پرواز موفقیت آمیز اولین خودروی پرنده باسرنشین ژاپن - تکفارس 
پرواز موفقیت آمیز اولین خودروی پرنده باسرنشین ژاپن - تکفارس 

پرواز موفقیت آمیز اولین خودروی پرنده باسرنشین ژاپن

مهدی حلوائی
۱ اسفند ۱۴۰۱ - 08:43
خودروی پرنده

از خودروهای پرنده به عنوان بهترین روش حمل و نقل در آینده یاد می‌شود چرا که این نوع از خودروها موجب کاهش ترافیک، آلایندگی و دیگر مشکلات مربوطه شده، فاصله‌های طولانی را در مدت کمتری طی کرده و علاوه بر عدم نیاز به زیرساخت‌های پیچیده، فضای جاده‌های زمینی را نیز برای عابرین، دوچرخه‌سواران و مسافرین آزاد خواهند کرد. حالا پرواز اولین خودروی پرنده باسرنشین یک گروه ژاپنی با موفقیت به سرانجام رسیده است.

ایده‌ی خودروهای پرنده روز جمعه با پرواز موفقیت‌آمیز خودروی گروه تحقیقاتی ژاپنی Masc در شهر اوئیتا یک قدم دیگر به واقعیت نزدیک‌تر شد. این خودروی دونفره، که در کشور چین بر مبنای فناوری پهپاد ساخته شده، موفق شد تا ۳۰ متر از زمین فاصله گرفته و سپس با سرعت ۳۶ کیلومتر بر ساعت برای سه و نیم دقیقه دور دریا به حرکت دربیاید.

مدیر عامل شرکت Masc اعلام کرده که هدف این شرکت تبدیل خودروهای پرنده به استاندارد بازار است. البته در حال حاضر شرکت‌های سازنده‌ی خودروهای پرنده به زمان بیشتری برای تولید انبوه این نوع از خودروها نیاز دارند چرا که علاوه بر مشکلات طراحی و مهندسی آن‌ها، نیاز به دریافت مجوزهای مربوطه نیز می‌باشد. مشکلاتی مانند آلودگی صوتی، زیرساخت مناسب برای تیک آف و فرود خودروها، ظرفیت حمل محدود، آموزش خلبانان و هزینه‌های سنگین از مشکلاتی است که مانع رشد خودروهای پرنده شده است.

همچنین از آن‌جایی که خودروهای پرنده در ابتدای مسیر قرار داشته، هنوز قوانین مناسبی در خصوص پرواز آن‌ها وجود ندارد. از این رو نهادهای قانونی سعی دارند تا قوانینی را برای خودروهای پرنده‌ی خودران و خودروهای پرنده‌ی شخصی وضع کنند که امنیت آن‌ها را تامین کند.

منبع: Gizmochina

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید