تسلا مدل Y به زودی پرفروش ترین خودروی جهان خواهد شد - تکفارس 
تسلا مدل Y به زودی پرفروش ترین خودروی جهان خواهد شد - تکفارس 

تسلا مدل Y به زودی پرفروش ترین خودروی جهان خواهد شد

مهدی حلوائی
۱۵ مرداد ۱۴۰۱ - 08:59
تسلا مدل Y

هرچند که برخی از شرکت‌های اروپایی و چینی سعی بر ایجاد رقابت در بازار خودروهای برقی دارند اما تسلا مدل Y کماکان پرفروش‌ترین خودروی برقی جهان بوده و انتظار می‌رود که فروش این محصول در سال ۲۰۲۲ نیز افزایش داشته باشد. با این وجود، پیش‌بینی می‌شود که تسلا مدل Y به‌زودی با عبور از تویوتا کرولا به عنوان پرفروش‌ترین خودروی جهان نیز شناخته شود.

شرکت تسلا امروز در خبری اعلام کرد که مدل Y به‌زودی به پرفروش‌ترین خودروی جهان تبدیل خواهد شد و وب‌سایت Elektrek نیز پیش‌بینی کرده است که این اتفاق در سال آینده‌ی میلادی رخ خواهد داد. در حال حاضر فروش خودروی افسانه‌ای تویوتا کرولا سالانه ۱.۱۵ میلیون واحد است اما انتظار می‌رود که تسلا مدل Y به فروش بالاتری نسبت به این خودروی کامپکت ژاپنی دست پیدا کند. این نکته دستاورد مهمی برای غول خودروساری آمریکایی محسوب می‌شود چرا که تولید تسلا مدل Y تنها دو سال پیش آغاز شده بود.

تسلا برای پاسخ به میزان بالای تقاضا، خودروهای خود را در چهار کارخانه‌ی کالیفرنیا، تگزاس، برلین و شانگهای تولید می‌کند. این شرکت اخیراً اعلام کرده بود که میزان تولید کارخانه‌ی برلین تا پایان سال جاری میلادی به ۱ میلیون دستگاه می‌رسد. همین موضوع با توجه به رفع مشکلات زنجیره‌ی تامین باعث خواهد شد تا فروش تسلا مدل Y در سال ۲۰۲۳ به بیش از ۱.۱۵ میلیون دستگاه برسد.

منبع: NotebookCheck

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.