نگاهی به این فولکس واگن بیتل قدیمی با باتری های تسلا بیندازید - تکفارس 
نگاهی به این فولکس واگن بیتل قدیمی با باتری های تسلا بیندازید - تکفارس 
نگاهی به این فولکس واگن بیتل قدیمی با باتری های تسلا بیندازید - تکفارس 

نگاهی به این فولکس واگن بیتل قدیمی با باتری های تسلا بیندازید

افشین نوری
۲۰ آبان ۱۴۰۲ - 10:31
فولکس واگن

یک مرد توانسته یک خودروی قدیمی را با فناوری مدرن ترکیب کند. بلیک رودز (Blake Rhodes) از شرکت Twisted Voltage LLC که در ویرجینیای شمالی قرار دارد یک فولکس واگن بیتل کلاسیک را مجهز به باتری‌های پیشرفته تسلا کرده است.

این فولکس واگن متعلق به سال ۱۹۶۲ میلادی است و رودز به جای تعمیر معمولی این خودرو، آن را به روز کرده است. او موتور ۱.۳ لیتری سنتی را با موتور برقی Netgain Hyper 9 جایگزین کرده که ۱۲۰ اسب بخار قدرت و ۱۷۳ پوند‌فوت گشتاور دارد. این موتور، احتراق داخلی خودرو را سه برابر کرده است.

رودز با دقت بسیار زیادی باتری‌های تسلا مدل S را در بیتل استفاده کرده و به برد حدود ۱۰۰ مایل دست یافته است. این ابتکار، به رانندگان بیتل اجازه می‌دهد تا را با روشی کاملا جدید آن تجربه کنند و حس نوستالژی قدیمی را با فناوری روز ترکیب کنند.

خودروهای قدیمی نه‌تنها با محیط زیست سازگار نیستند. بلکه هزینه تعمیر آن‌ها بسیار بالاست. حالا این بیتل‌ برقی با قیمتی بین ۵۰۰۰۰ تا ۵۸۰۰۰ دلار ترکیبی خارق‌العاده از طراحی کلاسیک و فناوری مدرن را ارائه می دهد.

به نظر می‌رسد تسلا قصد دارد یک کارخانه تولید باتری لیتیوم هیدروکساید در تگزاس آمریکا بسازد که اولین کارخانه از این نوع در منطقه آمریکای شمالی خواهد بود. 

طبق اسنادی که به دست آمده است تسلا در حال انجام کارهای ادارای برای احداث اولین کارخانه لیتیوم هیدروکساید آمریکای شمالی جهت استفاده در خودروهای الکتریکی است. ظاعرا مواد اولیه لیتیوم هیدروکساید از مناطق مختلف آمریکا از طرق ریل به کارخانه مذکور منتقل خواهند شد و در آنجا مورد بهره‌برداری قرار خواهند گرفت.

تسلا گفته است که مزیت اصلی این کارخانه، استفاده از روش‌های نوآورانه برای کاهش مصرف مواد شیمیایی مضر خواهد بود و همچنین امکان استفاده از مواد بازیافتی نیز در آن وجود خواهد داشت. پیش‌بینی می‌شود تولید انبوه باتری‌های لیتیوم هیدروکساید در کارخانه تگزارس آمریکا از ابتدای سال ۲۰۲۴ شروع شود. 

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید