متا یک مسابقه تایپ با کیبورد مجازی را برگزار کرد - تکفارس 
متا یک مسابقه تایپ با کیبورد مجازی را برگزار کرد - تکفارس 
متا یک مسابقه تایپ با کیبورد مجازی را برگزار کرد - تکفارس 

متا یک مسابقه تایپ با کیبورد مجازی را برگزار کرد

مهدی حلوائی
۱۰ شهریور ۱۴۰۲ - 05:11
متا کوئست 2

متا روز گذشته یک مسابقه‌ی تایپ با کیبورد مجازی را برگزار کرد که توانایی‌های کیبورد مجازی ریلتی لبز (Reality Labs) را نشان می‌داد. هدف این مسابقه پیدا کردن سریع‌ترین تایپیست با استفاده از فناوری یادشده بود.

مطالب مرتبط:

اندرو باسورث (Andrew Bosworth)، مدیر ارشد فناوری متا، موفق شد در مسابقه‌ی تایپ با کیبورد واقعیت مجازی متا با ثبت سرعت ۱۱۹ کلمه در دقیقه رتبه‌ی اول را به دست بیاورد. مارک زاکربرگ نیز با انتشار ویدیویی در اینستاگرام، این مسابقه‌‌ی تایپ مبتنی بر فناوری واقعیت مجازی را به نمایش گذاشت. به‌گفته‌ی مدیر عامل متا، فناوری ریلتی لبز می‌تواند هر سطح صافی را به یک کیبورد مجازی تبدیل کند.

کیبورد مجازی متا

ریلتی لبز بخشی از شرکت متاست که روی توسعه‌ی فناوری‌ و دستگاه‌های واقعیت مجازی و واقعیت افزوده تمرکز دارد و نرم‌افزارهایی را نیز برای این دستگاه‌ها تولید می‌کند. در ویدیوی منتشرشده توسط زاکربرگ، یک کد QR بزرگ روی میز به نمایش در می‌آید و شرکت‌کنندگان با قراردادن دستان خود روی میز و فشردن کلیدهای مجازی، متن تایپ را دریافت می‌کنند.

زاکربرگ ادعا می‌کند که او در این مسابقه سرعت تایپ ۱۰۰ کلمه را به دست آورده و باسورث نیز موفق به ثبت سرعت ۱۲۰ کلمه در دقیقه شده است. با این وجود، باسورث اندکی بعد اعلام کرد که سرعت اصلی او ۱۱۹ کلمه در دقیقه و دقت او ۹۸.۹ درصد بوده است. البته او در اولین تلاش خود در مسابقه‌ی یادشده سرعت ۷۰ کلمه بر دقیقه را از خود به جا گذاشته بود.

در حال حاضر هنوز مشخص نیست که فناوری کیبورد مجازی متا در چه تاریخی برای کاربران عرضه می‌شود. با این وجود در ویدیوی منتشرشده می‌توان دید که این شرکت برای استفاده از فناوری یادشده، هدست کوئست ۲ را با کابل به کامپیوتر متصل کرده است. از این رو پیش‌بینی می‌شود که کاربران نیز برای استفاده از آن به کامپیوتر نیاز داشته باشند.

منبع: Gizchina

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید