در سال ۲۰۲۲ ژاپنی ها هنوز از فلاپی استفاده می کنند - تکفارس 
در سال ۲۰۲۲ ژاپنی ها هنوز از فلاپی استفاده می کنند - تکفارس 

در سال ۲۰۲۲ ژاپنی ها هنوز از فلاپی استفاده می کنند

افشین نوری
۲۷ شهریور ۱۴۰۱ - 12:49
فلاپی

وزیر ارتباطات دیجیتال ژاپن در توییتر خود اعلام کرد که این کشور باید به جنگ دیسک‌های فلاپی برود. به گفته Taro Kono، ادارات ژاپن همچنان از مردم می‌خواهند که اسناد و فرم‌های خود را روی فلاپی ذخیره کنند و تحویل دهند. 

در حالیکه در سال ۲۰۲۲ همه چیز آنلاین شده است و دیگر خیری از سی‌دی و فلاپی نیست، ظاهرا ژاپنی‌ها علاقه خاصی به دیسک‌های فلاپی دارند و هنوز از آن استفاده می‌کنند. در حال حاضر، در اکثر ادارات و مراکز دولتی ژاپن، پروسه انتقال اطلاعات عمدتا از طریق فلاپی و سی‌دی انجام می‌شود.

این موضوع باعث شده تا در چندین مورد، اطلاعات مهم ذخیره شده در این دیسک‌های قدیمی از بین برود و خسارت‌های قابل‌توجهی به سیستم ادارای ژاپن وارد شود. برای مثال، سال گذشته اداره پلیس ژاپن اعلام کرد که اطلاعات مربوط به ده‌ها شهروند را گم‌ کرده است. این اطلاعات ظاهرا روی دیسک‌های فلاپی ذخیره شده بودند و حالا کسی از آن‌ها خبر ندارد. 

فلاپی

برخی بانک‌های ژاپن نیز کماکان از این روش برای ذخیره‌سازی اطلاعات خود استفاده می‌کنند. برای مثال، بانک Yamagata اخیرا اعلام کرده که اطلاعات بیش از ۱۰۰۰ مشتری خود را از طریق فلاپی دریافت کرده است. 

همچنین طبق یک نظرسنجی جدید که بین ژاپنی‌های ۱۵ تا ۲۹ سال انجام شده بود حدود ۲۰ درصد پاسخ‌دهندگان گفته‌اند که همچنان از فلاپی استفاده می‌کنند. دلیل اینکه چرا ژاپنی‌ها هنوز به فلاپی علاقه دارند مشخص ‌نیست ولی شاید یکی از دلایل آن این باشد که ژاپنی‌ها اغلب مسن هستند و شاید اکثر آن‌ها دوست دارند که در خاطرات گذشته باقی بمانند. ژاپنی‌ها حتی در اغلب موارد به جای ایمیل از فکس استفاده می‌کنند. این موضوع نشان می‌دهد که چرا آن‌ها اینقدر دلبسته فناور‌های قدیمی هستند. 

در هر حال، به نظر می‌رسد این موضوع بخشی از فرهنگ ژاپن است که علاقه خاصی به چیزهای قدیمی دارند. نظر شما درباره این موضوع چیست؟

منبع: Gizchina

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.