اپل آداپتورهای چند پورتی را برای پشتیبانی از ویدیوهای ۴K HDR به‌روزرسانی می‌کند - تکفارس 
اپل آداپتورهای چند پورتی را برای پشتیبانی از ویدیوهای ۴K HDR به‌روزرسانی می‌کند - تکفارس 

اپل آداپتورهای چند پورتی را برای پشتیبانی از ویدیوهای ۴K HDR به‌روزرسانی می‌کند

Tayeb90
۲۳ مرداد ۱۳۹۸ - 08:32
اپل آداپتورهای چند پورتی را برای پشتیبانی از ویدیوهای ۴K HDR به‌روزرسانی می‌کند - تکفارس 

پس از این‌که اپل اقدام به ساده‌سازی پورت‌ها بر روی سخت‌افزارهای خود کرد، داشتن آداپتور باز هم یک مسئله دردسرساز اما ضروری باقی ماند. اکنون این شرکت حداقل در بهبود کیفیت عمر یکی از دانگل‌های AV خود پیشرفت قابل‌توجهی داشته است.

اپل اخیرا یک نسخه به‌روزرسانی شده از آداپتورهای چندپورتی USB-C Digital AV را منتشر کرده است. این دانگل USB-C، USB-A و پورت‌های HDMI را دارد و گزینه‌های HDMI کمی بهتر شده‌اند. اکنون این دستگاه از ویدئو‌های ۴K در ۶۰ هرتز و همچنین ویدئوهای HDR را در HDR10 یا Dolby Vision پشتیبانی می‌کند.

زمانی که این به‌روزرسانی ارائه شود، برای ویدئوهای مک‌بوک پرو MacBook Pro) 2017) و مدل‌های بعدی آن، آی‌مک رتینا Retina iMac) 2017) و مدل‌های جدیدتر آن، آی‌مک پرو ( iMac Pro) یا آیپد پرو ( iPad Pro) در دسترس خواهد بود و به دستگاه‌های پخشی که از ۴K و HDR پشتیبانی می‌کنند، متصل می‌شود. دستگاه مک باید در آخرین مدل macOS Mojave 10.14.6 و آیپد باید در آخرین نسخه iOS 12.4 اجرا شوند.

اپل  کار خود را بر ارزش ویدئوهای ۴K و HDR متمرکز کرده است و این گزینه‌ها را در بالای فهرست محصولات گوناگون خود قرار می­‌دهد. این شرکت در سال ۲۰۱۷ لیست اصلی محصولات خود را با ویژگی پشتیبانی از ۴K به‌روزرسانی کرده و تلاش داشته است که دسترسی به ویدئوهای با کیفیت بالا را در آیتونز فراهم کند.

به‌روزرسانی این دانگل در راستای پوشش پایگاه‌های خود با بینندگان دارای تلویزیون‌ها و مانیتورهای ۴K HDR روش تازه‌ای را برای اپل در دسترس قرار داده اما این یک روش فوری نیست. نمایشگرهای مک امروزی از HDR پشتیبانی نمی‌کنند. برنامه جدید TV Mac اپل همراه با سیستم عامل مک ۱۰٫۱۵ کاتالینا (macOS 10.15 Catalina) برای عرضه در پاییز برنامه‌ریزی شده است که  پشتیبانی از ۴K HDR را بر روی دستگاه‌های مک اضافه خواهد کرد. بنابراین درحالی که آداپتور نخستین گام بوده، مرحله دوم دسترسی به محتوای ویدئو است.

شاید اتصال مستقیم به دستگاه مک یا آیپد در تلویزیون شما یک مورد غیرمعمول‌تر باشد، اما تغییر آداپتور و نرم‌افزار جدید محدودیت‌هایی را که مدت زیادی برای کاربران دیگر دستگاه‌ها وجود داشته است از بین خواهد برد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید