اسکوترهای برقی که به صورت خودکار به ایستگاه‌های شارژ می‌روند - تکفارس 
اسکوترهای برقی که به صورت خودکار به ایستگاه‌های شارژ می‌روند - تکفارس 

اسکوترهای برقی که به صورت خودکار به ایستگاه‌های شارژ می‌روند

سید محمد معلمی
۲۹ مرداد ۱۳۹۸ - 18:30
اسکوترهای برقی که به صورت خودکار به ایستگاه‌های شارژ می‌روند - تکفارس 

شرکت‌های تولیدکننده وسایل نقلیه به دنبال راه‌هایی هستند تا کمتر خودرو تولید کنند زیرا به خاطر افزایش جمعیت در شهرها و کمبود جا برای این وسایل، باید از دستگاه‌هایی نظیر اسکوتر یا دوچرخه برقی استفاده کرد تا هم راحت‌تر بتوان در خیابان‌ها جابه‌جا شد و هم بهتر آنها را پارک کرد. البته اسکوترها هم دردسرهای خاص خود را دارند زیرا هنگام خالی شدن باتری، شارژ کردن آنها یک مسئله است و بردن آنها به ایستگاه‌های شارژ مسئله‌ای دیگر.

با این وجود، شرکت Ninebot روز جمعه و در یک نمایشگاه فناوری در شهر بیجینگ نوعی اسکوتر مبتنی بر هوش مصنوعی به نام KickScooter T60 را معرفی کرد که خودش به طرف ایستگاه‌های شارژ می‌رود تا منبع نیرویش را پر کند. این دستگاه علاوه بر اینکه در مواقع نیاز خودبه‌خود به سمت ایستگاه‌های شارژ حرکت می‌کند، بلکه با استفاده از مکانیسم‌های حافظه ابری، پس از اتمام فرآیند شارژ به طرف مالک خود برخواهد گشت.

برای مثال فرض کنید با اسکوتر به جلسه‌ای رفته‌اید ولی وقتی به ساختمان مدنظر رسیدید، شارژ این دستگاه تمام شد. حالا یا باید قبل از جلسه آن را شارژ کنید یا بعد از جلسه که در هر دو صورت زمان زیادی را از دست می‌دهید. در این‌جاست که این اسکوتر هوشمند می‌تواند به کار بیاید زیرا خودش به ایستگاه مربوطه می‌رود و پس از پر شدن باتری دوباره به همان جای اول بازمی‌گردد.

Ninebot دقیقاً اعلام نکرده که از کدام فناوری برای فعالسازی توانایی‌های حرکت خودکار بهره برده ولی می‌گوید در آن تکنولوژی مسیریابی بصری را قرار داده است. مطمئناً باید سنسوری در این وسیله حضور داشته باشد تا بتواند دنیای اطراف خود را ببیند حال فرقی نمی‌کند که این حسگر رادار است یا لیدار و یا هر چیز دیگر.

این شرکت چینی در نمایشگاه نامبرده، دو ربات محموله‌بر را هم معرفی کرد. DeliveryBot S2، به نوعی نمونه پیشرفته‌تر DeliveryBot S1 است که می‌تواند با لیدار خود اطراف را مشاهده کرده و بدون نیاز به کمک و به وسیله آسانسور بالا و پایین برود. در سمت دیگر DeliveryBot X1 حضور دارد که زیرساخت‌های شهری مانند ساختمان‌ها را می‌شناسد و با چراغ‌های راهنمایی نیز آشنا بوده و برابر باران هم مقاوم است.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید