بازجویی انگلیس و استرالیا از فیسبوک درباره معامله گیفی - تکفارس 
بازجویی انگلیس و استرالیا از فیسبوک درباره معامله گیفی - تکفارس 
بازجویی انگلیس و استرالیا از فیسبوک درباره معامله گیفی - تکفارس 

بازجویی انگلیس و استرالیا از فیسبوک درباره معامله گیفی

فاطمه آهنگریان
۲۵ خرداد ۱۳۹۹ - 14:00
بازجویی انگلیس و استرالیا از فیسبوک درباره معامله گیفی - تکفارس 

سازمان نظارت ضد انحصاری رقابت و بازار انگلیس (CMA)، مجموعه تحقیق و تفحصی برای دستیابی به گیفی در فیسبوک راه‌اندازی کرده است. این غول رسانه اجتماعی ماه گذشته پلتفرم فیلم حلقه را خریداری کرد. بنا به گزارش، این قرارداد ۴۰۰ میلیون دلار ارزش داشته است. CMA می‌خواهد تعیین کند که آیا این کسب و کار توان خنثی کردن رقابت در انگلیس را دارد یا خیر.

سازمان رقابت و بازارها (CMA) در نظر دارد که این معامله بتواند منجر به ایجاد یک وضعیت ادغام ذیربط در مقررات تصدی سازمان ۲۰۰۲ شود. انتظار می‌رود وضعیت منجر به کاهش قابل توجه رقابت در هر بازار یا بازارهای انگلستان برای کالاها یا خدمات شود.

فیسبوک با دستور اجرای اولیه ارائه شده است، برای مدت زمان تحقیقات، فیسبوک و گیفی به طور مستقل فعالیت می‌کنند. همچنین به فیسبوک دستور داده شده است که هرگونه اقدامی مربوط به ادغام مانند ادغام فناوری یا انتقال کارکنان را انجام ندهد. فیسبوک و گیفی موافقت کرده‌اند که این موارد را رعایت کنند. ناظر رقابت همچنین اظهار نظرهای اشخاص ثالث را درباره این معامله اتخاذ خواهد کرد.

پیش از این، کمیسیون مصرف‌کننده رقابت استرالیا نیز تحقیق مشابهی را انجام داده بود تا تصرف فیسبوک برای داده‌هایی که بتواند قدرت خود را در هر بازار تقویت کند، تعیین کند یا اینکه به او اجازه دهد داده‌هایی را در مورد رقبا برای رقابت سالم در دسترس داشته باشد.

فیسبوک تأکید می‌کند که داده‌ها انگیزه معاملات گیفی نبوده است

فیسبوک قصد دارد گیفی را در اینستاگرام ادغام کند. وقتی این معامله اعلام شد، این شرکت گفته بود که مخزن گیفی به طور جداگانه به کار خود ادامه خواهد داد. همچنین ادعا شده است که داده‌ها انگیزه‌ای برای معامله نیستند و پلتفرم تصاویر متحرک به هر حال داده‌های کاربری کمی دارد. اینکه CMA و ACCC آن را خریداری می‌کنند یا خیر بعدا مشخص می‌شود.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید