بهترین آنتی‌ویروس‌های سیستم عامل مک + بررسی تخصصی - تکفارس 
بهترین آنتی‌ویروس‌های سیستم عامل مک + بررسی تخصصی - تکفارس 
بهترین آنتی‌ویروس‌های سیستم عامل مک + بررسی تخصصی - تکفارس 

بهترین آنتی‌ویروس‌های سیستم عامل مک + بررسی تخصصی

سید محمد معلمی
۱ مرداد ۱۳۹۷ - 21:00
بهترین آنتی‌ویروس‌های سیستم عامل مک + بررسی تخصصی - تکفارس 

بر خلاف شایعات موجود که سیستم عامل مک دارای امنیت بالایی است، باید بگوییم این پلتفرم نیز همانند ویندوز ۱۰ در معرض حمله ویروس‌ها و بدافزارهای مختلف قرار می‌گیرد ولی دلیل اینکه بیشتر از حمله هکرها و ویروس‌ها به ویندوز ۱۰ می‌شنویم این است که این سیستم عامل گسترده‌تر از رقیب خود یعنی مک می‌باشد.

خوشبختانه برای محافظت از سیستم عامل مک آنتی‌ویروس‌های مختلفی وجود دارند که بسیاری از این برنامه‌ها توسط همان گروه‌هایی تولید شده‌اند که آنتی‌ویروس‌های سیستم عامل ویندوز را طراحی نموده‌اند. با تکفارس همراه باشید تا با ۵ عدد از بهترین آنتی‌ویروس‌های سیستم عامل مک آشنا شوید.

Avast

بهترین آنتی‌ویروس‌های سیستم عامل مک + بررسی تخصصی - تکفارس 

آنتی‌ویروس Avast یکی از محبوبترین برنامه‌های مقابله با بدافزارها می‌باشد که برای سیستم عامل ویندوز نیز قابل دانلود است. دلیل محبوبیت این آنتی‌ویروس، تأثیرگذار بودن و رابط کاربری آسان آن می‌باشد. ضمن اینکه ابزارهایی که در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد، بسیار کاربردی هستند و اصلاً جنبه تجاری ندارند. این آنتی‌ویروس دارای گزینه اسکن کامل رایانه می‌باشد و همچنین می‌تواند ایمیل‌های کاربران را نیز اسکن نماید. به علاوه، با نصب این نرم‌افزار می‌توانید خیال خود را از وبگردی و دانلود نیز راحت کنید زیرا Avast همه صفحه‌هایی که شما در اینترنت از آنها بازدید کرده‌اید را اسکن می‌کند. علاوه بر تمام اینها، شما می‌توانید از قابلیت کشیدن و رها کردن برای اسکن یک فایل بهره ببرید. زمانی که شما یک درایور خارجی نیز به رایانه یا مک‌بوک خود متصل کردید، Avast شروع به بررسی آن می‌کند.

رابط کاربری Avast به گونه‌ای است که همه چیز برای شما به خوبی قابل مشاهده است. در سمت چپ این آنتی‌ویروس، گزینه‌های زیادی وجود دارد که شما به عنوان یک کاربر می‌توانید از آنها استفاده نمایید و وضعیت کلی رایانه خود را بررسی کنید.

هنگام نصب نسخه رایگان این آنتی‌ویروس، دو نرم‌افزار امنیت اینترنت Avast (با قیمت سالانه ۶۰ دلار) و Avast SecureLine VPN (با قیمت سالانه ۶۰) به شما پیشنهاد می‌شود که البته وجود این برنامه‌ها روی مک‌بوک لازم نیست. بنابراین اگر قصد داشتید این آنتی‌ویروس را نصب نمایید، مراقب باشید تا گزینه مربوط به این دو نرم‌افزار اضافه را انتخاب نکنید.

Malwarebytes

بهترین آنتی‌ویروس‌های سیستم عامل مک + بررسی تخصصی - تکفارس 

کاربران ویندوز مدت زیادی است که از نسخه رایگان آنتی‌ویروس Malwarebytes استفاده می‌کنند. البته این نرم‌افزار را ممکن است با نام MBAM بشناسند که همیشه یک گزینه جایگزین اسکن بدافزار می‌باشد.

کسانی که با ویندوز کار کرده‌اند، حتماً می‌دانند که Malwarebytes چیزی فراتر از یک ابزار اسکن می‌باشد زیرا این نرم‌افزار برای بررسی‌های فوق پیشرفته رایانه‌ها به کار می‌رود. نسخه مک این آنتی‌ویروس، در ابتدا یک ابزار تبلیغاتی بود ولی امروزه از آن به عنوان یک نرم‌افزار عالی برای محافظت از مک‌بوک‌ها یاد می‌شود. به علاوه، این آنتی‌ویروس در سیستم عامل مک نیز کارایی زیادی دارد زیرا توسط همان تیمی طراحی شده که توانسته بودند نسخه ویندوز آن را عرضه کنند. جالب است بدانید که تیم سازنده این نرم‌افزار، اولین بدافزار مک را در سال ۲۰۱۷ کشف کرد.

رابط کاربری Malwarebytes آنقدر آسان است که نیازی به توضیح دادن ندارد. فقط کافی است که آن را اجرا کنید و گزینه اسکن را بزنید تا نرم‌افزار به صورت خودکار مک‌بوک شما را اسکن نماید.

نسخه مک این آنتی‌ویروس بیشتر به درد کسانی می‌خورد که می‌خواهند رایانه‌های خود را به طور پیشرفته اسکن کنند. آنطور که خودِ Malwarebytes توضیح می‌دهد، این ابزار بیشتر جنبه اصلاح‌کنندگی دارد. لازم به ذکر است برای استفاده از برخی ویژگیهای این آنتی‌ویروس مانند محافظت همیشگی، باید نسخه پیشرفته آن را خریداری کرد.

Sophos

بهترین آنتی‌ویروس‌های سیستم عامل مک + بررسی تخصصی - تکفارس 

اگر به دنبال ابزاری هستید که هم گزینه‌های اصلی اسکن و هم آپشن‌های ثانویه امنیت را در اختیارتان قرار دهد، Sophos می‌تواند بهترین آنتی‌ویروس برای سیستم عامل مک باشد. این نرم‌افزار قادر است به صورت انتخابی، گزینشی و . . . فایل‌ها و فولدرهای مک‌بوک شما را اسکن نماید. به علاوه، Sophos توانایی این را دارد تا فضاهایی که بی‌جهت در مک‌بوک پر شده‌اند را تشخیص دهد و بر اساس زمان‌بندی خاصی آنها را اسکن کند.

این برنامه نوعی گزینه اسکن دارد که می‌تواند به صورت همیشگی فایل‌ها را بررسی نماید تا قسمت‌هایی که رفتارهای مشکوک دارند را از بین ببرد.

اگرچه این آنتی‌ویروس نسبت به دیگر نرم‌افزارهای امنیتی سرعت کمتری دارد، ولی حجم آن زیاد نیست و به صورت پیش‌فرض فعالیت‌هایی را انجام می‌دهد که سبب افزایش سرعت رایانه می‌شوند. ضمن اینکه بر خلاف کارایی زیاد، تمام گزینه‌های موجود این نرم‌افزار در یک رابط کاربری ساده و فشرده قرار گرفته‌اند به طوری که از بالای منوی اصلی می‌توان به طور کامل مک‌بوک را اسکن کرد. سپس از فهرست‌های موجود نیز امکان دسترسی به دیگر گزینه‌ها فراهم شده است. به علاوه، ابزارهای تشخیص بدافزار، به طور مداوم در Sophos آپدیت می‌شوند تا همواره با جدیدترین خطرات موجود در فضای اینترنت آشنا باشد. به خاطر همین ویژگیها می‌باشد که ما Sophos را در لیست بهترین آنتی‌ویروس‌های سیستم عامل مک قرار داده‌ایم.

Bitdefender

بهترین آنتی‌ویروس‌های سیستم عامل مک + بررسی تخصصی - تکفارس 

آنتی‌ویروس Bitdefender گزینه‌های متعددی برای اسکن رایانه در اختیار کاربران قرار می‌دهد که یکی از آنها اسکن یک مسیر مشخص از رایانه می‌باشد. ضمن اینکه اگر به این نرم‌افزار دسترسی لازم داده شود، Bitdefender مسیرهای مهمی از مک‌بوک را اسکن خواهد کرد. همچنین اگر می‌خواهید این برنامه با بیشترین دقت ممکن قسمت‌های حیاتی مک‌بوک شما را اسکن نماید، می‌توانید به آن دستور دهید تا فرآیندی را اجرا کند که اسکن طولانی‌تر شود. آپدیت این آنتی‌ویروس به طور اتوماتیک می‌باشد به طوری که پیش از هر بار اسکن، ابزارهای لازم بروزرسانی می‌شوند. همچنین شما می‌توانید مسیرهای مشخصی را وارد لیست خود کنید تا آنتی‌ویروس آنها را اسکن نکند.

دیگر ویژگیهای Bitdefender محدود هستند ولی با این وجود، این آنتی‌ویروس سعی می‌کند تا بهترین عملکرد را برای اسکن رایانه داشته باشد و ویروس‌های موجود را از بین ببرد.

یکی دیگر از ویژگیهایی که به نظر نمی‌رسد مختص Bitdefender باشد این است که این آنتی‌ویروس اتفاقات مشکوک را در هر نوع فایلی بررسی می‌نماید. برای مثال، فرمت‌هایی که این نرم‌افزار از آنها پشتیبانی می‌کند عبارتند از PDF، PKG، ZIP، RAR و . . .

از نظر رابط کاربری، Bitdefender همانند دیگر تب‌های موجود در سیستم عامل مک اجرا می‌شود و سه گزینه و حالات اسکن را نمایش می‌دهد. به علاوه، گزینه آپدیت نیز در آن مشاهده می‌شود که البته می‌توانید مشخص نمایید که به صورت اتوماتیک بروزرسانی شود یا خیر.

Avira

بهترین آنتی‌ویروس‌های سیستم عامل مک + بررسی تخصصی - تکفارس 

استفاده از Avira چه برای اسکن‌های پیشرفته و چه برای اسکن‌های مقدماتی بسیار آسان می‌باشد و به همین دلیل است که می‌توانیم این آنتی‌ویروس را یک ابزار میانه‌رو در زمینه کشف ویروس بدانیم. به وسیله این برنامه می‌توانید مک‌بوک خود را به طور کامل اسکن نمایید و یا یک فایل مشخص را اسکن کنید. همچنین این آنتی‌ویروس مجهز به ابزار مسدودسازی تبلیغات می‌باشد و در صورت مشاهده صفحات اینترنت ویروسی، به صورت اتوماتیک آنها را بلاک می‌کند. یک ویژگی جذاب این برنامه، ارائه حافظه آنلاین ۵ گیگابایتی است که می‌توانید این حافظه را نیز تنها با یک کلیک، از وجود ویروس‌ها پاک کنید.

بر خلاف دیگر آنتی‌ویروس‌هایی که در این خبر را معرفی کردیم، Avira حجم زیادی دارد و مدت زمان نصب آن نیز بسیار طولانی است. ضمن اینکه اگر قصد داشتید آن بروزرسانی نمایید، حتماً مدنظر داشته باشید که زمانی این کار را انجام دهید که کار خاصی با مک‌بوک خود ندارید زیرا آپدیت آن نیز زمان‌بر است. ذکر این نکته نیز الزامی است که این برنامه آنقدر سنگین است که بسیاری از انرژی (فن، سی‌پی‌یو، و . . . ) دستگاه شما را مصرف می‌کند. مطمئناً چنین اشکالاتی نمی‌تواند سبب شود تا کارایی Avira برای شما کمرنگ شود ولی قطعاً نقاط ضعف مهمی برای این آنتی‌ویروس به حساب می‌آیند.

رابط کاربری Avira نیز همچون حجم آن بسیار پیچیده است ولی کار کردن با آن اصلاً سخت نیست. این نرم‌افزار در سمت چپ منوی خود دارای خطوط قرمز و خاکستری می‌باشد که از این قسمت می‌توانید به گزینه‌های موجود آن دسترسی داشته باشید و از وضعیت سیستم خود آگاهی کسب نمایید. ضمن اینکه امکان مشاهده برنامه‌های در حال اجرا و تاریخچه اسکن‌ها نیز فراهم شده است.

ابزارهای لازم برای اسکن بدافزارها معمولاً بر اساس زمان‌بندی خاصی آپدیت می‌شوند ولی در این قسمت، بروزرسانی‌ها اصلاً طول نخواهند کشید.

باز هم اشاره می‌کنیم اگرچه حجم Avira زیاد است و سرعت نصب آن طولانی، ولی کارایی این آنتی‌ویروس بسیار عالی است و امکانات متعددی را در اختیار کاربرانش قرار می‌دهد.

اگر شما نیز مک‌بوک و دارید و کاربر سیستم عامل مک هستید، آنتی‌ویروسی که استفاده می‌کنید را به ما معرفی نمایید و نظرات خود در مورد نقاط ضعف و قوت آن را با دیگران در قسمت انتهای خبر به اشتراک بگذارید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید