بهترین کشورهای جهان برای مهاجرت آسان - تکفارس 
بهترین کشورهای جهان برای مهاجرت آسان - تکفارس 

بهترین کشورهای جهان برای مهاجرت آسان

محمد رضا حیدری
۲۰ مرداد ۱۴۰۰ - 09:00
بهترین کشورهای جهان برای مهاجرت آسان

مهارجت به کشورهای خارجی می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد. وجود مشکلات مختلف در کشور محل زندگی و یا علاقه به زندگی در کشوری متفاوت همگی می‌توانند از جمله دلایلی باشند که بسیاری از افراد قصد مهاجرت به کشورهای دیگر را پیدا می‌کنند.

در این فهرست، کشورهایی فوق‌العاده از نظر مهاجردوستی قرار دارند که سالانه پذیرای تعداد بسیار زیادی مهاجر از کشورهای مختلف جهان می‌شوند. احتمالاً پس از مطالعه‌ی این فهرست بتوانید ایده‌ای کلی راجع به کشوری که قصد مهاجرت به آن را دارید پیدا کنید.

۱- کانادا

متفاوت‌ترین کشورها برای مهاجرتی آسان

کانادا می‌تواند برای کسانی که می‌خواهند به یک کشور انگلیسی‌زبان مهاجرت کنند و راحتی و امنیت بیش از هر چیز دیگری مد نظرشان است، انتخاب مناسبی باشد.

این کشور یکی از کشورهای مهاجر دوست جهان است و از طرف سازمان ملل یکی از بهترین کشورها برای زندگی به شمار می‌آید. کانادا دارای سیاست مهاجرتی لیبرال است و در طول سال‌ها به مهاجران امکان عبور امن از سواحل خود را داده است.

کانادا قصد دارد سیاست خود را در زمینه استقبال از مهاجران در این کشور را ادامه دهد،‌ آن‌هم در حالی که سهم آن‌ها در رشد اقتصادی این کشور را پذیرفته است.

بر اساس برنامه مهاجرتی سال‌های ۲۱-۲۰۱۹، کانادا قصد دارد اهداف خود را برای پذیرش مهاجران برای رسیدن به یک میلیون مهاجر تا سال ۲۰۲۲ گسترش دهد. کانادا با کمبود نیروی کار ماهر روبرو است زیرا جمعیت کانادا با سرعت مورد نیاز رشد نکرده است. حضور نیروهای ماهر برای جایگزینی بازنشستگان این کشور باعث شده تا کانادا به دنبال کارگران خارجی باشد.

کانادا همچنین دارای برخی از بهترین دانشگاه‌های جهان است. این کشور نرخ جنایت و خشونت پایین و سطح زندگی بالایی دارد. همه این نکات، کانادا را به یکی از مقاصد مورد علاقه برای مهاجرت تبدیل کرده‌اند.

۲- آلمان

متفاوت‌ترین کشورها برای مهاجرتی آسان

آلمان یکی از قوی‌ترین اقتصادهای جهان و دارای کمترین میزان بیکاری در اتحادیه اروپا است. شهرهای بزرگی مانند برلین، مونیخ و هامبورگ و همچنین مناظر زیبا و قلعه‌های افسانه‌ای، جذابیت آلمان برای مهاجران را چند برابر می‌کند.

امروزه بیش از ۹ میلیون خارجی در آلمان زندگی می‌کنند. سالانه هزاران مهاجر برای زندگی بهتر به آلمان می‌آیند. افرادی با ملیت‌ها، مذاهب، تحصیلات و حرفه‌های مختلف، آلمان را به یک چندوجهی فرهنگی تبدیل کرده‌اند. چرا این کشور یک مقصد مهاجرت بسیار محبوب است؟ آلمان به خاطر سیستم رفاهی جامع خود شهرت زیادی دارد. اصل نظام رفاه در قانون اساسی این کشور تصریح شده است.

به این ترتیب آلمان متعهد می‌شود علاوه بر آزادی، از بنیان‌های طبیعی زندگی شهروندان خود نیز محافظت کند. در صورتی که شخصی نتواند از خود مراقبت کند، دولت این کار را برایش انجام می‌دهد.

در آلمان کسانی که کار نمی‌کنند می‌توانند درخواست حمایت کنند. هرکسی که بیکار است دارای حق بیمه بیکاری است: ۶۰ درصد آخرین درآمد خالص برای کسانی که بچه ندارند و ۶۷ درصد برای کسانی که دارند. مهاجران اقتصادی اغلب از سیستم کمک‌هزینه استفاده می‌کنند، زیرا مزایای این کشور حتی برای کسانی که هرگز در آلمان کار نکرده‌اند نیز پرداخت می‌شود. این افراد فقط باید به عنوان «بیکار» ثبت‌نام کنند.

قانون برابری اساسی تضمین می‌کند که مهاجران از امتیازات مشابه سایر شهروندان آلمانی برخوردار شوند.

روادیدهایی که معمولاً تأیید می‌شوند به شکل‌گیری مجدد خانواده، سرمایه‌گذاری در مشاغل، پیشنهادات اشتغال و تحصیل می‌پردازند. در همه موارد، اثبات مالی مورد نیاز است. تأکید می‌شود که کارگران ماهر ترجیح داده می‌شوند.

۳- نیوزلند

متفاوت‌ترین کشورها برای مهاجرتی آسان

چه چیزی در نیوزلند دوست‌داشتنی نیست؟ نیوزلند به عنوان یکی از تحسین‌برانگیزترین کشورهای جهان دارای سیستمی چند فرهنگی است و بسیاری از شهروندان متولد خارج، آن را خانه خود می‌نامند.

علیرغم رونق اقتصادی این کشور، نیوزلند با مشکل کمبود مهارت روبرو شده است و به طور جدی به دنبال جذب افراد واجد شرایط و آگاه از تمام نقاط جهان است. فرصت‌های شغلی موجود در این کشور متنوع هستند و در برخی مناطق، دستمزد بهتری نسبت به اروپا دارند. ویزای مهاجر ماهر/تجاری/کارآفرین برای افرادی که مایل به مهاجرت به نیوزلند هستند یک انتخاب محبوب است.

کیفیت زندگی بسیار بهتر از بسیاری از کشورهای غربی است، اما این تنها دلیل جذب مهاجران نیوزلند نیست. این کشور در رتبه دهم شاخص توسعه انسانی جهان قرار دارد که امید به زندگی برتر، سواد، تحصیلات و استانداردهای زندگی را توصیف می‌کند.

به نظر می‌رسد نیوزلند یکی از ساده‌ترین مکان‌ها برای تجارت و بنابراین برای کارآفرینان ایده آل است. این کشور همچنین دارای یک سیستم مراقبت بهداشتی عمومی عالی است که خدمات پزشکی رایگان یا با یارانه زیاد ارائه می‌دهد، این امر، این سیستم مراقبتی بهداشتی را برای خانواده‌ها محبوب کرده و نیوزلند را در میان کشورهای محبوب برای مهاجرت قرار می‌دهد.

۴- سنگاپور

متفاوت‌ترین کشورها برای مهاجرت آسان

سنگاپور به عنوان یکی از پیشرفته‌ترین کشورهای آسیا شناخته می‌شود و قوانین مهاجرت و شهروندی منطقی‌ای را ارائه می‌دهد. سنگاپور از نظر شاخص توسعه انسانی رتبه بسیار بالایی دارد و در بین مردم مالزی، چین، هند و اندونزی مقصد مورد علاقه مهاجرت بوده است.

اما این کشور همچنین یکی از گران‌ترین کشورها برای زندگی به شمار می‌آید. قیمت مسکن در سنگاپور با مساحت کوچک و جمعیت متراکم، برابر با هنگ‌کنگ یا شهر نیویورک است. اگر بودجه کمی دارید، ممکن است خودتان را در یک اتاق مشترک ببینید.

برای درخواست اقامت، باید همسر یا فرزند یک شهروند سنگاپوری یا مقیم دائم، والدین مسن یک شهروند سنگاپوری، دارنده گذرنامه استخدامی یا گذرنامه «S» برای کارگران ماهر میان رده یا دانشجویی که در این کشور تحصیل می‌کند، باشید.

در بیشتر موارد، فردی با اجازه اقامت دائم می‌تواند پس از دو سال برای شهروندی سنگاپور درخواست دهد. دانشجویانی که متقاضی تابعیت هستند باید بیش از سه سال در سنگاپور زندگی کرده باشند – حداقل یک سال به عنوان اقامت دائم – و در یکی از آزمون‌های سراسری مانند PSLE،GCE، «N» /«O» /«A» قبول شده باشند و یا در برنامه یکپارچه یا باشند.

با این حال، یک هشدار عمده وجود دارد. بر اساس قوانین سنگاپور، همه شهروندان مرد و مقیم دائم ملزم به ثبت‌نام در ارتش و انجام دو سال خدمت سربازی هستند. پس از آن، الزامات شامل ۴۰ روز خدمت در سال برای افسران تا سن ۵۰ سال و ۴۰ روز خدمت در سال تا ۴۰ سال برای سایر رتبه‌ها است.

۵- استرالیا

متفاوت‌ترین کشورها برای مهاجرت آسان

استرالیا سرزمین زیبای کانگوروها و کوالاها است، مکانی عالی برای نقل مکان و سکونت. این کشور مجموعه‌ای آسان از مقررات برای اقامت دائم را به متقاضیان ارائه می‌دهد. این کشور نه تنها از سطح تحصیلات و زندگی بالایی برخوردار است، بلکه چشم‌انداز شغلی فوق‌العاده‌ای نیز دارد.

با وجود اینکه استرالیا یک مکان نسبتاً گران برای زندگی است، نرخ حقوق کشور این هزینه را جبران می‌کند. همه این‌ها باعث می‌شود استرالیا بهترین و آسان‌ترین کشور برای مهاجرت باشد. آدلاید، ملبورن و پرت سه شهر محبوب در جهان هستند؛ اما استرالیا به دلیل فضاهای باز وسیع، آب و هوای عالی و سواحل قابل توجه نیز محبوب است.

با این حال، توجه داشته باشید که این کشور به ندرت برای افراد بالای ۴۵ سال ویزای اقامت صادر می‌کند. علاوه بر این، تسلط به زبان انگلیسی کمک زیادی به فرایند صدور اقامت می‌کند. متقاضیان ماهر به احتمال زیاد پذیرش ترجیحی دریافت می‌کنند. با این حال، درست مانند نیوزلند، راه دیگر برای دریافت اقامت در استرالیا ارائه پیشنهادات شغلی در مشاغل دشوار در بخش کشاورزی است. در استرالیا قرار نیست از بهترین موقعیت ممکن کار خود را آغاز کنید اما اگر در کارهای دستی مهارت دارید، زندگی در این کشور بسیار لذت بخش خواهد بود.

۶- دانمارک

متفاوت‌ترین کشورها برای مهاجرت آسان

بهترین چیز در مورد مهاجرت به دانمارک این است که از طریق طرح فهرست مثبت که مشاغل دارای کمبود نیروی کار در صنایع مختلف، از جمله مهندسی، دانشگاه، آموزش، فناوری اطلاعات، مراقبت‌های بهداشتی و دارو را به متقاضیان ارائه و به آن‌ها مجوز کار و اقامت فوری می‌دهد.

سایر دسته‌ها شامل مشاغل دیگر مانند نقشه‌برداران زمین، داروسازان، حسابرسان، داروسازان، تحلیلگران کسب‌وکار، مشاوران حقوقی، وکلا و روانشناسان است. اقامت اولیه تحت این طرح چهار سال طول می‌کشد که در صورت باقی ماندن فرد در همان شغل قابل تمدید است.

یکی دیگر از برنامه‌های مهاجرتی مربوط به کار، طرح محدودیت حقوق برای افرادی است که پیشنهادات شغلی از شرکت‌های دانمارکی دارند و حقوق آن‌ها تحت نرخ‌های تعیین‌شده پرداخت می‌شود. اجازه اقامت و کار اولیه برای چهار سال معتبر است که در صورت مستمر بودن اشتغال در همان شغل قابل تمدید است. در هر دو طرح، اعضای خانواده، مانند همسر یا شریک زندگی و فرزندان زیر ۱۸ سال که هنوز با متقاضی زندگی می‌کنند واجد شرایط مجوز اقامت هستند. به همین ترتیب، همسر مجاز است در همان بخش کار کند.

۷- پاراگوئه

متفاوت‌ترین کشورها برای مهاجرت آسان

اگر قصد دارید محل زندگی خود را به آمریکای جنوبی منتقل کنید، پاراگوئه دروازه شما برای لذت بردن از فضایی آرام و دارای مناظر طبیعی فراوان است. مالیات‌ها پایین است، اقتصاد پایدار است و هزینه زندگی نسبتاً کم است.

سیاست‌های مهاجرت پاراگوئه ساده‌تر است. یک فرد می‌تواند ظرف سه سال اقامت دائم داشته باشد و سه سال دیگر منتظر بماند تا تبدیل به شهروند شود. خرید زمین کشاورزی به مساحت ۱۰ هکتار یا واریز ۴۵۰۰ دلار به بانک مرکزی پاراگوئه، مهاجران را برای اقامت دائم واجد شرایط می‌کند.

بهترین راه برای ورود به کشور ایجاد شرکت یا خرید زمین کشاورزی برای مشاغل است. در صورت موافقت با درخواست شما، ممکن است بیش از سه سال در خارج از کشور نمانید.

اینستاگرام تکفارستلگرام تکفارس

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید