به کارگیری اولین قطار خودران در استرالیا - تکفارس 
به کارگیری اولین قطار خودران در استرالیا - تکفارس 
به کارگیری اولین قطار خودران در استرالیا - تکفارس 

به کارگیری اولین قطار خودران در استرالیا

پوریا اسدی
۱۵ دی ۱۳۹۷ - 12:00
به کارگیری اولین قطار خودران در استرالیا - تکفارس 

وقتی می‌شنوید که بزرگترین ربات جهان در استرالیا زندگی می‌کند، ناخودآگاه ممکن است ذهن شما چیزی شبیه به یک ماشین غول پیکر به سبک انیمه‌های ژاپنی را مجسم کند.  شرکت معدن سنگ آهن Rio Tinto، که اخیرا شبکه راه آهن کاملا اتوماتیک خود را راه اندازی کرده است، در مورد این قطار اعلام داشت که این شبکه مجموعه‌ای از قطارهای حمل بار از معدن به بنادر است که قادر به اجرای کار بدون مداخلات انسان خواهد بود. این قطارهای AutoHaul حدودا یک سفر ۸۰۰ کیلومتری را  در مدت ۴۰ ساعت طی می‌کنند و این زمان شامل بارگیری و تخلیه‌ی محموله‌ها هم می‌شود. این شبکه‌‌ی راه آهن در منطقه Pilbara استرالیا به کار گرفته شده است.

یک سخنگوی Rio Tinto به Digital Trends گفت:

این قطار، اولین از نوع خود در جهان است. این نخستین شبکه راه آهن در سطح بین المللی است که به طور کاملا مستقل و کنترل از راه دور عمل می‌کند. استقرار موفقیت آمیز، نقطه اوج پروژه ۹۴۰ میلیون دلاری است که توانایی انتقال محموله‌ در شبکه‌ی ۱۷۰۰ کیلومتری بین ۱۶ معدن سنگ آهن و دو بندر را دارد.

اما چرا شما می‌خواهید این کار را به دست یک ماشین بسپارید؟ بنابر گفته‌ی نماینده شرکت که ما با آن تماس گرفتیم، دلایل متعددی وجود دارد. ( و مطمئنا خلاص شدن از دست کارکنان یکی از آنها نیست. نماینده‌ی Rio Tinto می‌گوید که در سال ۲۰۱۹ به دلیل به کارگیری خط جدید قطار، انتظار می‌رود که تعدیل نیرویی صورت نگیرد.)

سخنگوی ادامه داد:

ما بوسیله‌ی حذف نیاز به تعویض راننده از طریق استراتژی‌های رانندگی سازگار و مزایای بهره وری در وسایل خودران، بهبودهایی را در سیکل‌های زمانی مشاهده کرده‌ایم. همچنین منافعی در زمینه‌ی ایمنی بدست آمده است. این وسیله به میزان قابل توجهی -۱٫۵ میلیون کیلومتر- مسافرت با وسایل نقلیه سبک رانندگانی که مجبور به جابجایی برای تعویض شیفت قطار هستند را کاهش می‌دهد. مزایای دیگر شامل کاهش خطر در حین عبور و پاسخ‌های خودکار توسط قطار برای محدود کردن سرعت و حوادث است.

البته، قطارها تنها وسایل حمل و نقلی نیستند که در حال حاضر به علت پیشرفت‌هایی در زمینه رباتیک و هوش مصنوعی در حال تغییر هستند. احتمالا تحولات در زمینه‌ی اتومبیل‌های خودران بیشتر شناخته شده است، اما در همه چیز از قایق‌های خودران گرفته تا هواپیماهای بدون سرنشین و اتومبیل‌های پروازی این تکنولوؤی در حال پیشرفت است. ما از یک چیز مطمئن هستیم، جهان حمل و نقل در ۲۰۲۰   بسیار متفاوت‌تر از هر نقطه قبلی در تاریخ خواهد بود و ما هم به شدت هیجان زده هستیم تا ببینیم چه اتفاقی خواهد افتاد.

آیا شما نیز موافق استفاده‌ی روزافزون تکنولوژی رباتیک و هوش مصنوعی در وسایل نقلیه هستید؟ چه مزایا و معایبی را پیش روی این صنعت می‌بینید؟ لطفا نظرات خود را با ما درمیان بگذارید.

 

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید