آیا مخفی شدن پست‌ها در اینستاگرام حقیقت دارد؟ - تکفارس 
آیا مخفی شدن پست‌ها در اینستاگرام حقیقت دارد؟ - تکفارس 
آیا مخفی شدن پست‌ها در اینستاگرام حقیقت دارد؟ - تکفارس 

آیا مخفی شدن پست‌ها در اینستاگرام حقیقت دارد؟

امیر مریخ
۴ بهمن ۱۳۹۷ - 11:00
آیا مخفی شدن پست‌ها در اینستاگرام حقیقت دارد؟ - تکفارس 

احتمالا تا کنون به حساب‌های اینستاگرامی برخورده‌اید که از شما درخواست لایک و کامنت کرده‌اند تا به این منظور پست‌هایشان برای شما به نمایش درآید، در این خبر به صحت و سقم آن خواهیم پرداخت. در ادامه همراه تکفارس باشید.

در طول سال گذشته، بسیاری از کاربران ادعا کرده بودند که تنها ۷ درصد از فالور‌های حساب اینستاگرامشان، قادر به مشاهده‌ی پست‌های آن‌ها هستند. این ادعا‌ی فراگیر حتی از اینستاگرام نیز پای خود را جلوتر گذاشته و به شبکه‌های اجتماعی فیس بوک و Pinterest نیز وارد شده است. ادعایی که معمولا صاحب مشاغل کوچک در اینستاگرام ناقل آن بودند، این گروه از افراد از مردم درخواست می‌کردند که پست‌هایشان را لایک کرده و کلمه‌ی «yes» را در زیر پست‌هایشان بنویسند. آن‌ها مدعی بودند که این کار باعث می‌شود تا «رتبه»‌ی حساب کاربریشان ارتقاء پیدا کرده و در نتیجه‌ تعداد مشاهدات (views)‌ بیشتری را دریافت می‌کنند. در یکی از پست‌های این چنینی که یک حساب کاربری شغلی، آن را قرار داده‌ است، چنین ادعای مشابهی را مشاهده می‌کنیم:

آیا مخفی شدن پست‌ها در اینستاگرام حقیقت دارد؟ - تکفارس 

این کاربربر اظهار داشته است که:

این یک آزمایش است.

اینستاگرام تعدا پست‌های ما را محدود کرده است و به این ترتیب تنها ۷ درصد از طرفدارانمان قابلیت مشاهده‌ی پست‌ها برایشان وجود دارد. اگر شما این پست را می‌بینید، فقط به سادگی پست را لایک کنید و کلمه‌ی «Yes» را برایمان کامنت کنید. این کار به رتبه‌ی الگوریتمی ما کمک خواهد کرد و اینستاگرام تصمیم خواهد گرفت تا تعداد بیشتری از پست‌های ما را به طرفدارانمان نشان دهد!

از پشتیبانیتان متشکریم!

با وجود اینکه شایعه‌ی «پست‌های ۷ درصدی» از ماه ژانویه‌ی سال ۲۰۱۸ تا کنون دست به دست بین کاربران نقل می‌شود، اما این شایعه به تازگی توجهات بیشتری را به خود جلب کرده است و در نتیجه‌ی آن هزاران لایک را روانه‌ی پست‌های این گونه حساب‌ها کرده است. اینستاگرام هم اکنون این شایعات را جدی گرفته و طی یک پیغام توییتری نظر خود را در مورد ادعاهای اخیر بیان کرد:

ما در پست‌هایی که به تازگی در Instagram قرار داده می‌شود، متوجه شده‌ایم که برخی کاربران ادعا می‌کنند اینستاگرام دسترسی به پست‌هایتان را تنها برای ۷ درصد از فالور‌هایتان محدود کرده است، و همچنین مایل است تا این ویژگی را گسترش دهد.

این توییت توضیح می‌دهد که Instagram مایل است تا تنها پست‌هایی را در اختیار شما بگذارد که شما مایل به تعامل با آن‌ها هستید. این به آن معنی است که شما برای استفاده‌ی درست از این الگوریتم جدید، به اندازه‌ی کافی باید صبر داشته باشید تا تمام پست‌های قرار داده شده را به طور مدام مشاهده کنید و در غیر این صورت اینستاگرام تصمیم می‌گیرد که شما تمایلی به مشاهده‌ی پست‌های یک کاربر خاص ندارید و به طور خودکار پست‌های آینده‌ی او را برای شما مخفی می‌کند.

بسیاری از کاربران به این اقدام اینستاگرام واکنش نشان دادند و ابراز داشتند که آن‌ها مایلند تا به همان روش سابق از این شبکه‌ی اجتماعی استفاده کنند و علاقه‌ای به استفاده از این الگوریتم جدید ندارند. اینستاگرام در توییتی دیگر می‌گوید:

آنچه که در ابتدای فید برای شما به نمایش در می‌آید نشان خواهد داد که شما با کدام پست‌ها و حساب‌های کاربری بیشترین تعامل را دارید، این عامل تنها فاکتور تاثیر گذار نخواهد بود و علاوه‌ بر آن، دیگر فاکتورهای سیر زمانی (timeline) پست‌ها، میزان مصرف شما از اینستاگرام و تعداد کاربرانی که شما دنبال کرده‌اید و موارد دیگر نیز در این الگوریتم تاثیر گذار خواهند بود.

سازندگان در توییتی دیگر ابراز داشتند:

ما تغییرات جدیدی را برای رتبه بندی فید (feed) انجام نداده‌ایم و هرگز پست های افرادی را که دنبال می‌کنید را پنهان نمی‌کنیم، اگر شما به اندازه‌ی کافی تایم لاین فید خود را مرور کنید، متوجه‌ خواهید شد که همه‌ی پست‌های کاربران فالو شده، قابل مشاهده و در دسترستان است. مجددا این نکته را یاد آوری می‌کنیم که فید شما بر اساس شما شخصی  سازی شده است و در طول زمان بر اساس نحوه استفاده شما از Instagram تکامل پیدا می‌کند.

در حالی که این ادعای دست به دست شده عمدتا اشتباه است، اما بخشی از آن که کاربران از مردم می‌خواهند که با لایک کردن و تعامل داشتن با یک پست، رتبه‌ی آن پست در فید دیگر کاربران ارتقاء یابد، موضوعی واقعی است. (اگر چه در اینجا باید بگوییم که تعامل داشتن تنها با یک پست، تغییرات آن‌چنانی در رتبه بندی حساب کاربر نخواهد داشت.) این بخش از ادعا که واقعیت دارد، احتمالا تنها دلیل همه‌گیر شدن آن بوده است. نظر شما در مورد این شیوه‌ی جدید الگوریتم که اینستاگرام در شبکه‌ی اجتماعی خود وارد کرده است، چیست؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید