افت ۲۱ درصدی بازار هدست های واقعیت مجازی و افزوده در سال ۲۰۲۲ - تکفارس 
افت ۲۱ درصدی بازار هدست های واقعیت مجازی و افزوده در سال ۲۰۲۲ - تکفارس 

افت ۲۱ درصدی بازار هدست های واقعیت مجازی و افزوده در سال ۲۰۲۲

مهدی حلوائی
۱۸ اسفند ۱۴۰۱ - 11:34
هدست واقعیت مجازی

بر اساس گزارش شرکت تحقیقاتی IDC، فروش هدست‌های واقعیت مجازی و واقعیت افزوده در سال ۲۰۲۲ با افتی ۲۰.۹ درصدی نسبت به سال ۲۰۲۱ به ۸.۸ میلیون واحد رسیده است.

شیوع پاندمی کرونا در سال ۲۰۲۱ کاربران را به ماندن در خانه وادار کرد و همین موضوع منجر به افزایش فروش هدست‌های واقعیت مجازی و وافعیت افزوده شده بود. در این دوران همچنین قیمت محصولات یادشده افزایش پیدا نکرد و برای مثال هدست متا کوئست ۲ کماکان با قیمت ۳۰۰ دلار به فروش می‌رسید. این در حالی است که قیمت این هدست سال گذشته به ۴۰۰ دلار افزایش پیدا کرد.

در حال حاضر متا ۸۰ درصد از بازار هدست‌های واقعیت مجازی/افزوده را در اختیار داشته و شرکت بایت دنس نیز با فاصله‌ای زیاد در رده‌ی دوم قرار دارد (۱۰ درصد). شرکت‌های HTC ،DPVR و iQIYI نیز از نظر فروش در رتبه‌های سوم تا پنجم این بازار قرار دارند. همچنین سونی نیز اخیراً هدست پلی استیشن وی آر ۲ را به بازار عرضه کرده و در حال حاضر باید منتظر ماند و دید که این شرکت چه عملکردی در بازار خواهد داشت.

وضعیت بازار عینک‌های واقعیت افزوده کاملاً متفاوت بوده و شرکت Nreal با فروش حدود ۱۰۰ هزار واحدی محصولات خود در سال ۲۰۲۲ بر این بازار سلطه داشته است. لیست برترین شرکت‌های این بازار به شرح زیر است:

  1. Nreal با فروش ۹۸ هزار واحد
  2. مایکروسافت با فروش ۳۵ هزار واحد
  3. Rokid با فروش ۳۰ هزار واحد
  4. TCL با فروش نزدیک به ۳۰ هزار واحد
  5. Epson با فروش ۱۳ هزار واحد

منبع: GSMArena

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید