همکاری فراری با جانی ایو از طراحان سابق اپل - تکفارس 
همکاری فراری با جانی ایو از طراحان سابق اپل - تکفارس 

همکاری فراری با جانی ایو از طراحان سابق اپل

افشین نوری
۹ مهر ۱۴۰۰ - 11:18
جانی ایو

جانی ایو (Jony Ive)، از طراحان سابق محصولات اپل، قرار است با شرکت فراری همکاری کند. بلومبرگ گزارش داده است که ایو که دو سال پیش از اپل جدا شده است، حالا به سراغ طراحی خودروهای پیشرفته رفته و قرارداد جدیدی با شرکت فراری بسته است.

براساس این گزارش، فراری قرار است با شرکت LoveFrom که جانی ایو موسس آن است و همچنین یکی دیگر از طراحان سابق اپل به نام مارک نیوسون (Marc Newson) که او نیز بعد از ایو از اپل جدا شده همکاری کند.

مطالب مرتبط:

فراری با انتشار بیانیه‌ای گفته است:

اولین نتیجه این همکاری، ترکیب فناوری‌های پیشرفته فراری با نوآوری‌های شرکت LoveFrom خواهد بود تا بتوانیم محصولاتی با عملکرد بسیار بالا ارائه کنیم.

ما هنوز نمی‌دانیم که ایو و نیوسون دقیقاً چه مسئولیتی در قرارداد جدید خود با فراری خواهند داشت. آن‌ها ممکن است در طراحی کلی یک خودرو یا طراحی بخش‌های خاصی از یک خودرو یا حتی طراحی لوازم جانبی فراری نقش ایفا کنند. البته براساس گزارشی که فایننشال تایمز به‌تازگی منتشر کرده است این دو نفر احتمالاً مسئولیت طراحی اولین خودروی تمام الکتریکی فراری را بر عهده خواهند داشت. این خودرو قرار است چهار سال آینده معرفی شود.

ایو ظاهراً علاقه خاصی به طراحی خودروها داشته است. او در سال ۲۰۱۴ در مصاحبه با مجله تایمز فاش کرده بود که او بعد از تمام کردن دبیرستان، به مدت کوتاهی به کالج رویال لندن رفته و یک دوره‌ی طراحی خودرو گذرانده است؛ اما بعداً به سمت طراحی صنعتی گرایش پیدا کرده و سرانجام سر از شرکت اپل در آورده است.

شرکت LoveFrom در حالی همکاری جدید خود را با فراری علنی می‌کند که در سال گذشته نیز یک قرار همکاری با شرکت Airbnb بسته بود و از آن قرارداد به‌عنوان یک همکاری ویژه و خاص یاد کرده بود. حالا باید منتظر بمانیم و ببینیم محصول همکاری این شرکت با فراری درنهایت چه خودرویی خواهد بود.

منبع: Digital Trends

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید