فولکس واگن ظاهراً می خواهد از فناوری شارژ NACS تسلا استفاده کند - تکفارس 
فولکس واگن ظاهراً می خواهد از فناوری شارژ NACS تسلا استفاده کند - تکفارس 
فولکس واگن ظاهراً می خواهد از فناوری شارژ NACS تسلا استفاده کند - تکفارس 

فولکس واگن ظاهراً می خواهد از فناوری شارژ NACS تسلا استفاده کند

افشین نوری
۹ تیر ۱۴۰۲ - 12:44
فولکس واگن

فولکس واگن ظاهرا در حال مذاکره با تسلا برای استفاده از فناوری شارژ NACS این شرکت است. این کار باعث خواهد شد تا استانداردهای شارژ خودروهای الکتریکی در آمریکای شمالی یکپارچه شود.

لازم به ذکر است که واحد شبکه شارژ فولکس واگن با نام Electrify America پیشاپیش با استفاده از پورت NACS موافقت کرده است. این واحد قصد دارد شبکه خود را تا سال ۲۰۲۵ به ۱۷۰۰ ایستگاه گسترش دهد.

درباره فناوری شارژ NACS باید بگوییم که این فناوری یک کانکتور شارژ اختصاصی است که توسط تسلا توسعه یافته است و الان در شبکه سوپرشارژر این شرکت که بزرگترین شبکه شارژ سریع در منطقه آمریکای شمالی است استفاده می‌شود. این شبکه هم‌اکنون در بیش از ۱۲۰۰۰ نقطه آمریکای شمالی قابل دسترس است.

NACS یک سیستم شارژ تک پورته است که از هر دو شارژ AC و DC پشتیبانی می‌کند. این فناوری در مقایسه با سیستم شارژ ترکیبی (CCS) دو برابر کوچکتر و دو برابر قدرتمندتر است. اتخاذ این فناوری توسط فولکس واگن بعد از آن صورت می‌گیرد که ولوو اخیرا اعلام کرده بود از NACS در خودروهای الکتریکی خود در آمریکای شمالی استفاده خواهد کرد.

اگر قرارداد تسلا با فولکس واگن امضا شود، موفقیت بزرگی برای تسلا خواهد بود. این شرکت به خاطر سیستم شارژ بسته‌اش مورد انتقاد قرار دارد و سایر خودروسازان نمی‌توانستند خودروهای خود را با شبکه سوپرشارژر تسلا ادغام کنند.

تسلا اخیرا از یک شارژ بی‌سیم جدید رونمایی کرده بود. این شارژر با الهام از خودروی خودران سایبرتراک طراحی شده بود بطوریکه به‌گفته تسلا از یک طراحی زاویه‌دار و متالیک که ما قبلا این طراحی را در خودروی سایبرتراک دیده‌ایم بهره می‌برد. خودروی سایبرتراک هنوز عرضه نشده است و قرار نیست به این‌زودی‌ها به دست مشتریان برسد. 

شارژر بی‌سیم تسلا قادر به شارژ باتری با سرعت ۱۵ وات است و می‌توان سه گوشی را به‌طور همزمان شارژ کند. البته این شارژ فقط قادر به گوشی‌هایی با استاندارد Qi خواهد بود. سایر دستگاه‌ها مثل ایرپاد اپل را نیز می‌توان با آن شارژ کرد. 

بدنه این شارژر از جنس آلومینیوم و سطح آن از نوع آلکانتر است و استند مغناطیسی آن قابلیت جداشدن دارد. این استند می‌تواند با حالت زاویه‌دار نیز قرار بگیرد و دستگاه‌ها را به حالت ایستاده شارژ کند. در این شارژ از فناوری FreePower شرکت Aira استفاده شده است که امکان سازگاری آن با دستگاه‌های Qi را فراهم می‌کند‌. از این جهت، شارژر تسلا شبیه به آداپتور AirPower اپل است. 

هنوز مشخص نیست که توافق فولکس واگن و تسلا چه زمانی حاصل خواهد شد، اما مذاکرات بین این دو شرکت نشانه خوبی برای یکپارچه‌سازی استانداردهای شارژ است.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید