محرومیت هوآوی به تعویق افتاد - تکفارس 
محرومیت هوآوی به تعویق افتاد - تکفارس 

محرومیت هوآوی به تعویق افتاد

عباد رمضانزاده
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ - 23:30
محرومیت هوآوی به تعویق افتاد - تکفارس 

بعد از اعلام محرومیت هوآوی و لغو لایسنس اندروید این کمپانی توسط گوگل، حالا به نظر می‌رسد که این محرومیت برای مدت کوتاهی به تعویق افتاده است. برای اطلاع از جزئیات بیشتر در ادامه با تکفارس همراه باشید.

این طور که به نظر می‌رسد، داستان محرومیت هوآوی وارد مرحله‌ی جدیدی شده است؛ پیش از این گزارشاتی منتشر شده بود که گوگل تحت فشار دستور دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا، مجبور شده است تا لایسنس اندروید کمپانی چینی را لغو کند. اما حالا گزارشات جدید از این خبر می‌دهند که وزارت بازرگانی ایالات متحده برخی از جنبه‌های دستور موردنظر را برای هوآوی به مدت ۹۰ روز به تعویق انداخته است.

براساس گزارش رویترز و به نقل از وبسایت GSMARENA، هوآوی قادر خواهد بود تا در این بازه زمانی ۹۰ روزه برای حفظ شبکه‌های فعلی خود و ارائه به‌روزرسانی‌های نرم‌‌افزاری به دستگاه‌های کنونی تحت مالکیت این کمپانی، محصولات ساخت آمریکا را خریداری کند. البته غول تجهیزات مخابراتی و تولید کننده موفق گوشی‌های هوشمند چینی کماکان از خرید قطعات آمریکایی برای تولید محصولات جدید بدون لایسنس محروم خواهد بود.

لغو لایسنس اندروید نیز برای هوآوی به مدت ۹۰ روز به حالت تعلیق در آمده است؛ این بدان معناست که در این مدت کمپانی چینی هنوز هم می‌تواند تصدیق به‌روزرسانی‌های این سیستم عامل را برای دستگاه‌های کنونی خود دریافت کند. اینکه آیا بازه زمانی مورد نظر برای ارائه تصدیق مورد نیاز به منظور تکمیل به‌روزرسانی‌های اندروید Q برای دستگاه‌های کنونی هوآوی کافی خواهد بود یا نه مسئله‌ای است که فقط زمان آن را مشخص می‌کند اما به نظر می‌رسد که با توجه به محدودیت زمانی، هوآوی همه تلاش خود را برای دریافت آن‌ها انجام دهد.

البته هوآوی هنوز نمی‌تواند گوشی جدیدی که پیش از این تصدیق گوگل دریافت نکرده است را به بازار ارائه کند اما سایر دستگاه‌های این کمپانی که هم اکنون تصدیق گوگل را دریافت کرده‌اند با مشکلی مواجه نخواهند شد؛ این بدان معناست که ارائه Honor 20  و Honor 20 Pro کاملا مطابق برنامه پیش خواهد رفت و به نظر می‌رسد که گوشی منعطف Mate X نیز دارای شرایطی یکسان با دو دستگاه مذکور باشد.

مهلت ۹۰ روزه هوآوی در تاریخ ۲۸ مرداد به پایان خواهد رسید. باید صبر کرد و دید که آیا تا آن زمان آمریکا و چین به سمت آرام کردن وضعیت آشفته کنونی حرکت خواهند کرد و یا به تنش‌های بین دو طرف افزوده می شود. نظر شما در این باره چیست؟ به نظر شما این محرومیت تا چه اندازه بر روی هوآوی تاثیر خواهد گذاشت؟ آیا خود ایالات متحده نیز در این جریان متحمل ضرر خواهد شد؟ با ما در بخش نظرات همراه باشید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید