گوشی جدید شرکت Palm در راه است - تکفارس 
گوشی جدید شرکت Palm در راه است - تکفارس 
گوشی جدید شرکت Palm در راه است - تکفارس 

گوشی جدید شرکت Palm در راه است

سید محمد معلمی
۱۷ مرداد ۱۳۹۷ - 22:30
گوشی جدید شرکت Palm در راه است - تکفارس 

در دوره‌ای زندگی می‌کنیم که شرکت‌های تولیدکننده گوشی که از دیگر رقبا عقب مانده‌اند، در فکر بازگشت هستند. بلکبری گوشی‌های اندرویدی با کیبورد فیزیکی تولید می‌کند، نوکیا پس از حضور ناموفق با سیستم عامل ویندوز فون، این‌بار با اندروید بازگشته و تا حدودی نیز موفق بوده و به نظر می‌رسد حالا نوبت به کمپانی Palm رسیده است.

بر اساس آخرین گزارش‌ها، جدیدترین گوشی Palm با نام PVG100 در دست تولید است. مالک این کمپانی که هم‌اکنون TCL می‌باشد، در هفته گذشته توانست مجوز کمیسیون ارتباطات فدرال (FCC) را دریافت کند. در ماه ژوئن نیز مدرک Wi-Fi Alliance به این دستگاه اعطا شده بود.

گوشی جدید شرکت Palm در راه است - تکفارس 

در ماه مارس بود که خبرهای مربوط به این گوشی منتشر شد. در آن گزارش آمده بود که Palm قصد دارد از دستگاه جدید خود توسط اپراتور Verizon و در نیمه دوم سال ۲۰۱۸ رونمایی کند.

این شایعه که توسط یک منبع ناشناس مطرح شده است، در ادامه اخباری می‌باشد که سال گذشته مدیرعامل TCL از ورود این کمپانی با تلفن همراه داده بود. بنابراین با توجه به اینکه نیمه سال میلادی را رد کرده‌ایم، به نظر نمی‌رسد فاصله زیادی با معرفی PVG100 داشته باشیم.

اگرچه مدارک داده شده به گوشی Palm اطلاعات زیادی در مورد آن نشان نمی‌دهند، ولی سیستم عامل آن که اندروید ۸٫۱ می‌باشد را به همراه CPU با سرعت ۲٫۴ گیگاهرتزی را به خوبی می‌توان مشاهده کرد. این یعنی PVG100 از سرعت ۵ گیگاهرتزی پشتیبانی نمی‌کند.

این گوشی از یک لحاظ می‌تواند برای علاقه‌مندان جذاب و از نظری دیگر می‌تواند عجیب باشد. جذاب به خاطر اینکه قرار است TCL برخی قطعات تولیدشده توسط خودش را در PVG100 قرار دهد و عجیب به خاطر اینکه این کمپانی قصد دارد گوشی را با سیستم عامل اندروید تولید نماید.

به‌رغم اینکه شهرت TCL به خاطر تلویزیون‌هایش می‌باشد، ولی می‌توان آن را به عنوان کمپانی احیا کننده شرکت‌های قدیمی تولید موبایل نیز شناخت.

در حالی که خودِ TCL برای همگان شناخته شده است، ولی خیلی از افراد برند Palm را نمی‌شناسند زیرا به اندازه نوکیا و بلکبری شناختی از آن وجود ندارد.

اگر بخواهیم مقایسه کنیم، باید بگوییم که نوکیا توانسته خیلی خوب خود را در بازار گوشی‌های هوشمند احیا نماید. به خصوص وقتی نوکیا ۸ سیروکو معرفی شد، بسیاری از افراد آن را به خاطر داشتن ویژگی‌های پرچمداران مانند پردازنده اسنپدراگون ۸۴۵ و رم ۶ گیگی تحسین کردند.

منطقی است که Verizon وظیفه معرفی محصول جدید Palm را بر عهده داشته باشد زیرا این اپراتور پیش از این نیز قرار بود گوشی Palm Pre 3 که ابتدا قرار بود توسط اچ‌پی تولید گردد ولی سپس کنسل شد را بر عهده داشته است.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید