آزمایش خودروهای بدون راننده ویمو در هوای بارانی فلوریدا - تکفارس 
آزمایش خودروهای بدون راننده ویمو در هوای بارانی فلوریدا - تکفارس 

آزمایش خودروهای بدون راننده ویمو در هوای بارانی فلوریدا

سید محمد معلمی
۳۱ مرداد ۱۳۹۸ - 21:30
آزمایش خودروهای بدون راننده ویمو در هوای بارانی فلوریدا - تکفارس 

برای اینکه مطمئن شود خودروهای بدون راننده‌اش می‌توانند در شرایط آب و هوایی مختلف دوام بیاورند و حرکت کنند، ویمو (Waymo) تصمیم گرفته علاوه بر کالیفرنیا، آنها را در فلوریدا نیز آزمایش نماید. این شرکت تا کنون در میشیگان پایگاهی را راه‌اندازی کرده تا خودروها را در آب و هوای زمستانی امتحان کند و حالا قصد دارد همین کار را در منطقه‌ای انجام دهد که هوای بارانی دارد.

ویمو روز سه‌شنبه خبر داد که آزمایش خودروهایش در هوای بارانی فلوریدا را آغاز کرده است. بر اساس پست وبلاگی که این شرکت از طریق آن محل وقوع آزمایش را اعلام کرد، یادآور شد که همه وسایل نقلیه در حال تولید خود را به ایالت سان‌شاین (Sunshine) خواهد آورد تا آنها را در کنار سایر مینی‌ون‌ها و در خیابان‌های اصلی فلوریدا آزمایش نماید.

در تابستان و در شهر میامی تا کنون، بیش از ۱ و نیم متر باران باریده تا ویمو آب و هوای این ایالت را یکی از چالش‌برانگیز موارد بداند زیرا در آن در آن می‌تواند آزمایش خودروهای بدون راننده را انجام دهد. شاید به نظر بسیاری از افراد، بارش باران مشکل خاصی نداشته باشد ولی از نظر ویمو و هنگام خیس شدن سطح جاده‌ها، باران باعث ایجاد سروصدا در سنسورهای خودروها خواهد شد و شیوه رانندگی مردم را تغییر خواهد داد. در واقع خودروهای هوشمند باید بتوانند در چنین شرایطی دوام بیاورند و حرکت نمایند بنابراین میامی یکی از مکان‌های ایده‌آل برای ویمو جهت آزمایش این وسایل نقلیه به شمار می‌رود.

برنامه آزمایشی ویمو در فلوریدا، همزمان با برنامه آزمایشی این شرکت در شهر ناپل ایتالیا خواهد بود که طی آن می‌خواهد دوام و توانایی دوربین‌ها و سنسورها را بررسی کند. پس از پایان این دوره زمانی، خودروها به خیابان‌های اصلی میامی خواهند آمد هرچند برای جمع‌آوری داده‌های بیشتر، راننده‌ای در آنها حضور خواهد داشت.

در سالیان اخیر، ویمو ناوگان خودروهای بدون راننده خود را به آریزونا، کالیفرنیا، میشیگان و واشینگتن آورده است ولی به خاطر وضع قوانین آزمایش خودروهای هوشمند در فلوریدا و برداشته شدن محدودیت‌ها، احتمال دارد این ایالت از این پس با استقبال بیشتری از سوی تولیدکنندگان این وسایل روبه‌رو شود.

مطمئنا به تصویب رساندن قوانین استفاده آزادانه از خودروهای هوشمند سبب می‌شود تا شرکت‌های سازنده این وسایل رغبت بیشتری به ساخت آنها پیدا کنند و مشتریان نیز به استفاده از آنها تشویق شوند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.