ACCC گوگل را به‌علت جمع‌آوری موقعیت مکانی کاربران، به دادگاه فدرال کشانده است - تکفارس 
ACCC گوگل را به‌علت جمع‌آوری موقعیت مکانی کاربران، به دادگاه فدرال کشانده است - تکفارس 
ACCC گوگل را به‌علت جمع‌آوری موقعیت مکانی کاربران، به دادگاه فدرال کشانده است - تکفارس 

ACCC گوگل را به‌علت جمع‌آوری موقعیت مکانی کاربران، به دادگاه فدرال کشانده است

مسلم رفیعی
۱۰ آبان ۱۳۹۸ - 12:00
ACCC گوگل را به‌علت جمع‌آوری موقعیت مکانی کاربران، به دادگاه فدرال کشانده است - تکفارس 

گوگل دوباره تحت‌فشار قرارگرفته، این بار از سوی مراجع قانونی استرالیا که این شرکت را در رابطه با جمع‌آوری داده‌های مکانی، به دادگاه فدرال کشانده‌اند. ACCC در بیانیه‌ای اعلام کرد که علیه بخش‌های آمریکا و استرالیایی گوگل با ادعای اینکه این شرکت‌ از دی ۱۳۹۵ (ژانویه ۲۰۱۷) تا اواخر ۲۰۱۸، قانون مصرف‌کنندگان استرالیا را نقض کرده‌، اقامه دعوا نموده است. به گفته ACCC، زمانی که مشتریان دستگاه‌های اندرویدی خود را برای اولین بار راه‌اندازی می‌کنند، به‌درستی در مورد تنظیماتی که می‌توانند برای جلوگیری از جمع‌آوری داده‌های مکانی توسط گوگل از آن‌ها استفاده نمایند، مطلع نیستند. رود سیمس (Rod Sims) از ACCC می‌گوید:

هدف ما این است که مصرف‌کنندگان نتیجه این رفتار را درک کنند و دریابند که با تغییر تنظیمات Location History خود، به‌سادگی می‌توانند از جمع‌آوری داده‌های مکانی توسط گوگل جلوگیری به‌ عمل آورند. ما ادعا می‌کنیم که گوگل، مصرف‌کنندگان را با سکوت در مورد این واقعیت که تنظیماتی جهت خاموش کردن موقعیت مکانی وجود دارند، گمراه کرده‌ است. بسیاری از کاربران تصمیم آگاهانه‌ای جهت توقف جمع‌آوری داده‌های مکانی خود اتخاذ می‌کنند، اما ما تأیید می‌کنیم که رفتار گوگل ممکن است مانع از آن شود که کاربران موردنظر این انتخاب را انجام دهند.

ACCC همچنین ادعا کرده که گوگل روش‌های دقیقی را به کاربران جهت توقف ردیابی مکانی ارائه نداده است. به گفته گوگل، تنها راهی که کاربران می‌توانستند از ردیابی مکانی جلوگیری نمایند، استفاده نکردن از برنامه‌های کاربردی و خدماتی مخصوص شرکت گوگل است. بااین‌حال، ACCC گفته که کاربران همچنین می‌توانند با غیرفعال کردن Location و Location History، ردیابی را متوقف کنند. وزیر ارتباطات مخفی، میشل رولاند (Michelle Rowland) اظهار کرد:

یک فرد عادی از حجم وسیع اطلاعاتی که پلتفرم‌های دیجیتالی داده مانند گوگل در مورد آن‌ها دارند، حیرت‌زده خواهد شد. این مسئولیت بر دوش ACCC است که از اختیارات خود استفاده کرده تا اطمینان حاصل شود که از مصرف‌کنندگان محافظت می‌شود، به‌خصوص در این عصر که ما اینترنت را با استفاده از تلفن‌های همراه و ساعت‌های هوشمند، همیشه با خود حمل می‌کنیم.

برج‌های مخابراتی تلفن همراه، نقطه اتصال‌های وای‌فای و نیز برنامه‌هایی مانند Google Maps، راحتی زیادی را برای زندگی ما به ارمغان آورده‌اند. بیایید خود را گول نزنیم، آن‌ها همچنین موقعیت مکانی و تعاملات ما را نیز ردیابی می‌کنند و این داده‌ها سودآور نیز هستند. این به نفع همگان است که مصرف‌کنندگان درباره اینکه داده‌های آن‌ها چگونه جمع‌آوری و مورداستفاده قرار گیرند، تصمیم‌های آگاهانه‌ای اتخاذ نمایند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید