توییتر قابلیت پخش زنده‌ی صوتی را برای کاربران فراهم می‌کند - تکفارس 
توییتر قابلیت پخش زنده‌ی صوتی را برای کاربران فراهم می‌کند - تکفارس 
توییتر قابلیت پخش زنده‌ی صوتی را برای کاربران فراهم می‌کند - تکفارس 

توییتر قابلیت پخش زنده‌ی صوتی را برای کاربران فراهم می‌کند

امیر مریخ
۱۸ شهریور ۱۳۹۷ - 18:00
توییتر قابلیت پخش زنده‌ی صوتی را برای کاربران فراهم می‌کند - تکفارس 

این کاملا قابل درک است که توییتر مایل باشد تا از سفره‌ای که در قالب پخش زنده پهن شده است، سهمی داشته باشد، مخصوصا زمانی که به بزرگ شدن این صنعت در جهان اقتصاد توجه کنیم. در ادامه‌ی خبر با تکفارس همراه باشید.

برای مدت چند هفته است که شرکت توییتر قابلیت جدید پخش زنده‌ی صوتی‌اش را بر روی پلتفرم پریسکوپ آزمایش می‌کند، و در نهایت این شرکت امروز ابراز داشت که ویژگی نامبرده به طور عمومی برای کاربران سیستم عامل‌ IOS هم در اپلیکیشن اصلی یعنی توییتر و هم در اپلیکیشن استریم زنده‌ی آن یعنی پریسکوپ قرار گرفته است. وقتی که این ویژگی به رو رسانی‌های برنامه ریزی شد را دریافت کند، شما برای استفاده از این امکان باید به صفحه‌ی اصلی توییتر رفته و گزینه‌ی «Go Live» را فشار دهید. با این کار قابلیت استریم زنده‌ی اپلیکیشن برای شما اجراء می‌شود.ولی هم اکنون شما علاوه بر ویژگی‌های سابق این قابلیت، یک آیکون میکروفون  نیز مشاهده می‌کنید که این امکان را برای شما فراهم می‌کند تا استریم شما تنها به صورت صوتی باشد و هیج تصویری به مخاطبین نرسد، همچنین ذکر این نکته هم مطلب را کامل‌تر می‌کند که شما می‌توانید هر زمان که اراده کردید این ویژگی را فعال یا غیر فعال کنید و به استریم زنده‌ی معمول خود بپردازید.

مجموعا این راهی است که توییتر انتخاب کرده تا مسیر و ساختار کلی استریم زنده را متحول ساخته و قابلیت‌ پخش زنده‌ی پلتفرمش را به پخش زنده‌های رادیویی و دیگر محتواهای صدا محور نزدیک بگرداند. کاربری اپلیکیشن پریسکوپ متعلق به توییتر و همچنین دیگر پلتفرم ویدئو‌های زنده، در سال‌های اخیر کم رنگ‌تر شده است و بسیار از افراد معتقدند که دلیل این امر آن است که تقاضا‌ی مردمی و محبوبیت محتوا‌های زنده در چند سال اخیر از خبر‌های فوری و لحظات حساس به رسانه‌های حرفه‌ای‌تر و گیم محور متمایل شده است و هم اکنون سردمداران استریم زنده دست شرکت‌های دیگری نظیر Facebook, Twitch, و YouTube می‌باشد. برخلاف آن دورانی که توییتر در ابتدای مسیر در دو سال پیش از قابلیت استریم زنده پرده برداشت، هم اکنون ما در این اپلیکیشن با کاربران بسیار کمی برخورد خواهیم کرد که از این قابلیت استفاده نمایند.

توییتر با پستی در مورد ویژگی جدید خود خبر از انتشار آن داد:

گاهی اوقات شما تنها مایل به صحبت هستید، بدون اینکه به دوربین زل بزنید. ما قابلیت پخش زنده‌ی صوتی را به زودی منتشر خواهیم کرد، پس به این ترتیب مخاطبین شما می‌توانند تنها از صوت شما لذت ببرند. این قابلیت هم اکنون برای کاربران ios عرضه شده است.

توییتر قابلیت پخش زنده‌ی صوتی را برای کاربران فراهم می‌کند - تکفارس 

توییتر به هر حال هنوز هم که تقریبا اکثر کاربرانش این ویژگی را فراموش کرده‌اند، به قابلیت استریم زنده امید دارد و در آن پتانسیل بالایی را می‌بیند، مخصوصا در حوضه‌ی مسابقات ورزشی، جشنواره‌های اهداء جوایزه و اخبار فوری و دیگر وقایع کوتاه مدت که این پلتفرم بر پایه‌ی آن ساخته شده است و تجربه‌ی آن‌ها با توییتر، اهمیت آن واقعه را دوچندان می‌کند. این شرکت در ماه فبریه اعلام کرد که آن‌ها قصد دارند تا قابلیت استریم زنده‌ی اخبار محلی را در قالب اخبار فوری شروع کنند و علاوه بر این مورد آن‌ها اخیرا سعی در شخصی سازی بیشتر دکمه‌ی اعلان وقایع زنده کرده‌اند تا به این منظور بتوانند کاربران بیشتری را مجذوب پخش زنده‌ کنند و زمان خود برای مشاهده‌ی مطالبی که علاقه‌مند به آن‌ها هستند، تنظیم بنمایند. آن‌ها همچنین به طور مرتب قابلیت‌های جدیدی را به پلتفرمشان اضافه می‌کنند، ویژگی‌های جدیدی همانند قابلیت زمانبندی اختصاصی در پلتفرم‌های لایو محورش به منظور انتشار بیشتر محتوا‌ها و رساندن خبر پخش محتواها به افراد بیشتر.

این کاملا قابل درک است که توییتر مایل باشد تا از سفره‌ای که در قالب پخش زنده پهن شده است، سهمی داشته باشد، مخصوصا زمانی که به بزرگ شدن این صنعت در جهان اقتصاد توجه کنیم. شاید این ویژگی به قابلیتی تبدیل نشود که شرکت برای آن برنامه‌ریزی کرده است و شاید هیچ کاربری تمام یک واقعه‌ی زنده را به وسیله‌ی پلتفرم توییتر یا پریسکوپ ارائه نکند و یا هیچ سازمان رسانه‌ای بزرگی تنها از ویژگی لایو توییتر برای خبر رسانی استفاده نکند ولی امکان دارد که این قابلیت به ابزاری تبدیل شود که کاربران عادی این شبکه با استفاده از آن به نمایش روزمره‌های زندگی خود بپردازند، همانطور که نقاب‌های پیشین پلتفرم پریسکو در مقابل کابران موبایلی افتاد و رنگ‌های خود را نزد کاربرانش از دست داد این قابلیت نیز ممکن است از محبوبیت عمومی برخوردار نباشد ولی به هر می‌توان خوشبین بود که در نهایت جای خود را برای کاربرانی که خواهان آن هستند پیدا خواهد کرد. اما مطمئنا این ویژگی به کاربران خلاق روش‌های جدیدی را برای تجربه و خلق محتوی‌های بدیع ،ارائه می‌دهد. نظر شما چیست؟ آیا شما از این پلتفرم استفاده و به طور روزمره از قابلیت پخش زنده‌ی آن استفاده کرده‌اید؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید