فولکس واگن مدیران ارشد واحد نرم‌ افزار خود را اخراج می کند - تکفارس 
فولکس واگن مدیران ارشد واحد نرم‌ افزار خود را اخراج می کند - تکفارس 

فولکس واگن مدیران ارشد واحد نرم‌ افزار خود را اخراج می کند

افشین نوری
۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ - 10:47
فولکس واگن

فولکس واگن قصد دارد همه مدیران واحد نرم افزار خود را به‌جز یک نفر اخراج کند. واحد نرم افزار این شرکت با نام Cariad شناخته می‌شود و ظاهرا مشکلاتی در توسعه خودروهای جدید فولکس واگن ایجاد کرده است.

این واحد که تحت مدیریت Herbert Diess هدایت می‌شد متاسفانه نتوانسته بود به اهداف خود برسد و همین موضوع منجر به جدایی Diess و جایگزینی Oliver Blume در ماه سپتامبر سال ۲۰۲۲ شد.

حالا رویترز گزارش داده است که هفته آینده قرار است همه مدیران این واحد به جز یک نفر که رئیس پرسنل Cariad است در سمت خود باقی خواهد ماند. سخنگوی فولکس واگن گفته است که این شرکت عملکرد واحد Cariad و پروژه‌های آن را آنالیز کرده است و تصمیم جدید خود را بر اساس این بررسی گرفته است. به گفته این سخنگو، واحد توسعه نرم‌افزار Cariad همچنان بخشی از گروه استراترژی این شرکت باقی خواهند ماند.

ظاهرا بروز مشکلاتی در Cariad باعث ایجاد تاخیرهایی در توسعه خودروهای جدید Porsche e-Macan و Audi Q6 e-tron شده است. نرم‌افزار خودرو فولکس واگن قرار بود تا سال ۲۰۲۶ سطح چهار از پنج سطح خودران را فراهم کند اما این موضوع دو سال دیگر به تاخیر افتاده است. اخیرا مدیر عامل فولکس واگن گفته بود که خودروهای خودران آینده این شرکت تا سال ۲۰۳۰ به انواع مختلف فناوری‌های پیشرفته از جمله دوربین‌ها و سنسورها مجهز خواهد شد که این فناوری‌ها موجب تبدیل شدن خودروهای الکتریکی فولکس واگن به بزرگترین جمع‌‌آوری کننده اطلاعات و داده‌ها در بین تمام خودروهای بازار خواهند شد.

در هر حال باید منتظر بمانیم و ببینیم فولکس واگن به عنوان یکی از شرکت مطرح خودروسازی آلمان چه برنامه‌هایی برای رفه مشکلات موجود دارد.

منبع: Reuters

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید