کمک به کوهنوردان گم شده در فوجی با هواپیماهای بدون سرنشین - تکفارس 
کمک به کوهنوردان گم شده در فوجی با هواپیماهای بدون سرنشین - تکفارس 
کمک به کوهنوردان گم شده در فوجی با هواپیماهای بدون سرنشین - تکفارس 

کمک به کوهنوردان گم شده در فوجی با هواپیماهای بدون سرنشین

پوریا اسدی
۲۶ آبان ۱۳۹۷ - 13:00
کمک به کوهنوردان گم شده در فوجی با هواپیماهای بدون سرنشین - تکفارس 

در هر تابستان، هزاران نفر از کوهنوردان به کوه فوجی می‌روند تا به آنچه که برای بسیاری از آنها به بلندترین راهپیمایی عمرشان تبدیل می‌شود، برسند.

با ۳،۷۷۶ متر ارتفاع، کوه فوجی بلندین کوه ژاپن است و علاقه‌مندان به فضای باز را با شکل خاص مخروطی آتشفشانی و مقام ویژه‌ی در فرهنگ این کشور را جذب می‌کند. مردم از سراسر کشور و فراتر از آن به این کوه می‌آیند و این واقعیتی است که هیچ تجهیزات ویژه‌ای برای صعود وجود ندارد، به این معنی که هر کسی دارای سطح معقول تناسب اندام و یک جفت کفش مناسب برای پیاده‌روی باشد، می‌تواند مسیر صعود را به پایان برساند.

با این حال، هر ساله تعداد زیادی از مردم در هنگام کوهنوردی با مشکلاتی  از جمله مسائل تنفسی، آسیب‌های جسمی (چندین هزار حادثه در سال ۲۰۱۷ گزارش شده) و یا گم کردن مسیر مواجه می‌شوند.

تا کنون ممکن است هلی‌کوپترها یا گروه‌های جستجو در مواردی که یک کوهنورد در کوه فوجی گم شده ارسال شود، اما اپراتور ژاپنی KDDI  هفته گذشته نشان داد که این شرکت سیستم هواپیماهای بدون سرنشین برای مأموریت‌های جستجو و نجات در کوه را در آینده به کار خواهد گرفت.

طبق گزارش ژاپن تایمز، آزمایش اخیر که شامل KDDI، Provider Information Weathernews و Yamap است که برنامه‌های نقشه‌های گوشی هوشمند را توسعه می‌دهد، با استفاده از یک هواپیمای بدون سرنشین یک کوهنورد “گمشده” را در کوه پیدا کرد.

با استفاده از ابزارهای جدیدی که قادر به ردیابی و پیش‌بینی شرایط آب و هوایی هستند، خلبان هواپیمای بدون سرنشین بهترین مسیر پروازی را برای جستجو مسافر انتخاب کرده و دوربین آنبرد، داده‌ها را برای ارزیابی کامل وضعیت، قبل از انتقال اطلاعات به تیم نجات پردازش نمود.

طبق گفته تایمز، KDDI از راه دور دستگاه پروازکننده با حداکثر سرعت ۴۰ مایل در ساعت را کنترل می‌کند و می‌تواند با باد تا ۶۰ فوت در ثانیه پرواز کند. با توسعه بیشتر هواپیمای بدون سرنشین میتوان یک بلندگو و یک میکروفون را به این وسیله اختصاص داد تا بتواند به طور مستقیم با کوه نوردان ارتباط برقرار کند و اطلاعات بیشتری را در مورد شرایط اضطراری به دست آورد.

KDDI می‌گوید قصد دارد که عرضه‌ی هواپیماهای بدون سرنشین خود را در فصل تابستان ۲۰۱۹ شروع کند.

پیشرفت‌های مداوم در تکنولوژی هواپیماهای بدون سرنشین باعث می‌شود دستگاه پرواز یک ابزار قدرتمند برای عملیات جستجو و نجات در سراسر جهان باشد.

با استفاده از ابزار‌های مفید مانند دوربین‌های حرارتی، سیستم نجات با استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین، بسیار ارزان‌تر تمام خواهد شد. مهمتر از همه، این ابزارها را می‌توان به سرعت به کار گرف، که بسیار حیاتی است و در عرض چند دقیقه می‌تواند تفاوت بین زندگی و مرگ باشد.

دو نمونه اخیر از عملیات نجات هواپیماهای بدون سرنشین شامل یک حادثه جالب در‌ هاوایی در ماه مه می‌شود که در گدازه‌های آتشفشان Kilauea صورت گرفت و دیگری در انگلستان در ماه فوریه رخ داد، زمانی که پلیس یک هواپیمای بدون سرنشین را برای جستجو و نجات یک مرد بیهوش در گودال به کار گرفت.

آیا شما نیز تجربه‌ی استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین را داشته‌اید؟ لطفا نظرات خود را با تکفارس دمیان بگذارید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید