی‌فیلم با عنوان X-T3 بسیار جسورانه‌تر ظاهر شده است. در این مورد فوجی‌فیلم به رقبای خود می‌گوید: “هرکاری که شما می‌توانید انجام دهید، من آن را بهتر انجام می‌دهم.”

نقد و بررسی دوربین X-T3 فوجی فیلم - تکفارس 

البته کلمه “بهتر” همیشه به معنای “نخستین” نیست. به وضوح مشخص است که دوربین X-T3 به دنبال رقابتی نزدیک با دوربین A6500 سونی است. از این رو با وجود چنین رقیب قدرتمندی، دوربین X-T3 نتوانست مدت زیادی در رتبه اول دوام بیاورد اما امکانات گسترده‌ای که فوجی‌فیلم در این دوربین قرار داده است، باعث شده تا X-T3 به یک محصول قدرتمند در میان دوربین‌های عکاسی تبدیل شود. این دوربین در تمامی بخش‌ها به‌جز یک مورد (لرزش‌گیر درونی) توانسته است A6500 سونی را شکست دهد و مسلما در کنار طیف گسترده لنزها، قابلیت‌های زیادی را کاربران تحویل می‌دهد.

به‌طور کلی دوربین X-T3 فوجی‌فیلم دو ارتقا مهم را نسبت به مدل پیشین خود داشته است: حسگر نور BSI با کیفیت ۲۴ مگاپیکسلی به همراه حسگر چهارگانه CMOS و همچنین ۴ پردازنده اختصاصی برای عکس‌برداری. هر دو این امکانات به منظور افزایش سرعت عکاس‌برداری طراحی شده‌اند. حسگر ارتقا یافته دوربین X-T3 قادر است تا ۱۰ برابر و پردازنده جدید تا ۳ برابر عملکرد عکاسی را نسبت به مدل‌های پیشین خود افزایش می‌دهند.

این ارتقای جدید به X-T3 کمک می‌کند تا با فوکوس متداوم بتواند عکس مورد نظر خود را در فواصل ۱۱ فریم‌برثانیه ضبط کند. یا حتی می‌توان با استفاده از شاتر الکترونیکی این میزان را به ۲۰ فریم‌برثانیه برساند. البته دوربین X-T2 نیز می‌تواند تصاویر مورد نظر را در ۱۱ فریم‌برثانیه ضبط کند اما این قابلیت تنها در صورت اتصال تقویت‌کننده‌های عمودی قابل استفاده است. این گیره‌های تقویت‌کننده برای دوربین X-T3 نیز در دسترس هستند اما بیش‌تر برای افزایش عمر باتری مورد استفاده قرار می‌گیرند.

در هر صورت، یکی از نکات طلایی در دوربین X-T3 بهبود عملکرد فوکوس خودکار است. این قابلیت ۴۲۵ نقطه تشخیص را در سراسر فریم‌های تصاویر قرار می‌دهد. الگوریتم تشخیص چهره نیز کاملا از نو نوشته شده است و این باعث شده تا ظرفیت دوربین X-T3 به اندازه‌ای افزایش یابد که دوربین  X-T2 حتی قادر به تشخیص آن هم نیست.

تمام این امکانات جدید در بدنه‌ای کاملا آشنا قرار داده شده است. تنها کمی تغییر در طراحی آن را شاهد هستیم تا نام و نشان محصول قابل تشخیص باشد. همچنین در این مدل مقاومت بیش‌تری در قسمت جلوی دوربین وجود دارد.

نقد و بررسی دوربین X-T3 فوجی فیلم - تکفارس 

تجربه‌ای که دوست دارید، عملکردی که نیاز دارید

دوربین X-T3 حاصل ترکیب تکنولوژی‌های روز است و از این رو نقطه قوت این محصول متمرکز بر عملکرد و پردازش تصاویر آن است. زمانی که حرف از رابط‌کاربری باشد، منظره‌یاب الکترونیکی X-T3 حرف اول را در این دوربین بدون آینه خواهد زد. خوشبختانه منظره‌یاب الکترونیکی (EVF) در دوربین X-T3 بسیار هوشمند است. پنل این ابزار با دارا بودن ۳٫۹۶ میلیون نقطه کاملا مشابه دوربین X-H1 است. این میزان نقطه، تقریبا یک میلیون بار بیش‌تر از دوربین X-T2 است، از این رو X-T3 شفاف‌ترین EVF را در میان دوربین‌های بدون آینه دارد. این ابزار به طور پیش‌فرض بر روی ۶۰ فریم‌برثانیه تنظیم شده است اما می‌توان با روشن‌کردن حالت تقویت‌کننده آن را به ۱۰۰ فریم‌برثانیه نیز رساند. نسبت وضوح بر نرخ فریم در حالت دستی منظره‌یاب نیز قابل تنظیم است. این حالت نیز از تمام ویژگی‌های EVF مانند پیش‌نمایش نوردهی، بازپخش عکس و همینطور توانایی استفاده در ویدیو را در خود جای داده است.

گستردگی تشخیص فاز این امکان را فراهم کرده تا بتوانید یک جسم را بدون تغییر حالت فوکوس در هر موقعیتی از فریم دوربین دنبال کنید. این قابلیت جدید فوکوس خودکار در هر دو حالت تک‌عکس (AF-S) و عکاسی متداوم (AF-C) عملکردی بهتر از مدل X-T2 دارد. حتی نسل اول لنزهای XF مانند ۳۵mm f/1.4 که به‌خاطر فوکوس آهسته خود بدنام هستند نیز عملکردی شگفت‌انگیز را در دوربین X-T3 به نمایش می‌گذارند.

در بررسی حالت متداوم عکاسی به این نتیجه رسیدیم که دوربین X-T3 نمی‌تواند حالت ۱۱ فریم‌برثانیه را در طول عکس‌برداری حفظ کند. حتی با تغییر تنظیمات Focus/Release به حالت release به نظر می‌رسید این دوربین باز هم تمایل زیادی به تنظیم اولویت فوکوس به نرخ عکس‌برداری دارد. از سوی دیگر این مسئله باعث شده است تا تقریبا تمام عکس‌ها به خوبی فوکوس را رعایت کنند. دوربین X-T3 در حالت تک‌عکس نرخ ۱۱ فریم‌برثانیه را تا زمانی که ظرفیت بافر تکمیل شود، حفظ خواهد کرد. (بعد از ۳۵ عکس خام، در صورتی که فوجی‌فیلم این میزان را ۴۲ عدد اعلام کرده بود.)

الگوریتم تشخیص چهره به طور کامل از نو برنامه‌ریزی شده است و از همه مهم‌تر، هم‌اکنون قابل استفاده در حالت فیلم‌برداری نیز می‌باشد. البته پیش از این هم می‌توانستیم از حالت تشخیص چهره در دوربین Z-H1 استفاده کنیم اما عملکردی ثابت نداشت و ممکن بود در بعضی شرایط به درستی اجرا نشود. از سوی دیگر، استفاده از این قابلیت در دوربین X-T3 هیچ مشکلی را بوجود نخواهد آورد.

نقد و بررسی دوربین X-T3 فوجی فیلم - تکفارس 

صفحه‌نمایش LCD محدودیت حرکتی دوربین X-T2 را به ارث برده است. می‌توان آن را به بالا، پایین و سمت راست جابه‌جا کرد اما امکان چرخش ۱۸۰ درجه وجود ندارد. این مسئله باعث می‌شود تا ضبط ویدیوبلاگ کمی دشوار شود.

از طرف دیگر، صفحه‌نمایش مجهز به حسگر لمس است و مانند دوربین X-H1 حالت کنترل بی‌صدا را ارائه می‌دهد تا کاربران با استفاده از آن بتوانند میزان نوردهی دوربین را تنظیم کنند. اما با این حال استفاده از دکمه‌های فیزیکی همیشه بخش محبوبی از دوربین‌های سری X محسوب می‌شوند و در دوربین X-T3 نیز این مسئله به وضوح احساس می‌شود. در کل، استفاده از دکمه‌های لمسی موجود در صفحه‌نمایش لذت‌بخش است. تنظیم ISO، سرعت شاتر و نوردهی تصاویر حتی در صورت خاموش بودن دوربین نیز به راحتی از صفحه‌نمایش قابل مشاهده هستند.

نقد و بررسی دوربین X-T3 فوجی فیلم - تکفارس 

میزان عمر باتری X-T3 نیز چیزی حدود ۳۹۰ عکس تخمین‌زده شده است که نسبت به دوربین X-T2 افزایش یافته است اما نقطه قوت مهمی محسوب نمی‌شود. طبق اطلاعات منتشر شده از شرکت فوجی‌فیلم، حالت تقویت‌کننده دوربین (Boost Mode) که سرعت فوکوس را به منظور افزایش نرخ فریم EVF بالا می‌برد نیز، عمر باتری را تا ۲۵ درصد کاهش می‌دهد. از این رو، شارژ باتری بیش‌تری نسبت به حالت معمول مصرف خواهد شد. اما خبر خوب این است که اگر از دیگر دوربین‌های سری X فوجی‌فیلم استفاده کرده باشید، می‌توانید از باتری آن‌ها در دوربین X-T3 استفاده کنید.

کیفیت عکس‌برداری : عملکرد غیرعادی در نرخ ISO پایین

حسگر نور BSI فوجی‌فیلم، دومین حسگر APS-C است که بعد از دوربین NX1 سامسونگ در سال ۲۰۱۴ معرفی شد. به هر حال، ممکن است در  عکاسی نتواند نتیجه مورد انتظار شما را بدهد. مدارهای حسگرهای BSI در پشت لایه‌های حساس به نور اجرا می‌شوند، درحالی که حسگرهای قدیمی در جلو نصب می‌شدند، از این رو باعث مسدود شدن مقداری از نور می‌شدند. اما حسگرهای BSI سطح بیش‌تری را برای نوردهی فراهم می‌کنند، به همین دلیل حساسیت بیش‌تری نسبت به نور خواهند داشت. در واقع این امر باعث می‌شود تا دوربین عملکرد بهتری را در نور کم داشته باشد. اما به نظر می‌رسد این مسئله در فوجی‌فیلم متفاوت است.

نقد و بررسی دوربین X-T3 فوجی فیلم - تکفارس 

در بررسی‌های ما، متوجه شدیم در تصاویر ضبط شده توسط دوربین X-T3 نسبت به X-T2 در ISO بالا کمی نویز وجود دارد. این مسئله توسط دیگر منتقدان هم مورد تأیید قرار گرفته است. ممکن است این مشکل ناشی از دو مگاپیکسل اضافی این دوربین نسبت به مدل پیشین خود باشد، این بدین معناست که میزان اندازه هر پیکسل کمی کوچک‌تر خواهد بود. اما از طرف دیگر، دوربین X-T3 دارای مقدار ISO برابر با ۱۶۰ دارد که در X-T2 به ۲۰۰ می‌رسد. شاید این تفاوت به دلیل این است که فوجی‌فیلم بیش‌تر نگران محدوده حرکتی دوربین است تا نویز موجود در نرخ بالای ISO.

در بررسی‌های نویز دوربین X-T3 به این نتیجه رسیدیم که در میزانISO 3,200 و بالاتر از آن نویز قابل ملاحظه‌ای مشاهده نمی‌شود. حتی نویز موجود میزان ISO بالا نیز به سختی قابل تشخیص است و تنها در هنگام مقایسه مستقیم می‌توان به آن پی برد که در صورت استفاده از ابزار‌های کاهش نویز، این مقدار تفاوت نیز از بین خواهد رفت. به جز این مورد، نقاط قوت بسیاری در دوربین X-T3 وجود دارد که باعث پیشی گرفتن آن در مقایسه با مدل قبلی خود می‌شود.

در مناظری که کنتراست بالایی دارند (به عنوان مثال منظره‌ای طبیعی را در نظر بگیرید که زمینی تاریک و آسمانی روشن دارد)، تصاویر خام ضبط شده توسط دوربین X-T3 علاوه بر حفظ جزییات نقاط تاریک، نویز کمی را به نمایش می‌گذارند و رنگ‌بندی و کنتراست زیباتری را به خروجی می‌برند.

ممکن است بعضی از عکاسان کمی از حسگر BSI و عملکرد دوربین در نور کم ناامید شده باشند اما به خاطر داشته باشید که دوربین X-T2 نیز در موقعیت APS-C دارای نویز یکسانی با این دوربین است و تصاویر ضبط شده در X-T3 تفاوت چندانی با آن ندارد. از نظر ما، محدوده ISO قابل استفاده در هر دو دوربین کاملا یکسان است، با این تفاوت که X-T3 در ابتدا نقطه شروع کم‌تری را به شما ارائه خواهد داد. از این رو تصاویر بهتری در محدوده ISO پیش‌فرض ضبط خواهد شد و رنگ‌ها بیش‌تر از نویز به چشم خواهند خورد.

لازم به ذکر است که تمام تصاویر این مقاله در نرم‌افزار جدید فوجی‌فیلم با نام Capture One Express Fujifilm ویرایش شده‌اند. اگر با ویرایش‌گر سونی آشنا باشید، این نسخه رایگان نرم‌افزار به طور خاص برای دوربین‌های فوجی‌فیلم طراحی شده است، به همین دلیل با دیگر برندهای تولیدکننده دوربین کار نمی‌کند. این نرم‌افزار با امکانات قدرتمند خود باعث شده تا هر عکاس حرفه‌ای از آن برای ویرایش تصاویر خام خود استفاده کند.

نقد و بررسی دوربین X-T3 فوجی فیلم - تکفارس 

نرم‌افزار Capture One Express ابزارهای گوناگونی برای پردازش عکس‌های پیچیده دارد که توسط حسگر X-TRANS ضبط شده‌اند. با استفاده از این ابزارها، جزییات دقیق‌تری از تصاویر به نمایش گذاشته خواهند شد. قابلیت‌های حذف نویز و شفاف‌کننده تصاویر نیز بسیار کارآمد هستند. در این مقاله به جزییات این نرم‌افزار نمی‌پردازیم اما مطمئن باشید نصب این نرم‌افزار رایگان می‌تواند رنگ‌های بسیار خیره‌کننده‌ای را به تصاویر خام X-T3 و دیگر دور بین‌های فوجی‌فیلم بیافزاید.

کیفیت فیلم‌برداری : مناسب برای پروژه‌های بزرگ

دوربین X-T2 با قابلیت فیلم‌برداری ۴K و F-log یکی از بهترین دوربین‌های فوجی‌فیلم بود که در زمان خود معرفی شد و حالا دوربین X-T3 عرضه شده تا جای خالی مدل پیشین خود را در نسل جدید پر کند. امکانات زیادی در بخش فیلم‌برداری X-T3 وجود دارد که آن را در رقابتی نزدیک با دوربین Panasonic GH5S نگاه می‌دارد.

نقد و بررسی دوربین X-T3 فوجی فیلم - تکفارس 

ارتقای زیادی در این مدل از سری X مشاهده می‌شود، به عنوان مثال فیلم‌برداری ۶۰ فریم‌برثانیه در وضوح ۴K در هر دو کیفیت  (۴,۰۹۶ * ۲,۱۶۰) DCI و  (۳,۸۴۰ * ۲,۱۶۰) UltraHD، اما در این میان، بهبودهای کوچک زیادی نیز به چشم می‌خورد. ورودی جک هدفون به جای گیره قابل اتصال باتری، به داخل دوربین منتقل و امکان برداشتن روکش بخش‌های مختلف نیز فراهم شده است. همچنین حالت سینمایی شاتر نیز در ۲۴p برای سرعت‌های ۱/۴۸ و ۱/۹۶ ثانیه در دسترس قرار گرفته‌اند.

پیش از این، با عرضه دوربین X-H1، نرخ بیت به ۲۰۰ افزایش پیدا کرد و حالا دوربین X-T3 آن را به ۴۰۰Mbps رسانده است (حداکثر ۲۰۰Mbps در وضوح ۴k و ۶۰ فریم‌برثانیه). همچنین امکان ضبط فیلم ۱۰ بیتی و ۴:۲:۰ در کدک ویدیویی HEVC نیز وجود دارد. این قابلیت باعث بهبود چشم‌گیری نسبت به ویدیوهای ۸ بیتی X-T2 شده‌اند، مخصوصا اگر در قابلیت F-log باشد.

شرکت فوجی‌فیلم، یکی از نقاط قوت خود را در طراحی F-log می‌داند. این قابلیت که دارای پروفایل رنگی با کنتراست پایین است باعث حفظ جزییات بیش‌تری در تصاویر می‌شود. اگر با درجه‌بندی لگاریتمی تصاویر آشنایی ندارید، دوربین X-T3 ابزار شبیه‌ساز Eterna را در اختیارتان قرار خواهد داد کاملا بر مبنای تصاویر متحرک فیلم عمل می‌کند. این قابلیت اولین بار در دوربین X-T1 توسط بسیاری از کاربران مورد استقبال قرار گرفت. علاوه بر این، بنابر گزارشات، قابلیت کنترل گاما (HLG) نیز برای این دوربین عرضه خواهد شد.

امکان ضبط ویدیوهای حرکت آهسته Full HD نیز در ۱۲۰ فریم‌برثانیه وجود دارد، اگرچه این دسته از ویدیوها  در مقیاس ۱٫۱۸x تولید می‌شوند. همچنین قابلیت F-log نیز در تمام نرخ‌های فریم و وضوح‌های مختلف در دسترس است.

نقد و بررسی دوربین X-T3 فوجی فیلم - تکفارس 

اما بزرگ‌ترین تفاوت در کیفیت‌های مختلف ویدیویی مربوط به مقیاس تصاویر است. دوربین X-T2 وضوح ۴K را در مقیاس ۱٫۱۷x ذخیره می‌کند، درحالی که X-T3 تمام تصاویر را در اندازه اصلی حسگر به خروجی می‌برد. از این رو تصاویر در حاشیه خود هیچ بریدگی نخواهند داشت. این مسئله ممکن است بر روی کاغذ تفاوت بسیار بزرگ به نظر نرسد اما در عمل، بسیار چشم‌گیر است. این بدین معناست که دوربین X-T3 از تمام مزیت‌های APS-C و لنزهای Super35 برخوردار است و دیگر لازم نیست برای ثبت تصاویری با زاویه گسترده تقلا کنید.

نظر تکفارس

تا به امروز شرکت فوجی‌فیلم توانسته است تا در مسیر پیشرفت قدم بردارد و محصولاتی با کیفیت را در اختیار کاربران قرار دهد. این شرکت همیشه طراحی خاص خود را در تولید دوربین‌های عکاسی دنبال می‌کند اما این بار تصمیم به افزایش ظرفیت و امکانات دوربین‌های خود گرفته است. این امر باعث شده تا دوربین X-T3 در جایگاه چالش‌برانگیزی قرار گیرد. امکانات زیادی در این دوربین وجود دارد که البته ممکن است یک عکاس از تمام این تکنولوژی‌های به‌روز استفاده نکند.

دوربین X-T3 سعی داشته تا تکنولوژی مدرن را در کنار طراحی کلاسیک جای دهد و از این رو ممکن است به نظر برسد که شرکت فوجی‌فیلم دچار بحران هویتی شده است. با این حال X-T3 هم‌اکنون برترین دوربین APS-C در جهان است. علاوه بر این، طیف گسترده‌ای از لنزها را تحت پشتیبانی قرار داده است که می‌تواند آن را بیش از پیش قدرتمندتر جلوه سازد.

آیا جایگزین بهتری برای این دوربین وجود دارد؟

هم‌اکنون A6500 سونی نزدیک‌ترین رقیب دوربین X-T3 محسوب می‌شود که از لرزشگیر ۵ محوره پشتیبانی می‌‎کند. در این مورد فوجی‌فیلم تنها از قابلیت لرزش‌گیر برای سری X-H استفاده می‌کند و از سوی دیگر سری X-T را با هدف وزن کم و طراحی قابل حمل تولید می‌کند. به هرحال قابلیت منظره‌یاب X-T3 در کنار ابزارهای مختلف فیلم‌برداری می‌تواند یک گزینه طلایی در لیست قابلیت‌های مورد نیاز شما باشد.

مقاومت و طول عمر دوربین X-T3 چه میزان است؟

مدل پیشین آن یعنی دوربین X-T2 چیزی حدود ۲ سال بدون ایجاد هیچگونه مشکل کار کرد و حالا دوربین X-T3 نیز در همان استاندارد طراحی و ساخته شده است. از این رو امیدواریم تا دو سال آینده هیچ جایگزینی برای این دوربین عرضه نشود. طبق پیش‌بینی‌ها انتظار می‌رود دوربین X-T3 بیش‌ترین طول عمر را در میان محصولات فوجی‌فیلم داشته باشد.

آیا این دوربین ارزش خرید دارد؟

بله، مگر اینکه منتظر عرضه دوربین X-H2 فوجی‌فیلم باشید. این دوربین بسیار مناسب علاقه‌مندان عکاسی و همینطور عکاسان حرفه‌ای است، مخصوصا آن‌هایی که می‌خواهند تجربه کاملی از فیلم‌برداری را نیز تجربه کنند. اگر اولین بار است که از محصولات فوجی‌فیلم استفاده می‌کنید، پیشنهاد می‌کنیم قبل از خرید، کمی با امکانات و طراحی مخصوص این شرکت آشنا شوید؛ ممکن است سلیقه شما متناسب با طراحی و رابط کابری دوربین‌های این شرکت نباشد.

خب، بررسی دوربین X-T3 فوجی‌فیلم نیز به پایان رسید. شما کاربران تکفارس اگر تجربه کار با این دوربین یا حتی دوربین‌های مشابه را دارید، دیدگاه خود را از قسمت نظرات برای ما ارسال کنید. از شنیدن پیشنهادات شما خوش‌حال می‌شویم.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید