سرمایه گذاری ۲ میلیارد دلاری ژاپن برای پیش گیری از پاندمی های آینده - تکفارس 
سرمایه گذاری ۲ میلیارد دلاری ژاپن برای پیش گیری از پاندمی های آینده - تکفارس 

سرمایه گذاری ۲ میلیارد دلاری ژاپن برای پیش گیری از پاندمی های آینده

مهدی حلوائی
۲ مهر ۱۴۰۱ - 18:27
ژاپن

بر اساس گزارش خبرگزاری Nature، دولت ژاپن مبلغ ۲ میلیارد دلار را برای ساخت مرکز تحقیق و توسعه‌ی واکسن در جهت آمادگی در برابر پاندمی‌های احتمالی آینده سرمایه‌گذاری کرده است. این در حالی است که ژاپن در تولید واکسن کرونا از سایر کشورها کمی عقب‌تر بوده است.

در حال حاضر سه عدد از برترین شرکت‌های تولیدکننده‌ی واکسن کرونا در ژاپن هنوز در حال آزمایش واکسن‌های خود هستند و این کشور برای پیش‌گیری از ایجاد مشکلی مشابه، در ماه مارچ مرکز SCARDA را تاسیس کرد. این مرکز تحقیقاتی در شهر توکیو برپا شده اما دانشگاه‌های اوساکا، ناگاساکی، هوکایدو و چیبا نیز با آن همکاری می‌کنند.

از مبلغ ۲ میلیارد دلار یادشده، ۱.۲ میلیارد دلار به پروژه‌های تحقیق و توسعه‌ی واکسن SCARDA اختصاص داده شده و ۴۰۰ میلیون دلار نیز در اختیار استارت آپ‌های تولید دارو قرار گرفته است. همچنین ۴۰۰ میلیون دلار باقی نیز برای ایجاد شبکه‌ای از مراکز تحقیقاتی در سطح کشور ژاپن استفاده می‌شود.

واکسن کووید 19

SCARDA در ابتدا روی ساخت واکسن برای هشت بیماری واگیردار از جمله کووید ۱۹، آبله میمون، سارس، تب دنگی و زیکا فعالیت خواهد کرد و تحقیقات این مرکز نیز شامل استفاده از فناوری‌های مختلفی مانند mRNA و ناقل‌های ویروسی می‌شود. هدف اصلی این مرکز نیز ایجاد واکسن، روش‌های شناسایی و مقابله با پاتوژن‌هاییست (در ۱۰۰ روز اول) که استعداد تبدیل‌شدن به پاندمی را دارند.

ایده‌ی مقابله با پاندمی در ۱۰۰ روز اول ابتدا توسط دولت بریتانیا پیشنهاد شد چرا که تحقیقات این کشور نشان داده که ۱۰۰ روز ابتدایی پاندمی مهم‌ترین دوره برای جلوگیری از گسترش آن است. همچنین سازمان بهداشت جهانی نیز ۲.۵ میلیون مورد ابتلا و ۲۰۰ هزار فوتی را در ۱۰۰ روز ابتدایی شیوع کرونا به ثبت رساند. از این رو گفته می‌شود که یک پاسخ سریع‌تر می‌توانست از افزایش آمار یادشده جلوگیری کند.

منبع: Engadget

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.