بندتو وینیا به عنوان مدیرعامل شرکت فراری منصوب شد
بندتو وینیا به عنوان مدیرعامل شرکت فراری منصوب شد

بندتو وینیا به عنوان مدیرعامل شرکت فراری منصوب شد

مهدی حلوائی
۲۰ خرداد ۱۴۰۰ - 14:49
بندیتو وینیا مدیرعامل جدید فراری

لوییس کامیلری، مدیرعامل پیشین شرکت فراری، قبل از جدایی از این شرکت در ماه دسامبر (آذر) اعلام کرد که به نظر او فراری هرگز وارد بازار خودروهای برقی نخواهد شد. حالا به‌نظر می‌رسد که فراری قصد دارد تا اولین خودروی برقی خود را در سال ۲۰۲۵ عرضه کند و مدیرعامل جدید این شرکت محبوب ایتالیایی نیز برای تحقق این هدف تلاش خواهد کرد. شرکت فراری در روز گذشته اعلام کرد که بندتو وینیا هدایت این شرکت را بر عهده گرفته و تجربه‌ی چندین‌ساله‌ی خود در زمینه‌ی فناوری را در اختیار فراری قرار خواهد داد.

وینیا به مدت ۲۶ سال در شرکت STMicroelectronics مشغول به کار بوده و در چند سال اخیر هدایت بزرگ‌ترین و پرسودترین بخش این شرکت را بر عهده داشته است. او همچنین بخش سیستم‌های مایکرو الکترومکانیکی (MEMS) این شرکت را تاسیس کرده بود. به گفته‌ی فراری، دانش بالای وینیا نسبت به فناوری‌های اصلی خودروسازی، کمک بزرگی به این شرکت خواهد کرد. نیم‌رساناها، تراشه‌ها و دیگر فناور‌ی‌ها در صنعت خودروهای برقی کاربرد بالایی داشته و شرکت‌های مختلف از این قطعات در خودروهای جدید خود استفاده می‌کنند.

مطالب مرتبط:

فراری SF90 استرادل

فراری هنوز در مورد برنامه‌ی خود برای ساخت خودروهای برقی توضیحی نداده است اما پتنتی که در سال گذشته منتشر شد، برخی از اهداف این شرکت در خصوص خودروهای برقی را به نمایش گذاشت. این پتنت مربوط به یک خودروی چهارموتوره با چهار چرخ متحرک بود که از هر دو پیشرانه‌ی هایبریدی و برقی پشتیبانی می‌کرد. فراری در سال ۲۰۱۹ خودروی SF90 استرادل را معرفی کرد که با توان ۹۸۶ اسب بخار (۷۵۳ کیلووات) تبدیل به قدرتمندترین خودروی جاده‌ای این شرکت شد. فراری در آن سال اعلام کرد که تا سال ۲۰۲۲، ۶۰ درصد از فروش خودروهای این شرکت از بخش خودروهای هایبریدی خواهد بود.

بندتو وینیا به عنوان مدیرعامل شرکت فراری منصوب شد

بندتو وینیا در حالی مدیرعاملی شرکت فراری را بر عهده می‌گیرد که سیستم‌های پیشرانه‌ی برقی عملکرد خودروهای برقی را ارتقا داده‌اند. خودروهای برقی جدید با قیمتی معقول عملکردی عالی را در اختیار کاربران قرار داده‌اند و ممکن است که این نکته برای شرکت فراری که به ساخت خودروهای قدرتمند مشهور است، مشکل‌ساز شود. صنعت خودروسازی در حال تغییر بوده و فناوری در راس این تغییرات قرار دارد. از این رو انتخاب یکی از متخصصین بخش فناوری برای هدایت شرکت، کاری درست و منطقی از سوی فراری بوده است. بندتو وینیا از تاریخ ۱ سپتامبر (۱۰ شهریور) کار خود در شرکت فراری آغاز خواهد کرد.

به نظر شما آیا فراری می‌تواند با هدایت وینیا در بخش خودروهای برقی موفق عمل کند؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: Motor1

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.