هماهنگ شدن گوگل کروم با اعلان‌های اصلی ویندوز ۱۰ - تکفارس 
هماهنگ شدن گوگل کروم با اعلان‌های اصلی ویندوز ۱۰ - تکفارس 
هماهنگ شدن گوگل کروم با اعلان‌های اصلی ویندوز ۱۰ - تکفارس 

هماهنگ شدن گوگل کروم با اعلان‌های اصلی ویندوز ۱۰

سید محمد معلمی
۲۱ مرداد ۱۳۹۷ - 17:30
هماهنگ شدن گوگل کروم با اعلان‌های اصلی ویندوز ۱۰ - تکفارس 

مدت‌هاست که گوگل در حال آزمایش ویژگی هماهنگ‌سازی اعلان‌های اصلی ویندوز ۱۰ در مرورگر کروم است و حالا این کمپانی اعلام کرده که به زودی این قابلیت را در دسترس همه کاربران قرار خواهد داد.

با این ویژگی، هشدارهای گوگل کروم به صورت پیش‌فرض به قسمت مرکز اتفاقات ویندوز ۱۰ (Action Center) خواهند رفت. گوگل در حال حاضر این خاصیت را برای ۵۰ درصد کاربران نسخه ۵۸ کروم عرضه کرده ولی در روزهای آتی به صورت پیش‌فرض برای همگان در دسترس خواهد بود.

هماهنگ شدن گوگل کروم با اعلان‌های اصلی ویندوز ۱۰ - تکفارس 

پشتیبانی کروم از اعلان‌های ویندوز ۱۰

در دسترس بودن این ویژگی ابتدا توسط Thurrott تأیید شد. حالا و پس از چندین سال که گوگل کروم برای ویندوز ۱۰ عرضه شده قرار است به زودی بتوان به صورت بسیار بهتر اعلان‌های این مرورگر را در مرکز اتفاقات این سیستم عامل شاهد باشیم. البته پیش از این نیز چنین چیزی وجود داشته ولی از این به بعد کاربران راحت‌تر در جریان اتفاقات گوگل کروم خواهند بود.

متأسفانه مشکلی که وجود داشته، عدم پشتیبانی گوگل کروم از این ویژگی در ویندوز ۱۰ تا نسخه ۵۸ مرورگر بوده در حالی که در سیستم عامل مک، اپلی‌ها از نسخه ۵۹ کروم شاهد وجود چنین قابلیتی بوده‌اند.

حالا سؤالی که پیش می‌آید این است: فایده ویژگی نمایش اعلان‌های کروم در ویندوز ۱۰ چیست؟

آنطور که مشخص است، وجود این ویژگی یعنی کاربران کروم قادر خواهند بود تا تنظیمات شخصی‌سازی اعلانات ویندوز ۱۰ را در مرورگر خود فعال کنند. آنها همچنین خواهند توانست تعداد اعلاناتی که به نمایش در می‌آیند را محدود کرده و یا هشدارهای مورد نظر خود را اولویت‌بندی کنند. از همه مهم‌تر، از آن‌جایی که حالا میان کروم و ویندوز ۱۰ این ویژگی به وجود آمده، قابلیت Focus Assist (نوعی ویژگی مزاحم نشوید موجود در سیستم عامل) نیز فعال خواهد شد.

همان‌طور که مشخص است، افراد باید کاربر ویندوز ۱۰ باشند تا بتوانند از این ویژگی استفاده کنند. لازم به ذکر است که اگر کسی از این ویژگی راضی نبود، می‌تواند با بازگرداندن تنظیمات، از سیستم اصلی اطلاع‌رسانی گوگل کروم بهره ببرد.

چگونه این ویژگی را به صورت دستی فعال کنیم؟

اگر این قابلیت به صورت پیش‌فرض فعال نبود، کاربران می‌توانند آن را به صورت دستی فعال کنند. فقط کافی است آنها مرورگر کروم خود را باز کرده و در قسمت آدرس بار، عبارت chrome://flags را تایپ کرده و سپس دکمه اینتر را بزنند و در نهایت تیک اعلانات اصلی (Enable native notification) را زده تا آن روشن شود.

در نهایت بد نیست بدانید که گوگل کروم محبوب‌ترین مرورگر موجود در دنیا است زیرا ۶۰ درصد وبگردی‌ها با این مرورگر انجام می‌شوند. این در حالی است که مایکروسافت اج، مرورگر پیش‌فرض ویندوز ۱۰ می‌باشد. با این وجود مایکروسافت اج به شدت از رقبای خود عقب است زیرا تنها ۵ درصد کاربران از آن استفاده می‌کنند. موزیلا فایرفاکس نیز با عرضه نسخه کوانتوم، به تدریج در حال بازگشت به اوج است زیرا این مرورگر از برخی جهات نسبت به گوگل کروم سرعت بیشتری دارد.

شما از کدام مرورگر استفاده می‌کنید؟ نظر خود را با دیگران در قسمت انتهای خبر به اشتراک بگذارید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید