ابزار جدید فتوشاپ برای محو کردن کامل اشیا - تکفارس 
ابزار جدید فتوشاپ برای محو کردن کامل اشیا - تکفارس 
ابزار جدید فتوشاپ برای محو کردن کامل اشیا - تکفارس 

ابزار جدید فتوشاپ برای محو کردن کامل اشیا

پوریا اسدی
۲۰ شهریور ۱۳۹۷ - 15:30
ابزار جدید فتوشاپ برای محو کردن کامل اشیا - تکفارس 

در برنامه‌ی فتوشاپ، ناپدید کردن شی در یک عکس کاری وقت‌گیری است، اما این نرم‌افزار ویرایش عکس به زودی یک ابزار موثر برای پاک کردن دکل‌های تلفن، سطل‌های زباله و دیگر اشیائی که بهتر است وجود نداشته باشند را عرضه خواهد کرد. در روز دوشنبه ۱۰ سپتامبر ادوبی از تغییراتی در ابزار Content-Aware Fill پرده برداشت که به زودی به فتوشاپ راه خواهد یافت.

فتوشاپ در حال حاضر ابزار Content-Aware Fill را دارد که به طور خودکار یک منطقه انتخاب شده را حذف می‌کند و آن را بر اساس پیکسل‌های اطراف ترمیم می‌کند. اما اگر نرم افزار برای اولین بار آن را درست انجام ندهد، ویرایشگر عکس کار کمی‌ را می‌تواند انجام دهد. این ابزار گزینه‌ای را در اختیار عکاسان قرار می‌دهد تا برای تکمیل یک تصویر به صورت یکپارچه از دیگر نقاط تصویر استفاده کنند. برای دسترسی به تمام این گزینه‌ها، ابزار Content-Aware Fill به یک پنل جدید و ابزارهای دیگر  مانند Select and Mask مجهز شده است.

پس از انتخاب شی و باز کردن ابزار به روز شده، فتوشاپ پیش نمایش زنده را  در کنار تصویر با پوسته سبز رنگ نمایش می‌دهد. این منطقه سبز نشان می‌دهد که نرم افزار از چه قسمت‌هایی از عکس استفاده کرده تا شئ مورد نظر سما را حذف کند. با استفاده از ابزار Paintbrush در سمت راست، ویرایشگر عکس می‌تواند قسمت‌هایی از تصویر را بوسیله‌ی آن تغییر دهد.

اما ابزار Content-Aware Fill به زودی قادر خواهد بود قسمت از دست رفته یک عکس را با چیزی که به طور کامل درعکس اصلی وجود نداشته، جایگزین کند. با کمک هوش مصنوعی و استفاده از گزینه‌های جدید آینه و چرخش، می‌توان از این ابزار برای اصلاح بخش‌هایی از تصاویر که در جای دیگری در عکس بوده، با چرخش از آن استفاده نمود. برای مثال شما می‌توانید بال ناپدید شده‌ی پروانه را با این ابزار جایگزین کنید. ابزار موجود در فتوشاپ فقط می‌تواند شکاف را با آنچه که در تصویر است، دقیقا به همان صورت ترمیم کند – نمی‌تواند ناحیه کپی شده را بچرخاند یا تغییر دهد تا با بقیه تصویر هماهنگ شود.

ابزار جدید همچنین ویرایشگرها را قادر می‌سازد تا به جای تغییر تصویر اصلی، یک لایه جدید را ایجاد کنید که امکان دستکاری بیشتر را در رابط معمول فتوشاپ می‌دهد. این به روز رسانی همچنین با اضافه کردن ابزار به Edit> Content-Aware Fill پیدا کردن آن را آسان‌تر نموده است، ادوبی می‌گوید که حتی پس از به روزرسانی، ابزار فعلی تحت گزینه‌هایی درون Edit> Fill همچنان فعال خواهد بود.

به غیر از به اشتراک گذاشتن خبر وجود چنین ابزاری، ادوبی هنوز اعلام نکرده است که در کدام نسخه از فتوشاپ، ابزار جدید در دسترس خواهد بود. Adobe Max، کنفرانس سالانه شرکت، ماه آینده برگزار می‌شود و معمولا به همراه آن چند به روزرسانی جدید عرضه می‌شود، اما امکان دارد که ادوبی، عکاسان را برای رسیدن به این ویژگی کمی‌ چشم انتظار نگه دارد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید