چگونه تاریخچه‌ی نوتیفیکیشن‌ها را در اندروید مشاهده کنیم؟ - تکفارس 
چگونه تاریخچه‌ی نوتیفیکیشن‌ها را در اندروید مشاهده کنیم؟ - تکفارس 
چگونه تاریخچه‌ی نوتیفیکیشن‌ها را در اندروید مشاهده کنیم؟ - تکفارس 

چگونه تاریخچه‌ی نوتیفیکیشن‌ها را در اندروید مشاهده کنیم؟

امیر مریخ
۳۰ مهر ۱۳۹۷ - 19:30
چگونه تاریخچه‌ی نوتیفیکیشن‌ها را در اندروید مشاهده کنیم؟ - تکفارس 

اگر مدت زمان زیادی است که از دستگاه‌های اندرویدی استفاده می‌کنید، پس به احتمال زیاد تا به حال برایتان اتفاق افتاده است که به طور تصادفی با دلیل متفاوت هشدارها (نوتیفیکیش‌ها)ی بعضا مهمی را رد کرده‌اید و دیگر نتوانستید که به آن‌ها دسترسی داشته باشید. شاید شما به عنوان مثال تنها می‌خواستید یک پیغام احوال پرسی را رد کنید ولی به دلیل عجله‌ی زیاد باقی نوتیفیکیشن‌ها را نیز به همراه آن پیغام رد کرده‌اید و یا به طور تصادفی همه چیز را در که در کشوی اعلانات قرار دارد بدون هیچ قصد ارادی پاک کردید. در مجموع همه‌ی این اتفاقات، شاید شما تعجب کنید تا به حال چه نوتیفیکیشن‌هایی را دریافت کرده‌اید و شاید با مواردی مواجه شوید که حتی روحتان هم از وجودشان خبر نداشته است در صورتی که اگر یک لیست از تاریخچه‌ی این نوتیفیکشن‌ها در دست داشتید، به این موضوعات و شاید چیزهای بیشتری پی می‌بردید.

اما دیگر نگران نباشید، زیرا شما می‌توانید همه چیز را از پیام های از دست رفته گرفته و ایمیل ها، تا به روز رسانی برنامه‌ها و حتی پیام‌های سیستمی را در گزینه‌ای به نام Log Inventory پیدا کنید. شما همچنین می توانید از تنظیمات Unnotification در هر نسخه‌ی اندرویدی  Android 8.0 به بالایی استفاده کنید تا آخرین اعلان اخراج شده خود را بازگردانید. در هر دوی این روش‌ها که از آن‌ها یاد کردیم، اگر شما یک پیام فوری از کار یا خانواده خود را از دست داده اید،و نمی‌دانید کدام اپلیکیشنی اولین نوتیفیکیشن از دست رفتتان را به شما نشان خواهد داد، ما در اینجا، راه حل این مشکل را به طور کامل برایتان توضیح خواهیم داد.

فقط به یاد داشته باشید که هر گوشی آندرویدی ممکن است از قابلیت لیست تاریخچه‌ی نوتیفیکشن‌ها برخوردار نباشد. ما در تحریریه‌ی تکفارس این قابلیت را در گوشی‌های Google Pixel 2 XL، Pixel 3 و Razer Phone 2 را آزمایش کرده‌ایم، تقریبا تمام گوشی‌هایی که از نسخه‌های این گوشی‌ها و یا نسخه‌های نزدیک به آن‌ها استفاده می‌کنند از این قابلیت پشتیبانی خواهند کرد. با این حال گوشی‌هایی مانند سامسونگ گلکسی S9 و LG G7 هیچ نشانی از وجود چنین قابلیتی در سیستم عامل های اندرویدی خود ندارند. اما با این حال یک راه حل برای این دسته از گوشی‌‌‌‌‌‌ها که از چنین قابلیتی پشتیبانی نمی‌کنند، وجود دارد، همانطور که Artem Russakovskii یکی از نویسندگان وبسایت Android Police در توییتی اشاره کرده است:

بهترین انتخابی که در حال حاضر برای کاربران اندرویدی توصیه می‌شود، استفاده از اپلیکیشن مستقل Unnotification است. از آنجایی که لیست نوتیفیکیشن‌های پیشفرض خود اندروید به شدت نامناسب بوده و همچنین پیغام‌هایی را که ما رد کرده‌ایم را نیز نشان نمی‌دهد، اپلیکیشن Unnotification به نظر انتخاب بهتری می‌آید. برای برخی از کاربران شاید این مسئله آنچنان مهم نباشد ولی گروه بزرگی از کاربران اندروید به این دکمه‌ی به یاد آوری نیاز جدی دارند.

چگونه تاریخچه‌ی نوتیفیکیشن‌ها را در اندروید مشاهده کنیم؟ - تکفارس 

برای گوشی هایی که این لیست پیشفرض را در سیستم عامل اندرویدی خود ندارند. (یا در صورتی که بخواهید از تجربه‌ی کاربردی و مفید‌تری بهره‌مند شوید.)، می توانید Unnotification را نیز دانلود کنید. این برنامه آخرین نوتیفیکیشن‌های به نمایش درآمده و همچنین تاریخچه‌ی کل نوتیفیکیشن‌های به نمایش درآمده در سیستمتان را به وضوح به نمایش در خواهد آورد. شما می توانید این برنامه را در فروشگاه گوگل پلی پیدا کنید.

حال به چگونگی دسترسی به تاریخچه اعلان‌هایتان، که به صورت پیشفرض در نسخه‌های مخصوصی از اندروید قرار دارند می‌پردازیم:

  1. در هر مکان از محیط اندروید که حضور دارید دکمه‌ی خانه (دکمه‌ی دایره‌ای وسط) را نگه دارید
  2. سپس در پایین صفحه گزینه‌ی ویدجت‌ها را انتخاب کنید.
  3. به سمت پایین اسکرول کرده و ویجت «Settings shortcut» را انتخاب کنید.
  4. آنگاه بر روی «Notification Log» ضربه بزنید
  5. ویجت را روی صفحه اصلی قرار دهید
  6. روی ویجت ضربه بزنید و از طریق این ویدجت به اعلان های گذشته خود دسترسی پیدا کنید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید