دریافت مجوز استفاده از خودروهای بدون راننده توسط ویمو - تکفارس 
دریافت مجوز استفاده از خودروهای بدون راننده توسط ویمو - تکفارس 
دریافت مجوز استفاده از خودروهای بدون راننده توسط ویمو - تکفارس 

دریافت مجوز استفاده از خودروهای بدون راننده توسط ویمو

سید محمد معلمی
۹ آبان ۱۳۹۷ - 17:00
دریافت مجوز استفاده از خودروهای بدون راننده توسط ویمو - تکفارس 

اوایل ماه جاری میلادی بود که شرکت ویمو گزارش داد، خودروهای بدون راننده این کمپانی از سال ۲۰۰۹ تا کنون ۱۰ میلیون مایل در ۲۵ شهر ایالات متحده حرکت کرده‌اند. حالا ایالت کالیفرنیا اعلام کرده که به ویمو مجوز داده است تا خودروهای هوشمندش را در خیابان‌های عمومی آزمایش کند.

در ماه آوریل، دپارتمان وسایل نقلیه موتوری کالیفرنیا به تمامی شرکت‌ها اجازه داد تا محصولات خود را به صورت آزمایشی در معابر عمومی استفاده کنند. این مجوز که با توجه به آن سبب می‌شد خودروها بدون حضور یک راننده در خیابان‌ها به حرکت درآیند، برای نخستین بار بود که در ایالات متحده صادر می‌شود.

حالا به نظر می‌رسد ویمو می‌خواهد آزمایش‌های اولیه خود را در مناطق Mountain View، Sunnyvale، Los Altos، Los Altos Hills و Palo Alto انجام دهد. علاوه بر جاهای ذکر شده، محوطه ساختمان گوگل و Alphabet برای خودروهای ویمو نیز شناخته ‌شده است و در آن‌جا هم آزمایش انجام خواهد شد.

دریافت مجوز استفاده از خودروهای بدون راننده توسط ویمو - تکفارس 

البته چندین محدودیت لازم توسط دپارتمان وسایل نقلیه موتوری کالیفرنیا وضع شده است. مجوز داده شده به ویمو این امکان را می‌دهد تا در شب یا روز در خیابان‌های شهر، جاده‌های روستایی و بزرگراهها با حداکثر سرعت ۶۵ مایل (۱۰۵ کیلومتر) بر ساعت حرکت کنند.

خودروهای تولید شده توسط ویمو هنگام بارش خفیف باران و مه گرفتگی از ایمنی خوبی برخوردار هستند. ضمن اینکه امتحان این وسایل نقلیه در این شرایط آب و هوایی نیز آزاد اعلام شده است.

شرکت ویمو خبر داده که به تدریج و از یک منطقه کوچک آزمایش خودروهای بدون راننده خود را آغاز خواهد کرد و پس از گذشت مدت زمان معین، محدوده را وسعت خواهد داد تا نتایج آزمایشات را به ثبت برساند.

اگر یک خودرو ویمو در شرایطی قرار گرفت که نمی‌دانست باید چه کار کند، همان اقدامی را انجام خواهد داد که یک راننده ممکن است انجام دهد. برای مثال، به طور کامل متوقف خواهد شد تا تصمیم بگیرد که چگونه باید ادامه مسیر دهد. برای چنین خودروهایی، این نوع سیستم یعنی استفاده از پروتکل‌های ایمنی. این به آن معناست که وسایل نقلیه هوشمند با پشتیبان خودرو ارتباط برقرار می‌کند تا مشکل به وجود مرتفع گردد.

هنگامی که ویمو می‌خواست آزمایش‌های خود را در دیگر شهرها ادامه دهد، ابتدا به آنها اعلام خواهد کرد و پس از دریافت مجوز ثانویه از دپارتمان وسایل نقلیه موتوری، وارد خیابان‌های آن شهرها خواهد شد. دلیل انجام چنین کاری این است که عموم مردم باید آمادگی مشاهده خودروهای بدون راننده و برقی مانند Chrysler Pacifica و Jaguar I-Pace را در خیابانها داشته باشند.

این را هم اضافه کنیم که اولین خودرو بدون راننده توسط کارمندان ویمو مورد استفاده قرار خواهد گرفت ولی این شرکت می‌خواهد شرایطی را فراهم آورد تا همه بتوانند از این وسایل استفاده کرده و تجربه سفر با خودروهای بدون راننده را به دست آورند؛ دقیقاً همان کاری که پیش از در ایالت آریزونا انجام شده بود.

به نظر شما آیا خودروهای بدون می‌توانند با موفقیت آزمایش شوند و در خیابانها مورد استفاده قرار گیرند؟ نظر خود را با دیگران در قسمت انتهای خبر به اشتراک بگذارید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید