هایلوکس جدید تویوتا از پیل سوخت هیدروژنی استفاده می کند - تکفارس 
هایلوکس جدید تویوتا از پیل سوخت هیدروژنی استفاده می کند - تکفارس 
هایلوکس جدید تویوتا از پیل سوخت هیدروژنی استفاده می کند - تکفارس 

هایلوکس جدید تویوتا از پیل سوخت هیدروژنی استفاده می کند

مهدی حلوائی
۱۵ شهریور ۱۴۰۲ - 11:17
تویوتا هایلوکس

در حرکتی که می‌تواند آینده‌ی خودروهای تنفس طبیعی را تغییر دهد، تویوتا امروز تولید اولین خودروی هایلوکس مجهز به پیل سوخت هیدروژنی را در کارخانه‌ی خود در شهر دربی انگلستان آغاز کرد. این کارخانه، که توسط دولت انگلیس پشتیبانی شده و با یک کنسرسیوم همکاری دارد، قرار است تا پایان سال جاری میلادی ۱۰ خودروی هایلوکس سوخت هیدروژنی را روانه‌ی بازار کند.

مطالب مرتبط:

هایلوکس جدید تویوتا، به لطف استفاده از فناوری خودروی تویوتا میرای، با هر بار شارژ توان پیمایش مسافت ۳۶۵ مایلی را خواهد داشت. برای مقایسه، نسخه‌ی درو‌ن‌سوز هایلوکس با هر بار سوخت‌گیری مسافت ۷۱۵ مایل را طی می‌کند. با این وجود، ویژگی اصلی هایلوکس جدید تویوتا نه در برد بلکه در توانایی آن در نشان دادن قدرت پیل سوخت هیدروژنی به عنوان یک گزینه‌ی جایگزین است.

تویوتا هایلوکس

نکته‌ای که خودروی هایلوکس هیدروژنی تویوتا را از سایرین متمایز می‌کند، محل قرارگیری کپسول‌های هیدروژنی درون آن است که بین فریم‌های آن و زیر کابین خودرو قرار می‌گیرد. باتری‌ خودرو نیز در قسمت پشتی آن قرار گرفته و سایر اجزای پیل‌های سوختی آن در زیر کاپوت جای خواهند گرفت. پروژه‌‌ی ساخت این خودرو در سال ۲۰۲۲ به عنوان یک طرح آزمایشی آغاز به کار کرد و در ژوئن سال ۲۰۲۳ نیز اولین نمونه‌ی آزمایشی آن تولید شد. تویوتا ادعا می‌کند که هایلوکس هیدروژنی از امنیت بالایی برخوردار بوده و عملکرد و مقاومت فوق‌العاده‌ای را ارائه می‌دهد.

تویوتا سال گذشته نیز از یک خودروی مفهومی هایلوکس ریوو BEV رونمایی کرده بود که جزئیات زیادی از آن در دسترس نیست اما هدف اصلی تویوتا از نمایش آن، تاکید بر وجود روش‌های دیگری برای ساخت خودروهای تنفس طبیعی به جز استفاده از باتری‌های برقی است. این شرکت همچنین یک پیک‌آپ هیدروژنی سبک را در دست ساخت دارد که گفته می‌شود از خانواده‌ی لندکروز خواهد بود.

منبع: Gizmochina

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید