فراری ۴۹۹P برنده لمان، یک خودروی پیست ۴.۶ میلیون پوندی به بازار عرضه کرد - تکفارس 
فراری ۴۹۹P برنده لمان، یک خودروی پیست ۴.۶ میلیون پوندی به بازار عرضه کرد - تکفارس 
فراری ۴۹۹P برنده لمان، یک خودروی پیست ۴.۶ میلیون پوندی به بازار عرضه کرد - تکفارس 

فراری ۴۹۹P برنده لمان، یک خودروی پیست ۴.۶ میلیون پوندی به بازار عرضه کرد

محمد علیائی
۱۳ آبان ۱۴۰۲ - 14:16
فراری ۴۹۹P برنده لمان، یک خودروی پیست ۴.۶ میلیون پوندی به بازار عرضه کرد - تکفارس 

خودروی پیست ۷۷۷ اسب بخاری با تیراژ محدود برای رانندگان آماتور، گران‌ترین خودروی فراری تا به امروز است.
مدل Modificata بر اساس خودروی مسابقه‌ای استقامتی ۴۹۹P ساخته شده است که امسال در La Sarthe برنده شد.

این خودرو برای «یک مشتری بسیار منتخب» طراحی شده است و هر خریدار به مدت دو سال به خودرو دسترسی خواهد داشت.

نیروی این خودرو از یک موتور V6 هیبریدی ۳.۰ لیتری وسط عقب و یک موتور الکتریکی تامین می‌شود. فراری خودروی مسابقه‌ای ۴۹۹P برنده لمان را برای خرید به عنوان یک خودروی پیست بدون محدودیت با موتور V6 هیبریدی ۷۷۷ اسب بخاری و به قیمت ۴.۶ میلیون پوند در دسترس قرار داده است.

منوئلا چکونی، رهبر خودروهای غیر همولوگ شده این شرکت، در مراسم رونمایی این خودرو در موجللو ایتالیا گفت که این خودرو «برای مشتریانی طراحی شده است که از هیجان یک نمونه اولیه مسابقه‌ای لذت ببرند» و افزود که این «منحصر به فردترین پروژه شرکت» است؛ با قیمت هر خودرو ۵.۱ میلیون یورو (۴،۶۲۰،۶۰۰ پوند)، بدون احتساب مالیات بر ارزش افزوده.

این خودرو پیشگام برنامه جدید Sport Prototipi Clienti این برند است که به مشتریان امکان می‌دهد نسخه‌های اصلاح شده‌ای از خودروهای مسابقه‌ای فراری را خریداری کنند. اگرچه این شرکت در مورد اینکه خودروهای بعدی Prototipi Clienti چه خواهند بود، اظهار نظری نکرد.

قدرت این خودرو از همان موتور V6 هیبریدی ۳.۰ لیتری وسط عقب ۴۹۹P تامین می‌شود، اما موتور ۴۹۹P Modificata برای تولید ۶۹۷ اسب بخار «پیشرفته تر» شده است. پس از اینکه راننده دکمه قرمز «push to pass» را که در پشت فرمان قرار دارد فشار دهد، ۸۰ اسب بخار اضافی به مدت هفت ثانیه در دسترس خواهد بود.

خودروی مسابقه‌ای با توجه به مقررات تعادل عملکرد به توان کل ۶۷۰ اسب بخار محدود می‌شود.

یک موتور الکتریکی ۸۰۰ ولت مشتق شده از فرمول ۱ چرخ‌های جلو را به حرکت در می‌آورد و می‌توان آن را تحت شتاب منفی و ترمز شارژ کرد.

این شرکت در مورد زمان ۰ تا ۶۲ مایل در ساعت و حداکثر سرعت آن سکوت کرده است، اما آنتونیو فوکو، راننده مسابقه‌ای فراری، به سرعت ۲۱۳ مایل در ساعت در طول آزمایش خودروی مسابقه‌ای ۴۹۹P دست یافت و انتظار می‌رود که ۴۹۹P Modificata قدرتمندتر حداقل با این رقم مطابقت داشته باشد.

فراری گفت که مهندسی سیستم انتقال قدرت به گونه‌ای که رفتار ۴۹۹ Modificata در پیست برای مشتریانی با تجربه کمتر قابل دسترسی باشد، «چالش بزرگی» بود. گفته می‌شود که نگاشت موتور برای مدیریت آسان گشتاور، حتی در حد مجاز خودرو، تنظیم شده است.
در حالی که این شرکت در مورد خروجی گشتاور اظهار نظری نکرد، اما فاش کرد که موتور الکتریکی ۱۳۲ فوت پوند گشتاور و در ۲۹۶ GT3، موتور V6، ۵۲۵ فوت پوند گشتاور تولید می‌کند، به این معنی که این دو با هم می توانند به اندازه ۶۶۰ فوت پوند در Modificata تولید کنند.
چکونی گفت که در طول توسعه لاستیک‌های پیرلی سفارشی خودرو، این شرکت بر «دینامیک وسیله نقلیه و مدیریت تحویل سیستم انتقال قدرت» تمرکز کرده است؛ به این معنی که آن‌ها برای تحمل دوی طولانی و مداوم با الگوی آج سفارشی طراحی شده‌اند و در گرم کردن راحت‌تر مدیریت می‌شوند.

از آنجایی که این خودرو همولوگ نشده است، عملکرد آن توسط محدودیت‌های تعادل عملکرد محدود نمی‌شود. و به فراری اجازه می‌دهد خودرو را برای رانندگان کم تجربه‌تر «قابل دسترس‌تر» کند.

منبع: Autocar

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید