سخنان تیم کوک در مورد خط مشی رازداری اپل - تکفارس 
سخنان تیم کوک در مورد خط مشی رازداری اپل - تکفارس 
سخنان تیم کوک در مورد خط مشی رازداری اپل - تکفارس 

سخنان تیم کوک در مورد خط مشی رازداری اپل

امیر محمد مریخی
۲۹ آبان ۱۳۹۷ - 16:30
سخنان تیم کوک در مورد خط مشی رازداری اپل - تکفارس 

مدبر عامل اپل آقای تیم کوک در یک مصاحبه که با برنامه Axiios on HBO داشت، گفت انتظار دارد بالاخره قوانین جدیدی جهت منظم‌‌سازی امنیت کاربران وضع شود. این مسئول گفت:

من به بازار آزاد ایمان دارم، اما باید اعتراف کنیم که وقتی بازار آزاد دچار مشکل می‌شود و به درستی کار نمی‌کند، مجبوریم سطحی از قوانین را برای آن تعریف کنیم.

وقتی مجری برنامه از تیم کوک در مورد این که چرا اپل برای تبدیل کردن موتور جست‌و‌جو‌گر گوگل به پیش فرض iOS مبلغ هنگفتی پول دریافت کرده در حالی که این غول از طریق اطلاعات مشتریانش پول درمی‌آورد، پرسید یک نقطه نظر جالب شکل گرفت. مدیرعامل اپل گفت که او فکر می‌کند گوگل بهترین موتور جست‌وجوگر را در اختیار دارد و به تعدادی از ویژگی‌های خاصی که اپل به iOS اضافه می‌کند تا امنیت کاربرانش را تامین کند اشاره کرد؛ مانند مرور کردن خصوصی اینترنت و ردیاب محافظ هوشمند.

او اضافه کرد: این یک اتفاق بی نقص نیست. احتمالا من اولین نفری هستم که این را می‌گویم اما بسیار یاری‌رسان است زیرا دقیقا با کاری که ما انجام می‌دهیم هم جهت نیست اما ارزش اصلی آن با ما یکی است. اگر به گذشته نگاه کنید ما حتی قبل از آیفون هم در حال صحبت در مورد امنیت بوده‌ایم پس همیشه باور داشته‌ایم که امنیت ارزش اصلی کمپانی ماست. در واقع بحث امنیت در مقابل درآمد یا امنیت در مقابل نوآوری نیست، این کار اشتباههی است. کاری که ما انجام دادیم این است که دستگاه شما اطلاعات شگفت‌انگیزی در مورد شما دارد اما نیازی نیست که کمپانی تمام آنها را در اختیار بگیرد.

مدیرعامل اپل به نظر در مورد واقعیت افزوده هیجان‌زده می‌رسد. شایعه شده که اپل مشغول کار کردن بر روی یک هدست واقعیت افزوده است که انتظار می‌رود دو یا سه سال دیگر عرضه شود.

کوک همچنین گفت:

فکر میکنم چند سال آینده، دیگر نخواهیم توانست زندگی‌هایمان را بدون این پلتفرم عمیق تصور کنیم.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید