کاهش تولید ۱۰ درصدی آیفون‌ها توسط اپل - تکفارس 
کاهش تولید ۱۰ درصدی آیفون‌ها توسط اپل - تکفارس 
کاهش تولید ۱۰ درصدی آیفون‌ها توسط اپل - تکفارس 

کاهش تولید ۱۰ درصدی آیفون‌ها توسط اپل

سید محمد معلمی
۱۹ دی ۱۳۹۷ - 20:00
کاهش تولید ۱۰ درصدی آیفون‌ها توسط اپل - تکفارس 

اوقات اپل در چند ماه اخیر به شدت تلخ شده و از آن‌جایی که ارزش این کمپانی با کاهش شدید روبه‌رو بوده است دیگر نتوانست به عنوان اولین کمپانی ۱ تریلیون دلاری ایالات متحده شناخته شود بنابراین به خاطر از دست دادن ۴۰۰ میلیون دلار سهام، رقابت را به دیگر رقبا باخت و در سه‌ماهه اخیر به جایگاه چهارم سقوط کرده است.

دلیل چنین اتفاق ناخوشایندی، عدم تمایل افراد برای خرید محصولات مهم این کمپانی یعنی آیفون‌ها می‌باشد. کاهش فروش این دستگاه‌ها اپل را مجبور کرده تا مقدار تولید آنها را در سه‌ماهه آخر سال ۲۰۱۸ به اندازه ۱۰ درصد کم کند.

البته برخی منابع فاش کرده‌اند که اپل حتی پیش از سه‌ماهه قبل به تولیدکنندگان قطعات مختلف و تحت قرارداد خود دستور داده بود تا تولیداتشان را برای گوشی‌هایی نظیر آیفون ایکس اس، آیفون ایکس اس مکس و آیفون ایکس آر به میزان ۱۰ درصد کاهش دهند. بنابراین کمپانی‌های مختلف حالا با سیر نزولی خروجی کارخانه‌های خود روبه‌رو هستند.

اپل در ابتدا تصمیم داشت تا برای سه‌ماهه اول سال ۲۰۱۹ حدود ۴۷ تا ۴۸ میلیون دستگاه از سه مدل اشاره شده تولید کند ولی با اتفاقات پیش آمده، اعداد به ۴۰ و ۴۳ میلیون عدد تغییر کرده است.

دلیل دیگری که این کمپانی با سیر نزولی آیفون‌هایش روبه‌روست نیز می‌تواند معرفی دیر هنگام مدل‌های جدید در سال گذشته باشد بنابراین اپل ممکن است رویه اعلام قیمت برای آیفون‌ها، آیپدها و مک‌بوک‌های جدید را کنار بگذارد.

شما فکر می‌کنید دلیل کاهش فروش محصولات اپل چیست؟ نظر خود را با دیگران در قسمت انتهای خبر به اشتراک بگذارید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید