دانشمندان ژاپنی یک سیستم گرانش مصنوعی برای زندگی در مریخ و ماه ساختند - تکفارس 
دانشمندان ژاپنی یک سیستم گرانش مصنوعی برای زندگی در مریخ و ماه ساختند - تکفارس 

دانشمندان ژاپنی یک سیستم گرانش مصنوعی برای زندگی در مریخ و ماه ساختند

افشین نوری
۲۱ تیر ۱۴۰۱ - 10:01
دانشمندان ژاپنی یک سیستم گرانش مصنوعی برای زندگی در مریخ و ماه ساختند - تکفارس 

این‌روزها سفر به فضا تبدیل به یکی از اهداف کشورهای مختلف شده است، اما چالش اساسی در مورد کراتی مثل ماه و مریخ، مشکل گرانش پایین آن‌هاست که امکان زندگی کردن روی آن‌ها را سخت می‌کند.

گرانش پایین هرچند ممکن است مزیت‌هایی داشته باشد اما دانشمندان معتقدند که این موضوع می‌تواند تاثیر منفی روی سلامت انسان بگذارد و مقاومت استخوان‌های او را تحت‌تاثیر قرار دهد‌.

هنوز مشخص نیست که گرانش پایین چه تاثیری می‌تواند روی تولد نوزادان داشته باشد و رشد‌ کودکان در چنین شرایطی چگونه خواهد بود. همانطور که‌ احتمالا می‌دانید گرانش ماه ۱۶.۶ درصد گرانش زمین و گرانش مریخ ۳۸ درصد گرانش زمین است و هر کدام از این‌ها می‌توانند تاثیر متفاوتی روی بدن ما بگذارند.‌ ‌

در همین راستا، دانشمندان دانشگاه کیوتو ژاپن یک سیستم مصنوعی گرانش ساخته‌اند که ‌می‌تواند با ایجاد گرانشی در حد گرانش زمین، امکان زندگی راحت‌تر در کراتی مثل ماه و مریخ را فراهم کند. ‌

این سیستم دارای شکل استوانه‌ای است و ۱۰۰ متر قطر و ۴۰۰ متر بلندی دارد و هر ۲۰ ثانیه یک دور کامل می‌چرخد تا بتواند گرانش ۱G را ایجاد کند‌. به این ترتیب تجربه زندگی در داخل این سیستم دقیقا مشابه زمین خواهد بود. 

محققان ژاپنی همچنین به فکر ایجاد یک سیستم انتقال بین سیاره‌ای هستند که امکان جابجایی مسافران بین ماه و‌ زمین و‌ مریخ را فراهم خواهد کرد. دانشمندان هنوز فرصت کافی برای اضافه کردن قابلیت‌ها و امکانات بیشتر به این سیستم جدید را دارند و باید منتظر بمانیم و ببینیم در آینده چه پیشرفت‌هایی در این زمینه ایجاد خواهد شد.

نظر شما درباره این فناوری جدید چیست؟

منبع: Techspot

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید