سرویس استریم +Disney، رقیبی برای نتفلیکس - تکفارس 
سرویس استریم +Disney، رقیبی برای نتفلیکس - تکفارس 
سرویس استریم +Disney، رقیبی برای نتفلیکس - تکفارس 

سرویس استریم +Disney، رقیبی برای نتفلیکس

پوریا اسدی
۲۱ آبان ۱۳۹۷ - 20:00
سرویس استریم +Disney، رقیبی برای نتفلیکس - تکفارس 

یک سال پس از اینکه دیزنی اعلام نمود که قصد دارد سرویس استریم ویدیویی خود را ایجاد کند، این پروژه اکنون با نام رسمی +Disney  معرفی شد. این سرویس برای به چالش کشیدن Netflix، Hulu، وسایر  خدمات استریم برتر بوجود آمده است.

باب  ایگر، رئیس و مدیر عامل دیزنی، در طی جلسه‌ای در مورد سال مالی شرکت و درآمد سه ماهه چهارم سال ۲۰۱۸، از نام این سرویس پرده برداشت. این سرویس در نظر دارد تا با رهبران این صنعت مانند نتفلیکس و سایر سیستم‌های ویدیویی استریم مستقیم محتوا به مصرف کننده‌ی فعلی و در حال توسعه رقابت کند. ایگر خاطر نشان کرد که که +Disney “بزرگترین اولویت” شرکت در سال ۲۰۱۹ است – که با توجه به دامنه نفوذ و محتوای دیزنی حرف‌های بسیار برای گفتن دارد.

نامگذاری

در ابتدا و در مصاحبه‌های اولیه، ایگر از آن به عنوان  “Disney Play”  یاد می‌کرد، نام رسمی و لگوی +Disney در جلسه ی درآمد سال ۲۰۱۸ نمایش داده شد و در مدت کوتاهی پس از آن در خبرها با تایید جزئیات منتشر گردید.

چه چیزی‌هایی را شامل می‌شود؟

دیزنی شروع به تشریح برخی جزئیات در مورد خدمات استریم خود کرده است، بنابراین ما در نهایت ایده کلی و شایعات زیادی در مورد +Disney در زمان راه اندازی آن در سال ۲۰۱۹ در اختیار داریم.

گزارش‌های اولیه نشان می‌دهد که دیزنی در حال برنامه ریزی حدود ۷۰۰۰ قسمت از سریال‌های تلویزیونی و ۴۰۰ تا ۵۰۰ فیلم برای سرویس در هنگام راه اندازی آن است. درمیان این محتوا، پروژه‌های متنوعی با مارول، دیزنی، جنگ ستارگان، پیکسار و نمایش‌های خاص دیزنی وجود خواهد داشت.سرویس استریم +Disney، رقیبی برای نتفلیکس - تکفارس 

گزارش منتشر شده در ماه سپتامبر نشان داد که دیزنی در حال توسعه مجموعه‌های متعدد از شخصیت‌های جهان سینمایی مارول ، با بازیگرانی است که نقش آنها را بر روی پرده‌ی سینما بازی کرده‌اند. بنابر گزارش Variety، لوکی و Scarlet Witch دو نفر از شخصیت‌های مارول با برنامه‌ی در حال توسعه هستند و انتظار می‌رود که در هر دو تام هیدلستون و الیزابت اولسن  نقش خود را از فیلم‌های جهان سینمایی مارول دوباره بازی کنند. ایگر سریال لوکی با بازی  هیدلستون را در گزارش درآمد سال ۲۰۱۸ تایید کرد.

سریال‌های دیگر شامل سباستین استن، جنگجوی  جهان سینمایی مارول به عنوان سرباز زمستانی و آنتونی مککی به عنوان فالکون می‌شود که مالکوم اسپلمننویسنده‌ی امپایر در حال کار بر روی آن است.

Mandalorian، از سری Star Wars که توسط Jon Favreau توسعه داده شده نیز در میان پروژه‌هایی بوده که برای +Disney  در نظر گرفته شده است. سریال دیگر با بازی Diego Luna بازیگر فیلم Rogue One: Star Wars Story به عنوان جاسوسی شورشی ساخته خواهد شد. در حالی که Mandalorian به بعد از وقایع Star Wars: Episode VI – Return of the Jedi  و قبل از Episode VII – The Force Awakens می‌پردازد، سری که فعلا بی‌نام بوده و Luna در آن بازی می‌کند به قبل از رویدادهای Rogue One خواهد پرداخت.

مجموعه‌ای جدید از جهان دیزنی و Monsters. Inc پیکسار در دست ساخت است. فصل هفتم Star Wars: The Clone Wars  و همچنین مجموعه‌ای بر اساس فیلم High Fidelity درحال تولید است.

علاوه بر اینها فیلم‌های جدید این استودیو نیز وجود دارد که شامل کاپیتان مارول، Frozen 2، داستان اسباب بازی ۴، Star Wars: Episode IX و بازسازی The Lion King توسط Jon Favreau به صورت انحصاری برای این سرویس هم می‌شود.

دیگر پروژه‌های اصلی اعلام شده برای این سرویس عبارتند از چند بازسازی و همچنین فیلم‌های جدیدی مانند  ۳ Men and a Baby، دون کیشوت، Father of the Bride، فلور و اولیس، Lady and the Tramp، Magic Camp، نوئل، The Paper Magician، The Parent Trap، The Sword in the Stone، توگو و Honey, I Shrunk the Kids می‌شود .

این که آیا این پروژه‌ها راه خود را به سایر پلتفرم‌های استریم محتوا باز خواهد کرد یا خیر در برخی موارد هنوز نامعلوم است.

هزینه اشتراک آن چقدر است؟

Disney+ قصد دارد نتفلیکس را از لحاظ قیمت‌گذاری سرویس استریم شکست بدهد و احتمالا زیر هزینه‌های ۸ تا ۱۴ دلاری خواهد بود که توسط نتفلیکس اعمال می‌شود. ایگر اذعان کرد که این تصمیم، ، به همان اندازه که خدمات را از لحاظ مالی جذاب‌تر می‌کند، همچنین با میزان محتوا در زمان عرضه آن، به طور دقیقی هم‌خوانی خواهد داشت.سرویس استریم +Disney، رقیبی برای نتفلیکس - تکفارس 

بنابر مصاحبه‌ی Variety با ایگر، هنگامی که صحبت از تعداد محتوای در هنگم راه‌اندازی سرویس به میان می‌آید این سرویس با نتفلیکس توانایی رقابت ندارد. او تاکید کرد که قادر است از Marvel، Star Wars، Pixar، و Disney استفاده کند. محتوای این سرویس منحصر به فرد است به طوری‌ که سایر پلتفرم‌ها به آن ذسترسی ندارد و البته این اتفاق تا زمانی رخ می‌دهد که با انتظارات مشتریان تطابق داشته باشد.

ایگر گفت:

ما امکان این را داشتیم که این سرویس را با نمایش‌هایی از این برندها یا مشتقات آنها  برنامه ریزی کنیم که به وضوح یک تقاضا را ایجاد می‌کند و به ما این امکان را می‌دهد که تنها در بازی تعداد برنامه‌ها نباشیم بلکه در زمینه‌ی  کیفیت هم تلاش کنیم.

چه چیزی‌هایی را شامل نمی شود

یکی از چیزهایی که +Disney قادر به انجام آن نیست برداشتن سری فیلم‌های مارول، جنگ ستارگان یا سایر محتوای دیزنی از پلتفرم‌های رقیب است. این به عنوان یک خبر خوب برای طرفداران سری فیلم‌های مارول در نتفایکس و نیز سری‌های جدیدی مثل The Gifted and Runaways  خواهد بود.سرویس استریم +Disney، رقیبی برای نتفلیکس - تکفارس 

در دسترس بودن شش فیلم اول Star Wars تا این لحظه نامشخص است؛ زیرا دیزنی حقوق پخش تلویزیونی این سری را در ایالات متحده  – که ظاهرا شامل حق استریم نیز می‌شود – به Turner Broadcasting System در یک معامله در سال ۲۰۱۶ فروخته است که کنترل Turner بر این فیلم‌ها را تا سال ۲۰۲۴ تضمین می‌کند. دیزنی تلاش کرده تا این حقوق را بازخرید کند، اما در این لحظه هیچ معامله ای صورت نگرفته است.

با توجه به رویکرد خانواده دوست بودن دیزنی در قبال برنامه‌ها، هیچ پروژه ای با درجه سنی R در +Disney وجود نخواهد داشت. طبق گزارش‌های مختلف، هر فیلم یا سریال تلویزیونی که سعی در  تغییر مرزهای  “PG-13” دیزنی کند، به Hulu منتقل می‌شود.

چه زمانی راه اندازی خواهد شد؟

دیزنی زمان راه‌اندازی این سرویس را به صورت رسمی مشخص نکرده است. فقط می‌دانیم که در تاریخی مبهم در اواخر سال ۲۰۱۹  آن را به طور عمومی برای مشترکین در دسترس قرار خواهد داد.

کیفیت سرویس‌های مشابه داخلی را چگونه ارزیابی می‌کنید؟ آیا شما نیز حاضر به پرداخت مستمر برای این سرویس‌ها هستید؟ لطفا نظرات خود را با ما درمیان بگذارید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید