چرا خودروهای خودران اهمیتی برای مدیرعامل فراری ندارند؟ - تکفارس 
چرا خودروهای خودران اهمیتی برای مدیرعامل فراری ندارند؟ - تکفارس 

چرا خودروهای خودران اهمیتی برای مدیرعامل فراری ندارند؟

سپهر بندزر
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ - 14:48
مدیرعامل فراری و خودروهای خودران

فراری یکی از معروفترین شرکت‌های تولید سوپراتوموبیل در جهان است و سوابق طلایی در تولید خودروهایی دارد که مردم علاقه والایی به آن دارند، اما توان خرید ندارند. در یکی از بحث‌های روزنامه فایننشال تایمز، مدیرعامل فراری نرم افزار‌ها را به چهار دسته: Infotainment, Performance, Comfort و Autonomous تقسیم کرد وسپس اعلام کرد که نرم افزارهای خودروهای خودران هیچ اهمیتی برای ما ندارند.

برای اولین بار نیست که فراری نسبت به تولید خودروهای خودران علاقه‌ نشان نمی‌دهد و مدیران قبلی این شرکت نیز نظرات مشابهی داشتند. درحال حاضر، فراری در حال توسعه خودروی الکتریکی است و اگرچه از خودروهای خودران استقبال نمی‌کند، بلکه حتی منابعی برای تولید چنین خودروهایی نیز ندارد و نمی‌تواند به شکل مستقل نسبت به این پروژه اقدام کند.

در این بین، Business Insider گزارش داد که مدیرعامل فراری در گفته‌های خود بر “روح خودرو” تاکید کرده و پس از عدم شرکت در ادغام PSA و FCA به فعالیت خود در زمینه تولید خودروهای خود ادامه می‌دهد و دستورات تولید خودروهای خودران را نمی‌پذیرد.

مدیرعامل فراری و خودروهای خودران

یکی از بزرگترین شرکت‌های تولید خودرو که شرکت‌های شناخته شده‌ای را زیر بال و پر خود گرفته، گروه فولکس واگن است که مالک پورشه، لامبورگینی و بوگاتی ریمااک است. سایر شرکت‌ها مانند: مک لارن در حال رویارویی با مشکلات اقتصادی است و کونیگ زگ بخش قابل توجهی از دقت و سرمایه خود را روی تولید و مهندسی موتور خودرو گذاشته است.

ممکن است ادعای ایلان ماسک برای امنیت تسلا ساخته دیپ فیک باشد

این کمپانی‌های مشهور اگرچه می‌توانند نسبت به توسعه سیستم های کمک راننده اقدام کنند و یا مجوز آنرا از سایر شرکت‌ها دریافت کنند، اما توسعه سیستم رانندگی خودران از مواردی است که دور از ذهن به نظر می رسد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید