پردازنده‌های Threadripper 2  از AMD عملکرد بهتر را با قیمتی مناسب ارائه می‌دهند - تکفارس 
پردازنده‌های Threadripper 2  از AMD عملکرد بهتر را با قیمتی مناسب ارائه می‌دهند - تکفارس 
پردازنده‌های Threadripper 2  از AMD عملکرد بهتر را با قیمتی مناسب ارائه می‌دهند - تکفارس 

پردازنده‌های Threadripper 2 از AMD عملکرد بهتر را با قیمتی مناسب ارائه می‌دهند

پوریا اسدی
۸ آبان ۱۳۹۷ - 12:30
پردازنده‌های Threadripper 2  از AMD عملکرد بهتر را با قیمتی مناسب ارائه می‌دهند - تکفارس 

طیف کاملی از پردازنده‌های Threadripper نسل دوم AMD با عرضه‌ی ۲۹۷۰WX و ۲۹۲۰X در دسترس است. هر دو تراشه، تکرارهای ضعیف‌تری از ۲۹۹۰WX پرچم‌دار و ۲۹۵۰X  مقرون بصرفه را در اختیار شما قرار می‌دهند و گزینه‌هایی برای خریداران بالقوه و سازندگان سیستم را گسترش می‌دهند. آنها هنوز ارزان نیستند، اماآنها به افرادی که نیازی به هسته‌های قوی و تعداد رشته‌ی بالا ندارند، برخی از گزینه‌ها با قیمت ارزان را ارائه می‌دهند.

پردازنده‌های Threadripper  از AMD مرزهای نوع هسته و تعداد رشته‌ها از پردازنده‌هایی که در ساختن سرور‌ها به کار گرفته نمی‌شود را گسترش داده‌اند. نسل اول با ۱۶ هسته در ۱۹۵۰X چشمگیر بود، اما نسل دوم حتی بیشتر از ان را با ۳۲ هسته و ۶۴ رشته ارائه می‌دهد. ۲۹۷۰WX  با ۲۴ هسته و ۴۸ رشته هنوز مفرط به نظر نمی‌رسد در حالی که ۲۹۲۰X بیشتر شبیه به پردازنده‌های Ryzen برای بازار مصرف‌کنندگان عادی است که دارای ۱۲ هسته و ۲۴ رشته هستند.

همانند برادر بزرگترش، ۲۹۷۰WX برای حرفه‌ای‌ها با حجم کارهای سنگین چندرشته‌ای طراحی شده است. این پردازنده یک طراحی با توان حرارتی ۲۵۰ وات دارد و زمانی که کلاک آن افزایش یابد تا ۴٫۲GHz هم می‌رسد. تنها تفاوت واقعی بین این دو، کاهش تعداد هسته است، گرچه قیمت آن نیز به میزان قابل توجهی با ۱۳۰۰ دلار کاهش یافته که ۵۰۰ دلار کمتر از برادر بزرگترش است.

۲۹۲۰X ارزان‌ترین پردازنده‌‌ی این سری بوده  که دارای قیمت ۶۵۰ دلاری است. ۱۲ هسته آن می‌تواند در زمان افزایش به ۴٫۳GHz برسد و البته ۱۸۰ وات توان طراحی گرمایی معقول را پوشش دهد. تمام پردازنده‌های جدید Threadripper بر روی معماری +Zen – همانند رایزن ۲۶۰۰، ۲۶۰۰X و ۲۷۰۰X – ساخته شده‌اند و ۶۴ خط PCI Express را پشتیبانی می‌کنند. آنها رسما از حافظه DDR4 تا ۲،۹۳۳ مگاهرتز پشتیبانی می‌کنند، اما می‌توانند با اورکلاک کردن عملکرد بالاتری را ارائه دهند.

در حالیکه مدل‌های ۲۹۲۰X و ۲۹۵۰X  نسبت به همتایان WX آن، بیشتر برای گیمرها و  علاقه‌مندان طراحی شده، AMD یک نسخه از تراشه‌های Tripripper گران قیمت را منتشر کرده است که به ما گفته شده عملکرد بازی را تا ۴۷ درصد افزایش می‌دهد. بعضی از این تراشه‌ها به نسل جدیدی از دستگاه Alienware Area-51 Threadripper Edition  شرکت دل راه خواهند یافت.

هیچ کدام از این پردازنده‌ها واقعا در میان علاقه‌مندان به بازی‌های پرطرفدار قرار ندارند. اگر به دنبال بهترین پردازنده‌های بازی هستید ما ۹۹۰۰K را پیشنهاد می‌کنیم. اگر بخواهید بازی کردن خود را استریم کنید و یا چند کار سنگین انجام دهید ، پردازنده‌های جدید Threadripper یکی از بهترین‌ها برای این کار است.

شما از چه نوع پردازنده‌ای استفاده می کنید؟ در صورت نیاز کدامیک از پردازنده‌ها را انتخاب می‌کنید؟ لطفا نظرات خود را با تکفارس درمیان بگذارید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید