آیا فیسبوک و توییتر در روز کارگر به استراحت پرداخته‌اند؟ - تکفارس 
آیا فیسبوک و توییتر در روز کارگر به استراحت پرداخته‌اند؟ - تکفارس 
آیا فیسبوک و توییتر در روز کارگر به استراحت پرداخته‌اند؟ - تکفارس 

آیا فیسبوک و توییتر در روز کارگر به استراحت پرداخته‌اند؟

پوریا اسدی
۱۳ شهریور ۱۳۹۷ - 12:30
آیا فیسبوک و توییتر در روز کارگر به استراحت پرداخته‌اند؟ - تکفارس 

فیسبوک، پلتفرم شماره یک رسانه‌های اجتماعی در جهان و اینستاگرام ، به نظر می‌رسد که در تعطیلات روز کارگر به استراحت پرداخته‌اند. در حین نوشتن این مطلب، فیسبوک و اینستاگرام با بیش از ۳۰ دقیقه خرابی مواجه شدند، و کاربران ایالات متحده در توییت‌های خود به این خبر پرداخته‌اند. کاربران بین‌المللی همچنین گزارش وقفه‌های متناوب و عظیم واتس اپ را گزارش کردند.

کسانی که در مناطقی با گرمای جان‌فرسا زندگی می‌کنند، حالا با مشکلات بدتری روبرو هستند زیرا قادر به فرار به رسانه‌های اجتماعی برای اجتناب از مکالمات بیهوده‌ی خانوادگی نیستند. اوه، چه وحشتناک!
درز توییتر، کاربران با استفاده از هشتگ‌های “#facebook” و “#facebookdown”، و همچنین “#instagram” و “#instagramdown”، با برخی از کاربران به اشتراک گذاشتن تصاویری از صفحه خالی مرورگر، نوشته‌ی “Service Unavailable” یا صفحه رسمی‌ فیسبوک که می‌گوید” Something went wrong” پرداخته‌اند. صفحه توییتر فیسبوک از ۳۱ آگوست بروزرسانی نشده است.

تلاش‌های شخصی برای دسترسی به بخش‌های دیگر صفحه‌ی فیسبوک، مانند بخش “درباره ما” و حتی لینک جستجوی گوگل به فیسبوک از هند، نشان می‌دهد که تمامی‌سیستم‌های فیسبوک – از جمله لینک “راهنما” – با محدودیت مواجه شده‌اند.

DownDetector.com همچنین یک جهش بزرگ در گزارش خرابی اخیر کاربران در بخش Disqus با توجه به افرادی که از مکان‌هایی مانند مجارستان، نروژ، فنلاند و ترکیه نظر خود را نوشته‌اند را نشان می‌دهد
این خرابی برای بزرگترین شبکه رسانه‌های اجتماعی مایه‌ی تعجب بعضی از کاربران نشده است، زیرا شکایات اخیر در مورد مشکلات مربوط به مسنجر فیسبوک در چند روز گذشته افزایش یافته است.

از ماه ژانویه ۲۰۱۸، فیسبوک بیش از ۲٫۲ میلیارد کاربر فعال ماهانه دارد. جالب آن که بزرگترین جمعیت کاربران این پلتفرم ایالات متحده نیست، و این کشور در مقام دوم قرار دارد. در عوض، هند با ۲۷۰ میلیون کاربر فعال از ژوئیه ۲۰۱۸ جایگاه اول را دارد. با توجه به همان منبع ایالات متحده، ، ۲۱۰ میلیون کاربر فعال دارد و برزیل و اندونزی پس ازاین کشور با ۱۳۰ میلیون نفر در مقام سوم جای دارند.

در حین نوشتن این مقاله، به نظر می‌رسد که فیسبوک به وضعیت عملکرد عادی خود بازگشته است. اگرچه کاربران هنوز هم خرابی مسنجر فیسبوک و اینستاگرام را در برخی از نقاط جهان  در  بخش نظرات DownDetctor.com گزارش می‌دهند.. Britain’s Express و Daily Mail همچنین گزارش خرابی این پلتفرم و واتس اپ در بریتانیا منتشر کرده‌اند .

در حالی که فیسبوک و اینستاگرام در حال تلاش برای رفع این مشکل هستند، به نظر می‌رسد کسانی که به این شبکه‌های اجتماعی وابسته هستند، مجبور خواهند شد فعالیت‌های دیگری را برای این روز تعطیل در نظر بگیرند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید