ممکن است ادعای ایلان ماسک برای امنیت تسلا ساخته دیپ فیک باشد - تکفارس 
ممکن است ادعای ایلان ماسک برای امنیت تسلا ساخته دیپ فیک باشد - تکفارس 

ممکن است ادعای ایلان ماسک برای امنیت تسلا ساخته دیپ فیک باشد

سپهر بندزر
۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - 20:14
ایلان ماسک

ایلان ماسک، مدیرعامل توییتر و اسپیس ایکس، مدت‌ها درباره خطرات هوش مصنوعی و دیپ فیک به کاربران و فعالان حوزه فناوری هشدار داده بود.

در خبری که از وبسایت رویترز و در روز چهارشنبه منتشر شد، وکیل ایلان ماسک بر گفته‌های او برای خطرات هوش مصنوعی و تاثیر دیپ فیک در گفته‌های این ابر مرد فناوری در دادگاه تاکید کرد و به گفته وی، تغییرات دیجیتالی در اظهارات ایلان ماسک می‌تواند تاثیرات منفی را به همراه داشته باشد.

در حال‌حاضر، خانواده مهندس شرکت اپل یعنی ” والتر هوآنگ” بدلیل تصادف خودرو تسلا ایکس مدل ۲۰۱۸ و مرگ این شخص وارد فرایند شکایت از تسلا شده‌اند. براساس اطلاعات درز شده، مرگ هوآنگ ناشی از ضعف عملکرد قابلیت رانندگی خودکار خودرو تسلا است.

ایلان ماسک شرکت هوش مصنوعی X.AI را تاسیس کرد

تسلا نیز اعلام کرد که هوآنگ در حین رانندگی مشغول تجربه بازی بوده و بااینکه تسلا هشدارهایی را برای او ارسال کرده، اما هوآنگ به این هشدارها توجه نکرده است.

ایلان ماسک و دیپ فیک در دادگاه

در این‌بین، ادعای امنیت کامل مدل‌های اس و ایکس تسلا از سمت ایلان ماسک بارها در مصاحبه‌های مختلف با روزنامه‌نگارانی مانند: Kara Swisher و Walt Mossberg تایید شده و این ویدیو همچنان در یوتیوب قابل مشاهده است؛ به علاوه، دادگاه ممکن است ادعای دیپ فیک را رد کند.

وکیل ایلان ماسک به اظهارات خود اضافه کرد:

شهرت آقای ماسک موجب می‌شود تا او به هدف بزرگتری برای سازندگان دیپ فیک تبدیل شود و اگرچه آنها از اظهارت ماسک سوء استفاده می‌کنند، اما گفته‌ها در دادگاه عالی سانتا کلارا محفوظ است.

به بیان دیگر، آقای ماسک و سایر افراد مشهور در حوزه فناوری به آسانی حرف‌های خود را به جامعه می‌زنند و تولید کنندگان دیپ فیک نیز منتظر هستند تا با تولید محتوای اغفال کننده، اهداف و سخنان آنها را مخفی کنند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید