بررسی تخصصی دوربین سونی A7 III - تکفارس 
بررسی تخصصی دوربین سونی A7 III - تکفارس 
بررسی تخصصی دوربین سونی A7 III - تکفارس 

بررسی تخصصی دوربین سونی A7 III

سید محمد معلمی
۲۷ دی ۱۳۹۷ - 10:00
بررسی تخصصی دوربین سونی A7 III - تکفارس 

پس از اینکه دوربین سونی A9 و Nikon Z6 را بررسی کردیم، تصمیم گرفتیم سراغ دیگر محصول این کمپانی ژاپنی یعنی A7 III برویم زیرا از نظر مشخصات فنی و کیفیت تصاویر، این دو دستگاه نقاط مشترک زیادی دارند. با تکفارس همراه باشید.

نقاط قوت

  • کیفیت تصاویر منحصربه‌فرد
  • عکس یا فیلمبرداری ادامه‌دار با ۱۰ فریم بر ثانیه
  • مجهز به سیستم فوکوس خودکار ۶۹۳ نقطه‌ای
  • عملکرد بسیار سریع
  • ضبط ویدیوهای ۴K

نقاط ضعف

  • منوی گیج‌کننده و پیچیده
  • ناکارآمدی قابلیت منظره‌یاب خودکار ۲٫۳۶ میلیون نقطه‌ای
  • ضعف کیفیت ویدیو نسبت به دیگر رقبا

وقتی سونی سومین نسل دوربین‌های خانواده A7 را معرفی کرد، مدعی شد که این دستگاه کیفیت را معنا خواهد کرد؛ ادعایی که تا کنون رد نشده است. دوربین‌های سونی سری A7 همیشه پا‌به‌پای دستگاه‌های پیشرفته‌ای نظیر A7R و A7S حرکت کرده‌اند بنابراین این‌گونه نتیجه‌گیری می‌شود که برخی امکانات آنها را ندارند. البته A7 به هیچ‌وجه وسیله ضعیفی نبوده ولی اگر قرار بود با مدل‌هایی مانند A7R، A7S و A9 رقابت کند، احتمال زیاد کم می‌آورد.

دوربین A7 III اما سعی کرده با قرض گرفتن امکاناتی همچون رنج دینامیک از A7R III، عملکرد در شرایط کم از A7S II و سرعت A9، یک دستگاه همه چیز تمام به حساب بیاید. بنابراین اگر قصد خرید یک دوربین عکاسی حرفه‌ای را دارید و نمی‌دانید چه مدلی مناسب است، حتماً سونی A7 III را به خاطر بسپارید زیرا یک پکیج کامل از بهترین امکانات دستگاه‌های مختلف است.

اگرچه در برخی مشخصات فنی این دستگاه ممکن است اشکالاتی پیدا شود و نتوانیم آن را با دیگر مدل‌های پیشرفته مقایسه کنیم ولی گذشتن از کنار نام سونی A7 III کار اصلاً آسانی نیست به دلیل اینکه با ۲۰۰۰ دلار صاحب یک دوربین فوق حرفه‌ای می‌شوید.

مشخصات فنی و تکنولوژی

سونی به شرکتی معروف است که تا می‌تواند امکانات در دوربین‌هایش قرار می‌دهد و مدل A7 III نیز جدیدترین نمونه‌ای است که می‌توانیم به آن اشاره کنیم. برای معرفی مشخصات فنی، ابتدا باید از سنسور BSI با قدرت ۲۴ مگاپیکسلی حرف بزنیم. رزولوشن این دستگاه نسبت به مدل A7 تغییر چندانی نکرده ولی نورپردازی از پشت یا BSI به جای اینکه در جلو جابه‌جا شود، در مدار حسگر موجود حرکت می‌کند بنابراین نسبت به نور حساسیت بیشتری خواهد داشت. چنین تکنولوژی باعث می‌شود که ISO به حداکثر ۵۱۲۰۰ عدد برسد هرچند این امکان وجود دارد تا این رقم به ۲۰۴۸۰۰ نیز افزایش یابد.

سنسورهای مربوط به BSI جدید نیستند ولی تکنیک به کار رفته برای پیکسل‌های کوچک‌تر به خوبی مورد استفاده قرار گرفته است تا در این زمینه تفاوت این دستگاه با مدل A7R III بیشتر به چشم بیاید. حرکت سونی برای به کارگیری حسگرهای BSI در A7 III نشان می‌دهد که می‌خواهد تا می‌تواند ۲۴ میلیون پیکسل را در یک سنسور قرار دهد.

دوربین A7 همواره عکاسان را با رزولوشن‌های بالایی میهمان کرده زیرا به همان شیوه شمارش پیکسل قدیمی وفادار مانده است. سونی با تولید این محصول، عکس یا فیلمبرداری ادامه‌دار را به ۱۰ فریم بر ثانیه افزایش داده است که با توجه به ترکیب سیستم فوکوس خودکار که ۶۹۳ نقطه را به وسیله فریم کامل بررسی می‌کند، باید بگوییم A7 III یک دستگاه ایده‌آل برای عکاسان ورزشی و نظامی به حساب می‌آید.

دوربین A7 III یکی از باکیفیت‌ترین دوربین‌های دارای ISO قدرتمند در دنیاست

نمونه نسل سوم دوربین‌های A7 سونی از جدیدترین نسل باتری‌ها نیز بهره می‌برد که این پیشرفت باعث شده تا کاربر بتواند با یک بار شارژ، بیش از ۷۱۰ عدد عکس بگیرد؛ یعنی ۳۵۰ عکس بیشتر از مدل A7 II. البته فراموش نکنید که یک دوربین DSLR عملکرد بهتری در این زمینه دارد ولی در بین دوربین‌های بدون آینه، A7 III سونی بهترین دستگاه به حساب می‌آید.

سیستم ثابت‌سازی ۵ محوری موجود در این دوربین ۵ بار متوقف می‌شود تا لرزش را کاهش دهد که این فناوری در مدل A7 II به ۴٫۵ توقف محدود شده است. در مقایسه با دوربین‌های Olympus و پاناسونیک، این محصول سونی را نمی‌توانیم مورد قدرتمندی بدانیم ولی به نسبت دستگاه‌های قدیمی‌تر کارایی کاهش سرعت شاتر بهتر احساس می‌شود.

در برخی زمینه‌ها، سونی A7 III از دیگر رقبای خود که سعی می‌کرده به آنها برسد، عقب‌ مانده است. برای مثال، دستگاه مورد بحث ما از سیستم منظره‌یاب ۲٫۳۶ میلیون نقطه‌ای استفاده می‌کند که این یعنی ۱ میلیون کمتر از فناوری مشابه در دوربین Nikon Z6، Canon EOS R، Fujifilm X-H1 و Panasonic Lumix G9.

با این وجود، باز هم نمی‌توانیم A7 III را با قیمت ۲۰۰۰ دلار، دستگاه ضعیفی بدانیم هرچند ممکن است از برخی جهات انتظارات ما را برآورده نکند.

بررسی تخصصی دوربین سونی A7 III - تکفارس 

طراحی، شیوه نگه‌داری و رابط کاربری

ابتدا باید بگوییم که سونی A7 III سرعت قابل‌قبولی دارد. فوکوس خودکار آن بسیار سریع در یک نقطه متمرکز می‌شود (آزمایش شده با لنز ۲۴٫۷ میلی‌متری G Master)، صدای شاتر اصلاً به گوش نمی‌رسد و فناوری خاموشی منظره‌یاب صفحه نمایش، یکی از بهترین نمونه‌هایی است که تا کنون با آن روبه‌رو شده‌اید. دکمه مربوط به تنظیم فوکوس خودکار ممکن است به راحتی زیر انگشت نیاید ولی باز هم کار خود را به خوبی انجام می‌دهد. البته اگر تمایل داشتید، باز هم می‌توانید این کار را از روی صفحه نمایش لمسی به انجام برسانید.

حالت ۱۰ فریم بر ثانیه اگرچه گزینه ایده‌آلی نیست ولی دوربین در تصاویر گرفته شده با لنز ۴۰ مگاپیکسلی غیر فشرده چنین کاری را انجام می‌دهد. ضمن اینکه وقتی از مموری کارت V90 UHS-II استفاده می‌کنید، زمان به نمایش درآمدن تصاویر به زیر ۱۵ ثانیه می‌رسد. برای بهره‌گیری از حالت لایو، باید حالت ۸ فریم بر ثانیه را فعال نمایید. بر خلاف دوربین‌های قدیمی‌تر سونی، همزمان با ذخیره تصاویر در مموری کارت، شما می‌توانید به سیستم منو و دکمه‌های عقب و جلو کردن تصاویر به راحتی دسترسی داشته باشید و یا حتی عکسی را حذف کنید.

بررسی تخصصی دوربین سونی A7 III - تکفارس 

باید اعتراف کنیم که سونی در دوربین‌هایش آن‌قدر امکانات و ویژگی می‌گذارد که امکان بررسی و حتی اشاره اجمالی به آنها وجود ندارد. سری A7 دیگر تنها دوربین بدون آینه فریم کامل نیست و به نظر می‌رسد سایر رقبا در حال نزدیک شدن به این دستگاه‌ها هستند. برای مثال، اگرچه A7 III نسبت به مدل Mark II در زمینه ظاهری بهبودهایی داشته است ولی حتی نمی‌توانیم آن را با Nikon Z6 مقایسه کنیم.

وقتی سخن از دکمه‌ها می‌شود، سونی A7 III از جاهای خالی که دارد به خوبی استفاده نمی‌کند زیرا در سمت چپ، اصلاً نمی‌توانید دکمه‌ای پیدا کنید در حالی که دکمه مربوط به حالت درایو و . . . به راحتی می‌توانستند در این قسمت جای گیرند. به علاوه، سونی اگر می‌خواست، می‌توانست دکمه مربوط به نوردهی را به سمت چپ منتقل و بالای صفحه نمایش LCD را خالی کند. همچنین در جلوی دستگاه نیز شاهد حضور دکمه‌ای نیستیم؛ یعنی جایی که بهترین مکان برای قرار دادن دکمه حالت فوکوس خودکار به حساب می‌آید.

سونی همچنین دکمه‌هایی را برای برخی عملکردها که ما فکر می‌کردیم باید وجود می‌داشتند، فراهم کرده است که قابلیت تعادل سفید، منطقه فوکوس خودکار و حالت فوکوس از آن جمله می‌باشند. در مورد آپشن‌های متعدد موجود در این دوربین باید بگوییم که ۲۲ صفحه در بخش تنظیمات وجود دارد که از طریق آنها می‌توانید کارایی دکمه‌های اشاره شده را مطابق با نیاز خود تغییر دهید هرچند چنین کاری ممکن است باعث از دست رفتن دسترسی به یکی از سه دکمه نامبرده شود و بسیاری از عکاسان خطر انجام چنین کاری را به جان نمی‌خرند.

ضمن اینکه حداقل یک دکمه جهت تنظیم ISO وجود دارد که در سمت راست غلطک عقبی جای‌گیری کرده است و همین باعث شده سایز این بخش دو برابر شود. اگرچه شاید فکر کنید قدرت این بخش زیاد نیست ولی کارایی متعدد آن سبب خواهد شد نسبت به وجود چنین قابلیتی احساس رضایت داشته باشید هرچند به عقیده برخی‌ها نباید در دوربینی با این سطح، دکمه‌ای با چنین کارایی کار گذاشته می‌شد. ما همین موضع را می‌توانیم در مورد دکمه حالت درایو هم داشته باشیم که دقیقاً در روبروی ISO و در سمت چپ قرار گرفته است.

بررسی تخصصی دوربین سونی A7 III - تکفارس 

با مشاهده سیستم منوی دوربین، نکاتی می‌بینیم که بیش از پیش پیچیده شده‌اند. البته این اتفاق برای نخستین بار نیست که رخ می‌دهد زیرا سونی معمولاً این نوع فهرست‌بندی را در محصولاتش مورد استفاده قرار می‌دهد. سؤالی که برای ما مطرح می‌شود این است که چرا کمپانی ژاپنی هنوز به بهره‌گیری از چنین منوی پیچیده‌ای اصرار دارد. مواردی نظیر کیفیت ویدیو و تنظیمات مربوط به دکمه‌های شخصی‌سازی در بخش پایینی منو مشاهده می‌شوند. اما به نظر شما چرا منوی تنظیمات فیلم در این بخش قرار ندارد؟ چرا سونی هیچ منویی برای شخصی‌سازی دکمه‌ها در نظر نگرفته است؟ نکته بدتر اینکه بخش بالایی اول و دوم منو با یک آیکون به نمایش درآمده‌اند در حالی که دیگر قسمت‌ها دارای عکس‌هایی هستند که فقط مختص سونی می‌باشند و شباهتی به آیکون دیگر برندها ندارند.

بررسی تخصصی دوربین سونی A7 III - تکفارس 

در بخش بعدی، منوی بسیار محرمانه انتخاب رنگ پروفایل را مشاهده خواهید کرد که البته برای کاربران معمولی در صورتی که با اصلاحات سونی آشنا شوند، قابلیت چندان بدی نیست. استایل خاص فهرست‌بندی سونی را شما زمانی با جان و دل احساس خواهید کرد که گزینه‌هایی نظیر Vivid (شفاف)، Standard (استاندارد)، Neutral (خنثی)، Portrait (پرتره)، Picture Effect (افکت تصاویر) را به صورت هنرمندانه مشاهده نمایید. البته مورد آخر بیشتر برای موارد هنرمندانه پس از عکس گرفتن دیده می‌شود.

اگر شما شخصی هستید که به صورت پیشرفته با ویدیوها سروکار دارید و می‌خواهید از قدرت S-Log یا Hybrid Log Gamma (HLG) بهره‌مند شوید، باید سراغ آپشن Picture Profile بروید. این قسمت شما را با ۱۰ پروفایل رده‌بندی شده به شکل PP1 تا PP10 روبه‌رو خواهد ساخت که برای مشاهده هر نمایه، باید آن را اجرا کنید. لازم به ذکر است که امکان شخصی‌سازی هر پروفایل برای همه وجود دارد.

بررسی تخصصی دوربین سونی A7 III - تکفارس 

در ادامه باید شما را با دیگر گزینه‌ها آشنا کنیم که البته کاربران باتجربه‌تر این موضوع را بهتر درک خواهند کرد زیرا با اصطلاحاتی نظیر سطح مشکی، گاما، گاما مشکی، سه گوشه، حالت رنگ و دیگر گزینه‌ها بیشتر آشنا هستند. البته این را اضافه کنیم که همان S-Log و آپشن‌های HLG معمولی کار اکثر افراد را برای عکس یا فیلمبرداری راه می‌اندازند.

بررسی تخصصی دوربین سونی A7 III - تکفارس 

به هر حال، اگرچه مشکلی با تنظیم فهرست دوربین‌های سونی احساس می‌شود، ولی این مسئله آن‌قدر حاد نیست که نتوانیم با آن کنار بیایم و پس از مدتی به این شیوه تنظیمات عادت خواهیم کرد. این را هم باید قبول کنیم که اکثر افرادی که نسبت به این نوع دسته‌بندی گزینه‌ها اعتراض دارند، افراد آماتور در زمینه عکاسی به حساب می‌آیند. البته پیشنهاد ما به سونی این است که نسبت به نظرات افراد بی‌تفاوت نباشد و فکری به حال منوی محصولات خود، به خصوص دوربین‌ها بکند و گزینه‌های مهمتر را در کنار پیشرفت‌های مربوط به تکنولوژی، در تولیداتش قرار دهد.

کیفیت تصاویر

پس از صحبت در مورد منو و دکمه‌های سونی A7 III، بیایید درباره خروجی این محصول سخن بگوییم؛ قسمتی که ممکن است اکثر افراد فقط همان را مطالعه کنند. بهتر است کیفیت تصاویر این دوربین را در یک کلمه خلاصه کنیم؛ حیرت‌انگیز. سنسورهای فریم کامل، باز هم برتری خود بر APS-C و Micro Four Thirds را به اثبات می‌رسانند هرچند به نظر نمی‌رسد بتوانیم این حقیقت را کتمان نماییم زیرا امکان رد کردن آن وجود ندارد. در واقع حسگر موجود در سونی A7 III یکی از بهترین سنسورهایی است که تا کنون در یک دوربین دیده‌ایم.

دوربین‌های دارای سنسور باز شونده به سمت بالا مانند Fujifilm X-T3، فضا را برای عرض اندام محصولاتی نظیر سونی A7 III باز کرده‌اند زیرا محصول کمپانی ژاپنی قیمت بسیار مناسب‌تری دارد هرچند ممکن است به خاطر حساسیت بالا، از دیگر رقبا عقب بماند. دستگاه مورد بحث ما، تصاویر بسیار جذابی با ISO 25600 می‌اندازد که می‌تواند نظر هر شخصی را به سوی خود جذب کند. نهایت تنظیمات ISO که ۵۱۲۰۰ می‌باشد اگرچه کمی نویز به وجود می‌آورد ولی چنان‌چه به کیفیت تصاویر بیشتر اهمیت می‌دهید و جزئیات زیاد برایتان مهم نیست، امکان استفاده از این دستگاه را برایتان خوشایند خواهد کرد. به طور خلاصه بگوییم که سونی A7 III دارای یکی از حساس‌ترین ISOهایی است که ما تا کنون دیده‌ایم.

اگر ISO را روی ۱۰۰ تنظیم کنید، محصول سونی به صورت دینامیک، روی ۱۵ نقطه متوقف می‌شود. این یعنی دستگاه مورد بحث ما جزئیات را به صورت یکسان ذخیره می‌کند که بیشتر به درد تصاویر با کنتراست بالا نظیر مناظر و دیگر صحنه‌ها می‌خورد زیرا باید تعادل نور سفید و سایه‌های مشکی را تنظیم نمایید.

باید نظر خود را این‌گونه مطرح کنیم، دوربین‌هایی وجود دارند که در بیش‌ترین حالت ISO فوق‌العاده عمل می‌کنند و دوربین‌هایی نیز هستند که در کم‌ترین مقدار ISO عملکرد عالی دارند و در این بین خیلی کم پیش می‌آید که یک دستگاه در هر دو زمینه بسیار خوب وظیفه خود را انجام دهد. این یکی از دلایل کلیدی است که هر عکاس باید A7 III را جزو گزینه‌های خرید خود قرار دهد حتی اگر کسی به دنبال تصاحب مدل‌های پیشرفته‌تر است. در پایان اشاره کنیم که سونی A7 III در اکثر صحنه‌ها و از بیشتر سوژه‌ها، تصاویر باکیفیتی می‌گیرد و به سختی می‌توانید مکانی را پیدا کنید که این دستگاه نتواند از آن عکس بگیرد مگر اینکه واقعاً خروجی‌هایی با رزولوشن بسیار بالا می‌خواهید.

کیفیت ویدیو

اگر قرار باشد سونی را در یک زمینه قدرتمند بدانیم، آن به بخش فیلمبرداری مربوط می‌شود. البته در این سال‌ها کمپانی‌های مختلف آمده و رفته‌اند و توانسته‌اند در این حوزه برای خود نام دست و پا نمایند ولی سونی همچنان ثابت مانده است. مدل A7 III هم‌چون دیگر دستگاه‌های سونی، دارای کیفیت فیلمبرداری ۸ بیت ۴K در ۳۰ فریم بر ثانیه با سیستم رمزگشایی XAVC 5 و ۱۰۰ مگابایت بر ثانیه می‌باشد. شاید بتوانیم همین بخش را قسمت ارتقا یافته نسبت به مدل A7 II بدانیم.

بسیار راحت است که نام دوربین Lumix GH5 پاناسونیک را با کیفیت ۴K 60 فریم بر ثانیه با سرعت ۴۰۰ مگابایت بر ثانیه و سیستم رمزگشای ۱۰ بیت بیاوریم ولی باز هم امکان مقایسه آن با سونی در زمینه کیفیت ویدیوها وجود ندارد. اصلاً بیایید نام کمپانی Nikon و مدل‌های Z6 و Z7 را نیز یادآور شویم که می‌توانند دارای خروجی ۱۰ بیت ۴:۲:۲ با N-Log باشند و یا حتی به مدل Fujifilm X-T3 که می‌تواند با سرعت ۴۰۰ مگابایت و ۶۰ فریم بر ثانیه به صورت ۱۰ بیتی فیلم ضبط کند هم اشاره نماییم. با چنین رقابت فشرده‌ای، باز هم سونی A7 III نمونه‌ای پیش‌تاز به حساب می‌آید.

با توجه به نکاتی که اشاره کردیم، کیفیت ویدیوی ضبط شده با سونی A7 III بسیار بالاست هرچند خرید آن را به عکاسان فوق حرفه‌ای پیشنهاد نمی‌دهیم ولی باز نمی‌توانیم پتانسیل آن را برای رقابت با پرچمداران کمپانی‌های مختلف کتمان کنیم. جزئیات به خوبی به نمایش در می‌آیند، رنگ‌ها بسیار شفاف و واقعی هستند و آپشن Log 3 نیز کار خود را به بهترین حالت انجام می‌دهد. البته می‌توانیم جای خالی ویدیوهای ۱۰ بیتی و یا بالاتر را احساس کنیم ولی تا همین جا هم سونی بسیار خوب عمل و از ظرفیت XAVC S بیشترین استفاده را کرده است.

همه این امکانات، به وسیله سیستم ثابت کننده تصاویر کامل شده‌اند که سبب می‌شود کم‌ترین لرزش احساس نشود. البته بهتر از این فناوری در دیگر نمونه‌ها به چشم می‌خورد ولی نبود آن نیز در سونی A7 III به خوبی احساس می‌شود.

ضمانت نامه تعویض

سونی یک سال ضمانت نامه تعویض برای تمام دوربین‌های جدیدش اختصاص داده است.

نظر تکفارس

مدل A7 III مطمئناً یک گام رو به جلو برای سونی در زمینه تولید دوربین‌های هوشمند به حساب می‌آید و به نظر می‌رسد اکثر افراد نیز از تولید آن بسیار خوشحال باشند. البته با گذشت چند ماه می‌توانیم ادعا کنیم که رقبای زیادی برای این دستگاه در بازار یافت می‌شوند. برای مثال کمپانی‌هایی نظیر Canon و Nikon دوربین‌هایی ساخته‌اند که هم فریم کامل هستند و هم بدون آینه و این احتمال وجود دارد که پاناسونیک نیز در سال ۲۰۱۹ وارد این حوزه شود بنابراین باید اعتراف کنیم که کمپانی ژاپنی دیگر قادر به یکه‌تازی نخواهد بود. به طور کلی، دوربین A7 III بیشتر به جای اینکه بخواهد یک پرچمدار باشد، یک تولید محافظه‌کارانه از سوی سونی به حساب می‌آید که نباید عکاسان حرفه‌ای به راحتی از کنار آن بگذرند. چگونگی تصمیم‌گیری برای خرید چنین دستگاهی کاملاً بستگی به نظر شخصی شما دارد و اینکه چه مشخصات فنی از یک دوربین انتظار دارید. برای مثال ممکن است برخی‌ها به دنبال خوش دست بودن یک محصول باشند حال آن‌که هستند کسانی که ترجیح‌شان خرید یک دوربین سریع و کیفیت تصاویر می‌باشد.

آیا آلترناتیو بهتری از سونی A7 III وجود دارد؟

در حال حاضر نزدیک‌ترین رقیب A7 III، مدل Nikon Z6 می‌باشد که از نظر رزولوشن، قیمت، مشخصات فنی و عملکرد آن تقریباً با محصول کمپانی ژاپنی همخوانی دارد. Z6 دارای سیستم فوکوس خودکار ضعیف‌تر و باتری کم‌کیفیت‌تری بوده ولی رزولوشن منظره‌یاب، ظاهر و تکنولوژی ۱۲ فریم بر ثانیه آن نسبت به A7 III بسیار سرتر است. البته محصول سونی تنظیمات بیشتر و دقیق‌تری برای کیفیت فیلمبرداری دارد ولی Nikon Z6 خروجی HDMI باکیفیت‌تری برای ضبط‌های ویدیویی در اختیار افراد قرار می‌دهد.

دوام سونی A7 III چه‌قدر است؟

کیفیت A7 III به گونه‌ای است که می‌توانیم ادعا کنیم بهترین دستگاه سری A7 سونی می‌باشد و به نظر نمی‌رسد به این زودی‌ها روی دست این دستگاه اختراع شود هرچند بعید است سونی بازار دوربین‌های هوشمند را معطل تولید محصول دیگری کند. در پایان اشاره کنیم که سونی A7 III دستگاهی است که نیازهای عکاسی شما را به خوبی پاسخ خواهد گفت هرچند انتظار می‌داشتیم حداقل منظره‌یاب الکترونیکی آن رزولوشن بیشتری داشت.

آیا دلیلی برای خرید این دوربین وجود دارد؟

با قاطعیت به این سؤال پاسخ مثبت می‌دهیم زیرا نمی‌توانیم دستگاه دیگری را با چنین قیمت مناسب و البته با این مشخصات فنی فوق‌العاده در بازار پیدا کنیم که هم سریع باشد، هم تصاویر خوبی بگیرد و هم توانایی رقابت با سایر پرچمدارها را داشته باشد.

شما در مورد دوربین سونی A7 III چه فکر می‌کنید؟ آیا نیازهای عکاسان حرفه‌ای را برآورده می‌کند و می‌تواند دستگاه مورد نظر بسیاری از افراد باشد؟ نظر خود را با دیگران در قسمت انتهای خبر به اشتراک بگذارید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید