ژاپن از یک ژنراتور زیر آبی ۳۰۰ تنی جریان برق تولید می کند - تکفارس 
ژاپن از یک ژنراتور زیر آبی ۳۰۰ تنی جریان برق تولید می کند - تکفارس 

ژاپن از یک ژنراتور زیر آبی ۳۰۰ تنی جریان برق تولید می کند

افشین نوری
۲۹ خرداد ۱۴۰۱ - 17:13
ژنراتور زیر آبی ژاپن

ژاپن برای تولید انرژی پاک و پایدار خود به سراغ اقیانوس‌ها رفته است و حالا یک ژنراتور برق زیرآبی ساخته است که به‌زودی تجاری‌سازی خواهد شد. 

این ژنراتور ۳۳۰ تنی که Kairyu نام دارد برای استخراج انرژی از جریان‌های زیر آبی اقیانوس‌ها طراحی شده است و می‌تواند با استفاده از این جریان‌های ملایم برق تولید کند. از آنجائیکه این جریان‌های زیر آبی در سطح وسیعی اتفاق می‌افتند به معنای آن است که می‌توان از ژنراتورها بیشتری در داخل اقیانوس استفاده کرد و برق بیشتری تولید کرد. ‌

البته ژاپن هر ساله با طوفان‌های اقیانوسی بزرگی روبه‌رو می‌شود و لذا محققان این کشور باید برای جلوگیری از آسیب رساندن این امواج به ژنراتورهای مذکور مکان مناسبی را برای آ‌ن‌ها در زیر آب تعبیه کنند. 

به هر حال، هر پروژه زیر آبی با چالش‌هایی مواجه است و باید تدابیری برای آن اندیشید. تست‌های انجام شده توسط محققان ژاپنی نشان می‌دهند ژنراتور زیر آبی Kairyu یکی از کم‌هزینه‌ترین و قابل‌اطمینان‌ترین منابع تامین انرژی پاک خواهد بود. ان ژنراتور حتی از انرژی بادی هم به‌صرفه‌تر خواهد بود.

از آنجاییکه ژاپن کشور مناسبی برای استفاده از انرژی خورشیدی نیست بنابراین لازم است که این کشور از منابع دیگری انرژی خود را تامین کند. در هر حال، به نظر می‌رسد که همین محدودیت‌ها باعث شده تا ژاپن در همه زمینه‌ها پیشرفت کند.

نظر شما درباره ایده ژاپن برای تولید برق از ژنراتورهای زیر آبی چیست؟ 

منبع: Ubergizmo

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.