Aero پروژه‌ی جدید ادوبی برای واقعیت افزوده - تکفارس 
Aero پروژه‌ی جدید ادوبی برای واقعیت افزوده - تکفارس 
Aero پروژه‌ی جدید ادوبی برای واقعیت افزوده - تکفارس 

Aero پروژه‌ی جدید ادوبی برای واقعیت افزوده

پوریا اسدی
۷ مرداد ۱۳۹۷ - 10:30
Aero پروژه‌ی جدید ادوبی برای واقعیت افزوده - تکفارس 

شرکت ادوبی به سمت واقعیت افزوده خیز برداشته است. در ۴ ژوئن، ادوبی یک تجربه‌ی جدید به نام پروژه Aero، که ابزاری برای ایجاد گرافیک واقعیت افزوده است، را معرفی نمود. در روز چهارشنبه، ۲۵ ژوئیه، این غول نرم افزاری، یک ویدئو در مورد چگونگی ایجاد خلاقیت و واقعیت افزوده برای همکاری با یکدیگر را به اشتراک گذاشت. ادوبی همچنین پشتیبانی فایل USDZ را در برنامه‌های Creative Cloud از جمله Photoshop CC و Dimension CC اضافه نمود. این ابزار پس از رونمایی اصلی WWDC اپل معرفی شد که ابزار خلاقیت برای انتشار اشیاء واقعیت افزوده در دستگاه‌های اپل را ارائه می‌دهد.

پروژه Aero ابزار چندمنظوره‌ای است که گرافیک را در فضای واقعیت افزوده به ارمغان می‌آورد. در یک ویدیو پیش نمایش از این نرم افزار جدید، طراحان قبل از صادرکردن فایل به عنوان یک پروژه Aero با گرافیک‌هایی از Photoshop CC و Dimension CC شروع به کار کردند. در فیلم نسخه‌ی پیش نمایش پروژه Aero، از تبلت برای نهایی کردن عناصر واقعیت افزوده با استفاده از دوربین دستگاه برای پیش نمایش تغییرات در یک فضای واقعیت افزوده استفاده کردند. نسخه‌ی پیش نمایش همچنین ابزارهایی را برای به حرکت درآوردن گرافیک همراه با پوسته گذاری، چرخش و صادر کردن به عنوتن یک فایل USDZ را نشان می‌دهد.

پروژه Aero توسط اپل طراحی شده است، اما ادوبی با اپل و پیکسار همکاری می‌کند تا پشتیبانی از این فایل‌های USDZ را به Photoshop CC و Dimension CC اضافه کند. تبدیل شدن به فایل USDZ اجازه می‌دهد تا فایل‌ها با ARKit اپل همخوانی داشته باشند.

ایجاد یک پلتفرم ساده‌ی ایجاد واقعیت افزوده کار آسانی نیست – ادوبی می‌گوید همه‌ی گروه‌های تجاری درون این شرکت در پروژه جدید همکاری می‌کنند. این شرکت می‌گوید که جزئیات بیشتری در مورد نرم افزار آینده در طی  کنفرانس Adobe Max در پاییز امسال ارائه خواهد کرد.

ابهای پارسنیس، معاون و مدیر اجرایی ادوبی، می‌نویسد:

توسعه محتوای واقعیت افزوده همچنین نیاز به ترکیب خلاقیت و مهارت‌های فنی دارد. پروژه Aero یک سیستم برای توسعه‌دهندگان و طراحان برای ساخت صحنه‌های واقعیت افزوده‌ی ساده و تجربه‌ی استفاده در ARKit اپل را ارائه خواهد داد. طراحان می‌توانند به راحتی محتویات همه جانبه‌ای ایجاد کنند و به راحتی بتوانند آن را برای تکمیل و توسعه بیشتر به Xcode بیاورند.

برای توسعه دهندگان، این رونمایی ادوبی به معنای نرم افزار آینده‌ای است که می‌تواند به ساده سازی روند ساخت اشیاء واقعیت افزوده کمک کند. با ساده‌تر کردن مطالب، پروژه Aero می‌تواند به معنای دسترسی گسترده‌تر به محتویات واقعیت افزوده برای کاربران گوشی‌های هوشمند باشد.

گرافیک واقعیت افزوده که در ویدیوی نسخه‌ی نمایشی ایجاد شده، بخشی از چیزی است  که ادوبی آن را اولین نمایشگاه بزرگ هنری مجازی به نام جشنواره غیر ممکن نامیده است. ادوبی با ۱۵ هنرمند مختلف در این پروژه کار کرد، که در ماه ژوئن در خیابان مینه سوتا، در یک گالری در سانفرانسیسکو، کالیفرنیا برگزار شد.

Stefano Corazza رئیس بخش واقعیت افزوده‌ی ادوبی و موسس جشنوارهی غیر ممکن می‌گوید

ما به هنرهایی عادت کردم که در دنیای فیزیکی وجود دارند و مزیت تعامل با اثر را ندارند و ما با تجربه‌های تعاملی آشنا هستیم که به طور کامل دیجیتال بوده و روی یک صفحه نمایش قرار دارند. واقعیت افزوده این دو جهان را به هم متصل می‌کند. این ابزار  انعطاف پذیری و سیال بودن را به جهان فیزیکی عرضه خواهد کردد.

هنرمندان می‌توانند برای شرکت در پروژه Aero در وب سایت ادوبی ثبت نام نمایند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید