دکتر جان وارناک هم‌بنیان‌گذار ادوبی در سن ۸۲ سالگی درگذشت - تکفارس 
دکتر جان وارناک هم‌بنیان‌گذار ادوبی در سن ۸۲ سالگی درگذشت - تکفارس 
دکتر جان وارناک هم‌بنیان‌گذار ادوبی در سن ۸۲ سالگی درگذشت - تکفارس 

دکتر جان وارناک هم‌بنیان‌گذار ادوبی در سن ۸۲ سالگی درگذشت

افشین نوری
۳۰ مرداد ۱۴۰۲ - 21:20
جان وارناک

ادوبی اعلام کرد دکتر جان وارناک از هم‌بنیانگذاران ادوبی روز شنبه در سن ۸۲ سالگی درگذشته است. علت مرگ او هنوز اعلام نشده است.

همانطور که احتمالا می‌دانید وارناک شرکت ادوبی را با همکاری شریک خود یعنی دکتر چارلز گسچه که چند سال پیش از دنیا رفت در سال ۱۹۸۲ تاسیس کرد. لوگوی اصلی ادوبی را خود وارناک طراحی کرد و اولین نرم‌افزار این شرکت با نام Adobe PostScript دو سال بعد ار تاسیس عرضه شد. وارناک تا سال ۲۰۰۰ مدیرعامل ادوبی بود و تا سال ۲۰۱۷ به همراه گسچه رئیس هیات مدیره ادوبی بودند. او سپس جزو هیات مدیره ادوبی باقی ماند.

مدیرعامل فعلی ادوبی با ارسال ایمیلی به کارکنان این شرکت گفته است: «وارناک یکی از بزرگترین مخترعان نسل ما بود و تاثیر بسیار زیادی روی چگونگی ارتباط ما با کلمات، تصاویر و ویدیوها گذاشت.»

ادوبی هم‌اکنون نرم‌افزارهای محبوبی مثل Adobe Acrobat و Adobe Photoshop در بازار دارد و علاوه بر آن‌ها طیف گسترده‌ای از برنامه‌های کاربردی را برای صنایع مختلف ارائه کرده است. ادوبی در زمان مدیرعاملی وارناک، نرم‌افزار استانداردی برای کسب‌وکارها، طراحان گرافیکی، عکاسان و به طور کلی کسانی که با ویرایش تصویر و صدا سروکار داشتند ایجاد کرد.

شرکت ادوبی به‌تازگی شروع به تست نسخه رایگان فتوشاپ وب کرده است. ظاهرا این شرکت می‌خواهد از این طریق مشتریان بیشتری را جذب خود کند. 

نسخه رایگان فتوشاپ وب هم‌اکنون فقط برای کاربران کانادا قابل دسترس است و هرچند ثبت‌نام در آن کاملا رایگان است اما ظاهرا برخی قابلیت‌های فقط برای مشترکین پولی قابل دسترس است. در واقع می‌توان گفت که شما در این نسخه، فقط قادر به انجام کارهای ساده خواهید بود و نباید انتظار بیشتری از آن داشته باشید. 

نائب رییس محصولات دیجیتال ادوبی گفته است که هدف این شرکت از ارائه نسخه رایگان فتوشاپ وب، قابل‌دسترس کردن آن برای همه مردم است. ادوبی هنوز درباره زمان دقیق عرضه نهایی این نسخه صحبتی نکرده است و باید منتظر بمانیم و ببینیم که این نسخه چه زمانی در دسترس همه کاربران قرار می‌گیرد. 

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید