ادوبی فناوری هوش مصنوعی مولد را به فوتوشاپ اضافه کرد - تکفارس 
ادوبی فناوری هوش مصنوعی مولد را به فوتوشاپ اضافه کرد - تکفارس 

ادوبی فناوری هوش مصنوعی مولد را به فوتوشاپ اضافه کرد

مهدی حلوائی
۲ خرداد ۱۴۰۲ - 15:41
ادوبی فایرفلای

حذف بخش‌های مورد نظر از تصاویر در نرم‌افزار فوتوشاپ کار نسبتاً دشواری بوده و نیازمند استفاده از چندین ابزار است. حالا ادوبی از هوش مصنوعی مولد جدیدی تحت عنوان فایرفلای (Firefly) رونمایی کرده که همین کار را با دریافت دستور متنی از سوی کاربر انجام می‌دهد و نیاز به استفاده از ابزار مختلف برای اضافه یا حذف کردن بخش‌هایی از تصویر را از بین می‌برد.

مطالب مرتبط:

در حال حاضر فناوری فایرفلای در مرحله‌ی آزمایشی بوده و قرار است که نسخه‌ی اصلی آن در نیمه‌ی دوم سال جاری در دسترس قرار بگیرد. به ادعای ادوبی، این فناوری با استفاده از کتابخانه‌ی تصاویر استوک (Stock) آموزش دیده و از این رو به متریال دارای حق کپی رایت دسترسی ندارد. فایرفلای همچنین در نسخه‌ی تحت وب فوتوشاپ نیز قابل استفاده می‌باشد.

ادوبی فایرفلای

نحوه‌ی کار فایرفلای به این صورت است که پس از دریافت دستور متنی از سوی کاربر، لایه‌ای را روی بخش مورد نظر تصویر به وجود آورده و تغییرات مورد نظر را روی آن ایجاد می‌کند و در نتیجه نسخه‌ی اصلی تصویر دست‌نخورده باقی می‌ماند. ادوبی ادعا می‌کند این کار منجر به افزایش سرعت فرآیند ایجاد تغییرات در تصاویر شده و بخش‌های آزاردهنده‌ی کار با فوتوشاپ را از سر راه بر می‌دارد.

در حال حاضر با توجه به تصاویر نمونه‌، به‌نظر می‌رسد که توانایی اصلی فناوری فایرفلای ایجاد تغییرات در سبک و به‌طور کلی حذف بخش‌هایی از تصویر است. با این وجود، فایرفلای امکان جابه‌جایی پس‌زمینه و اضافه‌کردن بخش‌های جدید به تصاویر را نیز دارد. از این رو انتظار می‌رود که در آینده شاهد استفاده از آن برای تولید تصاویر واقعی نیز خواهیم بود.

منبع: SlashGear

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید