رونمایی از هوش مصنوعی جدید Adobe برای تولید موسیقی - تکفارس 
رونمایی از هوش مصنوعی جدید Adobe برای تولید موسیقی - تکفارس 
رونمایی از هوش مصنوعی جدید Adobe برای تولید موسیقی - تکفارس 

رونمایی از هوش مصنوعی جدید Adobe برای تولید موسیقی

فرزاد اسرافیلی
۱۱ اسفند ۱۴۰۲ - 07:55
Project Music GenAI Control

ادوبی (Adobe) در اجلاس Hot Pod در بروکلین، از هوش مصنوعی Project Music GenAI Control برای تولید موسیقی رونمایی کرد.

امروزه ابزارهای زیادی برای ویرایش و ایجاد موسیقی به کمک هوش مصنوعی مولد (GenAI) وجود دارد. این بار نوبت به ادوبی رسیده است تا از هوش مصنوعی خود موسوم به Project Music GenAI Control رونمایی کند. کاربران با استفاده از این پلتفرم می‌توانند با وارد کردن توضیحات متنی، موسیقی تولید کنند. در این توضیحات می‌توان به موضوعاتی از جمله سبک موسیقی مانند “شاد” یا “جَز غمگین” اشاره کرد. ادوبی همچنان اشاره کرده است کاربران می‌توانند صداهای تولید شده را طبق سلیقه خود شخصی سازی کنند.

کاربران می‌توانند با استفاده از Project Music GenAI Control مواردی مانند سرعت، شدت، تکرار الگوها و ساختار صدا را تنظیم کنند. آن‌ها همچنین می‌توانند آهنگی را تا جایی که دلشان بخواهد گسترش دهند، موسیقی را مجدداً میکس کنند و یا موسیقی‌هایی که به‌طور مداوم تکرار می‌شوند، تولید کنند.

لازم به ذکر است Project Music GenAI Control با همکاری محققان دانشگاه کالیفرنیا و کارنگی ملون توسعه سافته و هنوز تاریخ انتشار عمومی آن اعلام نشده است. با این حال احتمال می‌رود در آینده نه چندان دور در دسترس عموم قرار گیرد.

گاوتام میسور (Gautham Mysore)، سرپرست بخش تحقیقات هوش مصنوعی صوتی و تصویری ادوبی در Hot Pod اعلام کرد در حال حاضر، این پروژه کاملاً در مرحله تحقیقاتی قرار دارد به طوری که حتی رابط کاربری ندارد. به طور گسترده تولید موسیقی حاصل از آثار هنری و متنی به کمک هوش مصنوعی نگرانی‌های اخلاقی و قانونی را در پی داشته است.

یک قاضی فدرال در ماه اوت طی حکمی اعلام کرد آثار هنری تولید شده توسط هوش مصنوعی نمی‌تواند دارای حق چاپ باشد. با این حال، اداره کپی رایت ایالات متحده هنوز موضعی قاطعانه در این‌باره نگرفته نکرده است.

میسور در واکنش به این موضوع گفت که ادوبی به عنوان یک قاعده کلی، ابزارهای هوش مصنوعی مولد خود را در برابر داده‌هایی که تحت مجوز یا در مالکیت عمومی هستند توسعه می‌دهد تا از بروز مشکلات احتمالی IP جلوگیری کند. او افزود در حال کار روی فناوری واترمارک برای کمک به شناسایی صدای تولید شده توسط Project Music GenAI Control هستند. البته اعتراف کرد که این فناوری هنوز به مرحله نهایی نرسیده است.

میسور افزود: “نوازندگان فوق‌العاده‌ای زیادی هستند که این محتوا را می‌سازند و من فکر می‌کنم آنها به کمک ابزارهایی مانند Project Music GenAI Control آثار محشری را تولید خواهند کرد. این پایان کار نیست و ایده‌های خلاقانه جدیدی در زمینه موسیقی در راهند!”

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید