تبدیل تصاویر به انیمیشن‌های سه بعدی با کمک فناری واقعیت افزوده - تکفارس 
تبدیل تصاویر به انیمیشن‌های سه بعدی با کمک فناری واقعیت افزوده - تکفارس 
تبدیل تصاویر به انیمیشن‌های سه بعدی با کمک فناری واقعیت افزوده - تکفارس 

تبدیل تصاویر به انیمیشن‌های سه بعدی با کمک فناری واقعیت افزوده

پوریا اسدی
۵ دی ۱۳۹۷ - 13:00
تبدیل تصاویر به انیمیشن‌های سه بعدی با کمک فناری واقعیت افزوده - تکفارس 

تصور کنید که شما می‌توانستید گوشی هوشمند، تبلت و یا هدست واقعیت افزوده‌ی (AR) خود را به سمت یک تصویر ثابت بگیرید و این تصویر در جلوی چشمان شما متحرک شود. این چیزی است که احتمالا با استفاده از آخرین تکنولوژی واقعیت افزوده، مانند ARKit اپل یا ARCore گوگل به واقعیت تبدیل خواهد شد. هرچند که ما این روند را قبلا دیده‌ایم و معمولا فقط محدود به یک یا دو تصویر منتخب است – به عنوان مثال، ابزارهای انیمیشن سازی بیلبورد‌های تبلیغاتی.

محققان از دانشگاه واشنگتن و فیسبوک چیزی ساخته‌اند که بسیار متنوع‌تر است. پروژه جدید “Photo Wake-Up” شخصیت‌های ثابت در هر تصویر را متحرک می‌کند و در نتیجه آنها از پس زمینه به سمت شما  حرکت می‌کنند. دیگر پس از این فناوری چه کسی به تصاور ثابت و خسته کننده‌ی قدیمی نیاز خواهد داشت؟

محققان در مورد پروژه‌ی خود نوشتند:

کمک کلیدی در این مقاله [در ابتدا]، کاربرد فناوری نظارت و تحرک انسان‌ها در عکسهای تکی سه بعدی ۳D است. [دوم]، یک روش جدید پیچیده‌ی دو بعدی برای تغییر شکل بدنه‌ی مدل  متناسب با پیچیدگی فرد برای ایجاد یک شبکه متحرک است و [سوم]، استفاده از یک روش برای هماهنگی جزئی و خودکار تصویر. ما روش‌های پیشرفته را با نتایج مطالعات انسانی ارزیابی و مقایسه کردیم. علاوه بر این، ما یک رابط تعاملی را ارائه دادیم که اجازه می‌دهد تا دوباره شخص را در قالب سه بعدی قرار دهیم. در نهایتاز فناوری واقعیتافزوده استفاده نمودیم که فرد متحرک سه بعدی بتواند از عکس به دنیای واقعی حرکت کند.

این افکت با موفقیت بر روی عکس‌ها، پوسترها و کارهای هنری تثبیت شده است. در حال حاضر، تحقیق هنوز در یک مرحله نسبتا اولیه است، هرچند که در تشخیص شخصیت‌های انسانی در طیف وسیعی از تصاویر، بدون در نظر گرفتن اینکه چهره‌های نقاشی مدرنیست در نقاشی پیکاسو بوده یا از یک عکس سیاه و سفید، به خوبی عمل می‌کند .

در این مقاله، محققان پیشنهاد می‌کنند که این کار می‌تواند راه‌های جدیدی برای “لذت بردن و ارتباط برقرار کردن” با تصاویر ایجاد کند. همین طور می‌توان تعاملات مشابهی را گسترش داد، مثلا، ساخت مدل‌های متحرک اتومبیل‌، حرکت ابر و سایر موارد از این قبیل. این می‌تواند شروع یک  حرکت بسیار هیجان انگیز باشد. البته باید در نظر گرفت که مطمئنا ما می‌توانیم زمان زیادی را در ساخت انیمیشن‌ها صرفه جویی کنیم.

مقاله‌ی این پروژه تحت عنوان « زنده شدن تصاویر: انیمیشن سه بعدی از یک عکس » برای خواندن به صورت آنلاین در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفته است.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید