عرضه گوشی هوشمندی جدید با دو ناچ برای تسخیر بازارهای آسیایی - تکفارس 
عرضه گوشی هوشمندی جدید با دو ناچ برای تسخیر بازارهای آسیایی - تکفارس 
عرضه گوشی هوشمندی جدید با دو ناچ برای تسخیر بازارهای آسیایی - تکفارس 

عرضه گوشی هوشمندی جدید با دو ناچ برای تسخیر بازارهای آسیایی

امیر محمد مریخی
۲۵ آبان ۱۳۹۷ - 18:00
عرضه گوشی هوشمندی جدید با دو ناچ برای تسخیر بازارهای آسیایی - تکفارس 

از زمانی که اولین مدل تلفن همراه با دو ناچ معرفی شد، مردم آن را به سخره گرفتند اما فقط زمان نیاز بود تا شخص دیگری تصمیم بگیرد که یک ناچ در پایین صفحه ویژگی چندان بدی هم نیست ولی حالا بدترین کابوس ما به حقیقت پیوسته است.

به گزارش تک‌فارس، خبرگزاری The Verge اعلام کرد این تلفن همراه هوشمند AQUOS R2 Compact نام دارد و ساخته کمپانی ژاپنی شارپ است.

اگر از طراحی آن راصی، نیستید، نگران نباشید چرا که عرضه­ این تلفن به احتمال زیاد فقط در انحصار ژاپن و دیگر کشورهای همسایه خواهد بود اما باز هم چنین دستگاه عجیبی ارزش از نزدیک نگاه کردن را دارد. اینطور نیست؟

همچون دیگر دستگاه‌­ها، ناچ بالا میزبان دوربین جلو است و طراحی آن بسیار شبیه تلفن­‌های شرکت اسنشال فون است اما ناچ پایین به این خاطر وجود دارد که شرکت شارپ قصد داشته همزمان با نگه­داشتن حسگر اثر انگشت در تلفن، فضای بیشتری در اختیار صفحه نمایش قرار دهد. اگرچه ممکن است ما این نوع ناچ‌­های نامتقارن را نپسندیم ولی نمی­توانیم شارپ را بخاطر این تصمیم سرزنش کنیم چرا که صفحه نمایش ۵٫۲ اینچی این تلفن به خوبی می­‌تواند از این فضای اضافه استفاده کند.

اما این اندازه­ کوچک نه تنها از وجود رزولوشن ۲۲۸۰*۱۰۸۰ جلوگیری نکرده بلکه با داشتن فریم ریت صفحه ۱۲۰ هرتزی آن را تبدیل به یک شگفتی کرده است. این را هم اضافه کنیم که شارپ به احتمال زیاد سازنده صفحه نمایش گوشی هوشمند Razer Phone 2 نیز هست چرا که هر دو صفحه نمایش ویژگی‌­های یکسانی دارند.

در داخل گوشی می‌­توانید تراشه اسنپ­دراگون ۸۴۵ را به همراه ۴ گیگ رم و ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی پیدا کنید. لازم به ذکر است که این تلفن از اندروید ۹ پشتیبانی خواهد کرد.

با این که دستگاه پهنای نسبتا بیشتری دارد (۹٫۳ میلی‌متر در مقایسه با آیفون ایکس اس ۷٫۷ میلی‌متری) ولی دارای باطری کوچک ۲۵۰۰ میلی‌آمپری است.

با توجه به اینکه سازندگان تلفن همراه تقریبا هیچ تلفن بالا رده­ کوچکی تولید نمی‌­کنند و این بخش از بازار را کاملا خالی گذاشته­‌اند، می­توان انتظار داشت که یک دستگاه مشابه به بازارهای غرب راه پیدا کند. با رونمایی از تکنولوژی­‌های جدید اثر انگشت داخل صفحه و صفحه نمایش­‌های بدون کناره امیدواریم پرچمداران کوچک دوباره به بازار برگردند. البته ما حاضریم هر چقدر لازم باشد صبر کنیم تا این گوشی‌های کامپکت را دوباره در بازار ببینیم به شرطی که قرار نباشد با ناچ­‌های دوگانه عجیب‌ و غریب روبه‌رو شویم.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید