نحوه مسیر یابی با واقعیت افزوده در گوگل مپ - تکفارس 
نحوه مسیر یابی با واقعیت افزوده در گوگل مپ - تکفارس 

نحوه مسیر یابی با واقعیت افزوده در گوگل مپ

میر مهدی حامی
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ - 19:59
نحوه مسیر یابی با واقعیت افزوده در گوگل مپ - تکفارس 

چه شما در یک شهر بزرگ زندگی کنید و یا تنها قصد بازدید از یکی از آن‌ها را داشته باشید، پیدا کردن یک مکان خاص می‌تواند کمی مشکل باشد. به عنوان مثال، هنگامی که از مترو یا قطار خارج می‌شوید کمی در مسیربابی گیج خواهید شد و قطب نمای برنامه نقشه‌ای که از آن استفاده می‌کنید نیز ممکن است کاربرد زیادی نداشته باشد. راه حل گوگل یک حالت واقعیت افزوده (AR) برای مسیر یابی در حالت پیاده روی است. در ادامه با تکفارس همراه باشید.

[divider][/divider]

این شرکت در ابتدا این ویژگی را در رویداد گوگل I / O 2018 رونمایی کرد و در نهایت اکنون این ویژگی برای گوگل مپ عرضه شده است. با این حال، حالت AR در حال حاضر منحصر به گوشی‌های پیکسل گوگل، از جمله Pixel 3a جدید می‌باشد. برنامه گوگل مپ خود را به‌روزرسانی کرده و اطمینان حاصل کنید که در حال استفاده از نسخه ۱۰٫۱۵ یا بالاتر از این برنامه هستید. شما می‌توانید نسخه برنامه را با ضربه زدن بر روی منوی همبرگری در سمت چپ بالای نقشه، سپس تنظیمات> درباره، شرایط و حریم خصوصی، بررسی کنید. این ویژگی فقط برای استفاده در خارج از منزل و در مناطقی است که تصاویری از نمای خیابان منتشر شده است؛ حالت AR در کشورهایی مانند هند موجود نیست؛ و از آنجا که دوربین گوشی برای تشخیص ساختمان‌ها مورد نیاز است، در محیط های کم نور نیز کار نخواهد کرد.

مسیریابی با واقعیت افزوده زمانی شروع می‌شود که شما آیکون‌ها و تصاویر مجازی را در دنیای واقعی مشاهده می‌کنید، مانند دیدن Pokémon در بازی Pokémon Go. در این مورد، این آیکون‌های مجازی از طریق برنامه گوگل مپ و با استفاده از دوربین در نمایشکر گوشی شما به نمایش در می‌آیند.

استفاده از حالت واقعیت افزوده

هنگامی که آماده مسیریابی بودید، یک مقصد را جستجو کنید. حالت AR تنها در مسیریابی پیاده کار می‌کند، بنابراین موقعیت مکانی ایده آل خواهد بود که نزدیکتان باشد. روی «مسیرها» ضربه بزنید و مطمئن شوید که روی حالت پیاده روی قرار دارید، حال می‌بایست گزینه‌ای کنار دکمه Start تحت عنوان Start AR را مشاهده کنید. روی آن ضربه زده و دوربین راه اندازی خواهد شد.

شما یک قسمت کوچکی از نقشه را در پایین مشاهده خواهید کرد که نشان می‌دهد شما هنوز در حال نگاه کردن به گوشی از زاویه بالا به پایین هستید. شما می‌بایست گوشی خود را به آرامی حرکت دهید تا دوربین بتواند ساختمان‌ها و نشانه‌های اطراف شما را ببیند. چند ثانیه طول خواهد کشید که دوربین محیط اطراف را بررسی کند و درک درستی از مکانی که شما در آن هستید پیدا کند.

هنگامی که موقعیت مکانی شما شناسایی شد یک اعلان صوتی دریافت خواهید کرد، اما شما همچنین یک نشانگر مجازی غول پیکر را نیز در خیابانی که در آن هستید مشاهده خواهید کرد که به شما جهت پیمایش را نشان می‌دهد. گوشی خود را در اطراف حرکت داده و می‌توانید نشانگر بعدی و شاید حتی محلی که به عنوان مقصد مشخص کردید را مشاهده کنید.

نحوه مسیر یابی با واقعیت افزوده در گوگل مپ - تکفارس 

اکنون باید علائم مجازی را دنبال کنید. در حالی که در حال قدم زدن هستید، گوگل مپ به شما خواهد گفت که گوشی خود را پایین بیاورید تا بتوانید به وضوح ببینید که کجا هستید. اگر این کار را بکنید، برنامه به صفحه ناوبری عادی برگردانده می‌شود، اما به محض بلند کردن دوباره گوشی، حالت AR مجددا فعال خواهد شد.

با رسیدن به یک نشانگر مجازی جدید، اطلاعیه‌های صوتی بیشتری دریافت خواهید کرد. دوربین خود را بچرخانید و نشانگر بعدی را مشاهده کنید. اکنون آنها را دنبال کنید و در نهایت به مقصد خود برسید.

حالت AR برای کمک به شما در پیدا کردن سریع مسیر در مواقعی که از آن مطمئن نیستید طراحی شده است. در حالی که این ویژگی اکنون منحصرا برای گوشی‌های پیکسل عرضه شده است اما به احتمال زیاد در نهایت AR Mode به عنوان یک ویژگی اساسی در نقشه‌های گوگل برای همه گوشی‌ها ارائه خواهد شد.

[divider][/divider]

نظر شما در مورد این ویژگی چیست؟ دیدگاه‌های خود را در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید