خط تولید خودروهای تویوتا در ژاپن به دلیل نبود فضای کافی در سیستم های آن متوقف شد - تکفارس 
خط تولید خودروهای تویوتا در ژاپن به دلیل نبود فضای کافی در سیستم های آن متوقف شد - تکفارس 
خط تولید خودروهای تویوتا در ژاپن به دلیل نبود فضای کافی در سیستم های آن متوقف شد - تکفارس 

خط تولید خودروهای تویوتا در ژاپن به دلیل نبود فضای کافی در سیستم های آن متوقف شد

مهدی حلوائی
۱۶ شهریور ۱۴۰۲ - 10:52
تویوتا

کمپانی تویوتا امروز اعلام کرد که خط تولید تمامی ۱۴ کارخانه‌ی آن در ژاپن حدود دو هفته‌ی پیش به دلیل نبود فضای کافی در سیستم‌های این شرکت و اختلال در سیستم سفارش قطعات آن از کار افتاده است.

مطالب مرتبط:

بر اساس گزارش تویوتا، تمامی ۲۸ خط تولید این شرکت در ژاپن به علت وجود اختلال در سرورهای آن و عدم توانایی در پردازش سفارش قطعات در تاریخ ۲۸ آگوست متوقف شده بود. به‌گزارش رویترز به نقل از دو منبع داخلی، این مشکل یک روز قبل در طی فرآیند به‌روزرسانی سرورهای یادشده به وجود آمده بود. همین موضوع باعث شد تا مجموع خودروهای تولیدی تویوتا تا تاریخ ۳۰ آگوست با کاهش حدوداً ۳۳ درصدی روبه‌رو شود. این در حالی است که تویوتا با انتقال سیستم سفارش قطعات خود به یک سرور بزرگتر در تاریخ ۲۹، مشکل مربوطه را رفع کرده بود.

خبر تعطیلی خط تولید تویوتا می‌تواند ارزش سهام این شرکت را کاهش دهد چرا که پرفروش‌ترین برند خودروی جهان نتوانسته از توقف ناخواسته‌ی تولید خودروهای خود جلوگیری کند. با این وجود، تویوتا اعلام کرده که مشکل یادشده توسط هکرها و به دلیل حمله‌ی سایبری به وجود نیامده است. این در حالی است که تیم امنیت سایبری تویوتا در سال‌های اخیر با انتقادهای فراوانی روبه‌رو بوده‌ است.

تویوتا در سال ۲۰۲۲ نیز به دلیل هک شدن سرورهای یکی از تامین‌کنندگان خود مجبور به تعطیلی تمامی ۱۴ کارخانه‌ی خود در ژاپن شده بود. این شرکت همچنین یک بار در سال‌ ۲۰۲۱ و دست کم سه بار در سال ۲۰۱۹ مورد حملات سایبری قرار گرفته بود. بر اساس گزارش رویترز، تعطیلی دو هفته‌ی پیش کارخانه‌های ژاپن تویوتا از نظر اقتصادی ضربه‌ی سنگینی را به این شرکت وارد خواهد کرد. غول خودروسازی ژاپنی وعده داده که با بازبینی فرآیند به‌روزرسانی سرورهای خود، مانع از بروز مشکلات مشابه در آینده خواهد شد.

منبع: ArsTechnica

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید